Skocz do zawartości

błąd w kompie


chemmist

Rekomendowane odpowiedzi

> możesz jeszcze jaśniej? coś jest gdzieś źle ustawione, niepodpięte

> czy coś?

niestety nie wiem,gdzie w GT znajduje się czujnik fazy crazy.gif...np.w FIRE 8V

275726443-fazy.jpg

jest to taki czujnik na skraju pokrywy zaworów,zaraz przy kole zębatym wałka,ktory "widzi" koło i nacięcia na nim,określające wlasnie fazę rozrządu...potrzebne są te sygnaly do precyzyjnego sterowania sekwencyjnym wtryskiem paliwa ok.gif,aczkolwiek stosowano też w PII sekwencję,sterowaną softłerowo wink.gif

Czujnik mogl paść,moze być niepodpięty niewiem.gif

post-25682-14352465576164_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety nie wiem,gdzie w GT znajduje się czujnik fazy ...np.w FIRE

> 8V jest to taki czujnik na skraju pokrywy zaworów,zaraz przy

> kole zębatym wałka,ktory "widzi" koło i nacięcia na

> nim,określające wlasnie fazę rozrządu...potrzebne są te sygnaly

> do precyzyjnego sterowania sekwencyjnym wtryskiem paliwa

> ,aczkolwiek stosowano też w PII sekwencję,sterowaną softłerowo

> Czujnik mogl paść,moze być niepodpięty

prawdopodobnie złapał błąd jak silnik był rozebrany, niestety nie chce się wykasować poprzez odłączenie aku frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ty lepiej mi pokaz bo to u mnie jest błąd

Wporzo Bozo, juz tlumacze grinser006.gif. Pompa oleju jest napedzana walkiem wejsciowym idacym od kola na wale korbowym. Od niego prostopadle odchodzi maly waleczek napedzajcy cos w rodzaju aparatu zaplonowego, pelniacego role tego wlasnie czujnika. Mozliwe ze jest przestawiony i dlatego wywala blad. Reguluje sie go chyba przez obracanie wokol wlasnej osi, dokladnie tak jak dawniej aparaty zaplonowe.

Szukaj czegos takiego - maly aparacik z szybka i krecacym sie pod nia kolkiem ze znakami:

snimac.gif

Znajduje sie toto tuz obok cewki zaplonowej:

fazsn.gif

Ide o zaklad o przekonanie ze to cos zwiazanego z tym - moj nie kcial w ogole zapalic jak sie to rozkalibrowalo... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wporzo Bozo, juz tlumacze . Pompa oleju jest napedzana walkiem

> wejsciowym idacym od kola na wale korbowym. Od niego prostopadle

> odchodzi maly waleczek napedzajcy cos w rodzaju aparatu

> zaplonowego

kiedyś dokladnie w tym samym miejscu w tym bloku był aparat zapłonowy ok.gif,podobnie jak w miejscu cewek w FIRE...

, pelniacego role tego wlasnie czujnika. Mozliwe ze

> jest przestawiony i dlatego wywala blad. Reguluje sie go chyba

> przez obracanie wokol wlasnej osi, dokladnie tak jak dawniej

> aparaty zaplonowe.

> Szukaj czegos takiego - maly aparacik z szybka i krecacym sie pod nia

> kolkiem ze znakami:

> Znajduje sie toto tuz obok cewki zaplonowej:

> Ide o zaklad o przekonanie ze to cos zwiazanego z tym - moj nie kcial

> w ogole zapalic jak sie to rozkalibrowalo...

tak tylko rozwazam,bo na GT się nie znam wink.gif - odłaczalem czujnik "identyfikacji numeru cylindra" w Peugeocie 206,na test,co się stanie...samochod zapalał ok.gif,tylko wywalał checka,i wtrysk przechodził na sterowanie fullgrupowe...zapisany został wlasnie taki błąd EOBD...

Także awaria tego czujnika imho nie powinna unieruchamiać silnika (jest przeciez jeszcze czujunik polozenia wału korbowego),typo powodować przejscie ECU w tryb awaryjny,na wtrysk jednoczesny,z powodu braku sygnału synchronizującego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedyś dokladnie w tym samym miejscu w tym bloku był aparat

> zapłonowy ,podobnie jak w miejscu cewek w FIRE...

> , pelniacego role tego wlasnie czujnika. Mozliwe ze

> tak tylko rozwazam,bo na GT się nie znam - odłaczalem czujnik

> "identyfikacji numeru cylindra" w Peugeocie 206,na test,co się

> stanie...samochod zapalał ,tylko wywalał checka,i wtrysk

> przechodził na sterowanie fullgrupowe...zapisany został wlasnie

> taki błąd EOBD...

> Także awaria tego czujnika imho nie powinna unieruchamiać silnika

> (jest przeciez jeszcze czujunik polozenia wału korbowego),typo

> powodować przejscie ECU w tryb awaryjny,na wtrysk jednoczesny,z

> powodu braku sygnału synchronizującego...

już spojrzałem jak to jest u mnie, na pierwszy rzut oka wszystko ok, w tygodniu skasuję błąd smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Także awaria tego czujnika imho nie powinna unieruchamiać silnika

> (jest przeciez jeszcze czujunik polozenia wału korbowego)

Nie mowimy tu o awarii tylko o rozsynchronizowaniu - podaje do kompa sygnal ale w nieprawidlowym momencie ok.gif.

Poza tym mysle ze czujnik przy kole walu korbowego sluzy tylko do wyliczania predkosci obrotowej... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mowimy tu o awarii tylko o rozsynchronizowaniu - podaje do kompa

> sygnal ale w nieprawidlowym momencie .

racja... ok.gif,ale można to jakoś rozsynchronizować ? hmm.gif

Poza tym...

Quote:

Hall Sender (G 40) in the distributor

The signal from the Hall sender is used to:

-Provide the ignition firing point for the #1 cylinder when the engine is first started

-Determine injection timing and sequence

-Provide the cylinder reference signal for the knock sensors

If the Hall sensor fails, the engine cannot be restarted. If the Hall sender fails when the engine is running, the engine will continue to run by using the reference sensor and engine speed sensor signals, but the timing is retarded by 6°.


Tekst dotyczy zasadniczo VAG-ów...ale z tym samym M2.7 wink.gif

206 ma wtrysk Magneti-Marelli zlosnik.gif,w Motronicu jest,jak widac,inaczej,i silnik nie odpali bez sygnalu z tego czujnika... ok.gif

> Poza tym mysle ze czujnik przy kole walu korbowego sluzy tylko do

> wyliczania predkosci obrotowej...

i do podstawowego sterowania silnikiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.