Marek74 Napisano 25 Września 2009 Udostępnij Napisano 25 Września 2009 Ostatnio moj Uniaczek (1.0 i.e.) zaczal robic powazne problemy A mianowicie - mul straszny, moc gdzies zniknela, 100km/h to juz duza predkosc,, no i mam wrazenie - takie mocno subiektywne - ze silnik inaczej pracuje, jakby glosniej. Moja uwage zwrocil aparat zaplonowy jest zasyfiony olejem. I to nie tylko spod pokrywy zaworow - nawiasem mowiac, uszczelke pod pokrywa zmienialem rok temu i juz zaczyna puszczac - tak wygląda to na foto [image]http://picasaweb.google.com/lh/photo/sqT9tj_2oZngCLMPzh0Cbw?feat=directlink[/image] Jeśli się nie pokazał obrazek, to link: http://picasaweb.google.com/lh/photo/sqT9tj_2oZngCLMPzh0Cbw?feat=directlink Czy aparat zapłonowy moze byc probblemem? a jesli nie on, to co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 25 Września 2009 Udostępnij Napisano 25 Września 2009 sam wyciek w tym miejscu nie wpłynie Ci na moc samochodu. U Ciebie będzie walnięty taki gumowy oring w aparacie zapłonowym.Wymiana łatwa i koszt niewielki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek74 Napisano 25 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2009 > sam wyciek w tym miejscu nie wpłynie Ci na moc samochodu. U Ciebie > będzie walnięty taki gumowy oring w aparacie zapłonowym.Wymiana > łatwa i koszt niewielki. Rozumiem że moge to sam wymienić, wystarczy tylko odkrecic aparat zaplonowy? Od strony pokrywy zaworow nic nie trzeba? A co moze byc przyczyna niemocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 25 Września 2009 Udostępnij Napisano 25 Września 2009 najpierw zaznacz np. śrubokrętem zrób kreskę w jakim położeniu jest aparat zapłonowy, żeby go później zakręcić w tym samym miejscu. Później odkręcasz bodajże 3 śruby i aparat wychodzi. Na aparacie jest oring wymieniasz i zakręcasz z powrotem. Może jeszcze lecieć olej do środka aparatu ale wtedy winny jest uszczelniacz. Co do niemocy silnika: to masz chyba na wtrysku? Masz gaz czy nie? Świece stare czy nowe? Kable Wn i kopułka czy nie mają przebicia? Jaki silnik ma przebieg? Czy nie masz przepałów? Czy masz ubytki oleju bądź płynu chłodniczego? Czy czasem nie kopci na biało? Równie dobrze może być przypchany filtr paliwa bądź układ wydechowy. na razie to mi przyszło na myśl. Daj więcej szczegółów (objawów). p.s. ja uszczelkę pod zaworami wymieniłem w kwietniu, dołożyłem silikonu, wszystko ładnie skręciłem i teraz leci jak chole..a Nie mam pomysłu jak ją uszczelnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek74 Napisano 27 Września 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2009 Mam wtrysk bez gazu. Silnik 180 tys. Olej niestety bierze (choc czesc wywala przez uszczelke), ale tak ma juz od roku. Plynu chlodniczego nie bierze. Uklad wydechowy.. moze cos w tym jest? W maju zdechl tlumik. Wymienilem, i chodzil ladnie.. zauwazalnie mocniej niz przed wymiana, jakies dwa miesiace. A potem zauwazalnie gorzej niz przed wymiana. Swiece zmienialem na wiosne. Kable (sentecha) i kopullke dwa lata temu, jak sprawdzic czy dobre? Filtr paliwa tez okolo 2 lata. Podejrzewam ze moze nie palic na jeden cylinder.. tylko nie wiem jak sprawdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 27 Września 2009 Udostępnij Napisano 27 Września 2009 > Mam wtrysk bez gazu. Silnik 180 tys. Olej niestety bierze (choc > czesc wywala przez uszczelke), ale tak ma juz od roku. Plynu > chlodniczego nie bierze. > Uklad wydechowy.. moze cos w tym jest? W maju zdechl tlumik. > Wymienilem, i chodzil ladnie.. zauwazalnie mocniej niz przed > wymiana, jakies dwa miesiace. A potem zauwazalnie gorzej niz > przed wymiana. Swiece zmienialem na wiosne. Kable (sentecha) i > kopullke dwa lata temu, jak sprawdzic czy dobre? Filtr paliwa > tez okolo 2 lata. > Podejrzewam ze moze nie palic na jeden cylinder.. tylko nie wiem jak > sprawdzic Czy przy odpalaniu pojawia się błękitna chmurka za wydechem? Pokrywę zaworów proponuje zdjąć i zeszlifować troszeczkę "dystanse" w miejscu gdzie śruby przychodzą, jest to skuteczna metoda na wycieki. Przewody można w nocy potraktować rozpyloną ze spryskiwacza wodą, jak będą iskrzyć to do wymiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 28 Września 2009 Udostępnij Napisano 28 Września 2009 >Podejrzewam ze moze nie palic na jeden cylinder.. tylko nie wiem jak sprawdzic Na zapalonym silniku ściągasz po kolei kable ze świecy. Jak po ściągnięciu kabla nie widać różnicy w pracującym silniku to na ten cylinder nie pali. Wydech (katalizator) możesz sprawdzić czy nie zapchany rozkręcając śrubę na wydechu pomiędzy silnikiem a katalizatorem. Jak podejrzewasz że nie pali na jeden cylinder to sprawdził bym w nocy jednak te kable WN i kopułkę czy nie świecą. Nieraz nowe potrafią zawieść bądź przy montażu można coś naderwać. Sprawdziłbym też odstęp na świecach zapłonowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.