Skocz do zawartości

Montaż tarczobębnów.


vendorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam małe pytanko trochę szukałem w szukajce, ale nie znalazłem odpowiedzi. Mianowicie chciałbym zamontować u siebie tarczobębny i takie moje pytania z tym związane:

1. czy muszę zmieniać całą piastę z tyłu aby móc zamontować obejmy?

2. czy to czasem w sumie nie osłabi mojego układu hamulcowego, w sensie czy serwo i pompa wyda?

3. Co z linkami od hamulca ręcznego? Trzeba całość wymieniać czy tylko te odchodzące od centralnej linki?

Za wszelką pomoc i opinie z góry dziękuje i pozdrawiam

VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, mam małe pytanko trochę szukałem w szukajce, ale nie znalazłem

> odpowiedzi. Mianowicie chciałbym zamontować u siebie tarczobębny

> i takie moje pytania z tym związane:

> 1. czy muszę zmieniać całą piastę z tyłu aby móc zamontować obejmy?

Możesz zmienić całą belkę tylną z tarczobębnami, albo wymienić z piastami tylko.

> 2. czy to czasem w sumie nie osłabi mojego układu hamulcowego, w

> sensie czy serwo i pompa wyda?

U mnie poprawiło hamowanie.

> 3. Co z linkami od hamulca ręcznego? Trzeba całość wymieniać czy

> tylko te odchodzące od centralnej linki?

Te odchodzące. Kupujesz linkę pod tarczobebny i przekładasz.

> Za wszelką pomoc i opinie z góry dziękuje i pozdrawiam

> VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. czy muszę zmieniać całą piastę z tyłu aby móc zamontować obejmy?

Potrzebne by Ci były tarcze kotwiczne,zaciski, tarcze, klocki i przewody hamulcowe (ok. 25cm). Trzeba dorabiać uchwyty hamulca ręcznego, albo odciąć takie od belki GSi. Zdejmujesz tarcze kotwiczne, montujesz te od GSi i zakładasz na to swoje piasty.

Masz ABS tak ?

> 2. czy to czasem w sumie nie osłabi mojego układu hamulcowego, w

> sensie czy serwo i pompa wyda?

Hamowanie poprawi się, o resztę nie masz co się martwić.

Jest nawet w necie gdzieś manual co i jak po kolei ale nie pamiętam na którym forum to było crazy.gif

Można kombinować z belką od Kadetta, ale tam układ ABS jest trochę inny, no i starszy typ tarczo-bębnów.

A propos, sam się zastanawiam nad tym wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały manual masz tutaj:

> jakiś tekst

Dzięki wielkie za manual bardzo pomocne.

Edit I

Znalazłem takie cóś na Alledrogo koleś za całość woła 300 pln, to mi się trochę kurnia nie opłaca, bo będę chciał wymienić szczęki, tarczobęben i wyjdzie mi następne pewnie 300 pln w sumie za dużo to wyjdzie, będę musiał poszukać gdzieś tańszego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam do kolegi, od jakiej wersji montowałeś zaciski?? W sumie całe tarczobębny?? I czy można założyć po całej operacji koło 13" czy już minimalny rozmiar to 14"?

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie mam do kolegi, od jakiej wersji montowałeś zaciski?? W sumie

> całe tarczobębny?? I czy można założyć po całej operacji koło

> 13" czy już minimalny rozmiar to 14"?

> PZDR VEN

Ja mam komplet z Astry GSI .

14'' to minimum. Felga 13'' nie podejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup kompletna tylna belke od Vectry A (2,0). Wszytsko, (piasty, zaciski i tp) oprocz samej belki, pasuje do Astry (sprawdzalem kilka razy). Co ciekawe, przednie zawieszenie (trawersa, wahacze i kolumny-oprocz roznicy w gornym mocowaniu amortyzatora, zaciski hamulcowe, przeguby z polosiami, tarcze hamulcowe) jak i wymienione wyzej elementy z tylnego zawieszenia w Vectrze A, to ten sam komplet co w Astrze GSI (porownaj sobie w EPC, kiedys juz to przerabialem).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.