Skocz do zawartości

Dźwięk pod maską?


spad

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu spod maski dochodzi dźwięk podobny do wiejącego wiatru kiedy dodaję gazu. Wraz ze wzrostem obrotów wzrasta. Przy tym odgłosie również silnik ma wyższy ton pracy, bardziej sycący. Przy podniesieniu maski odgłos ten zlokalizowałem na słuch w okolicach obudowy paska rozrządu, filtra powietrza, rury dolotowej do chłodzenia alternatora. Co to może być? Czy może mieć coś współnego z kablami WN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od pewnego czasu spod maski dochodzi dźwięk podobny do wiejącego

> wiatru kiedy dodaję gazu. Wraz ze wzrostem obrotów wzrasta. Przy

> tym odgłosie również silnik ma wyższy ton pracy, bardziej

> sycący. Przy podniesieniu maski odgłos ten zlokalizowałem na

> słuch w okolicach obudowy paska rozrządu, filtra powietrza, rury

> dolotowej do chłodzenia alternatora. Co to może być? Czy może

> mieć coś współnego z kablami WN?

Może napinacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też się zastanawiam. Czy można to jakoś sprawdzić domowymi metodami?

Zwal pasek, i pokręć rolką napinacza i posłuchaj

Tylko to mi przychodzi do głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwal pasek, i pokręć rolką napinacza i posłuchaj

> Tylko to mi przychodzi do głowy

Może wytłumaczyć tak po kolei jak laikowi.

Z tego co zrozumiałem to mam ściągnąć osłonę paska rozrządu i co dalej... jak mam go "zwalić". I jak wygląda napinacz? Czy ściągnę osłonę bez kanału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może wytłumaczyć tak po kolei jak laikowi.

> Z tego co zrozumiałem to mam ściągnąć osłonę paska rozrządu i co

> dalej... jak mam go "zwalić". I jak wygląda napinacz? Czy

> ściągnę osłonę bez kanału?

To jest poważny temat

Jak tego nie robiłeś to się nie zabieraj,bo można narobić bigosu, nono.gif

Poczekaj, aż ktos mądrzejszy się wypowie, ja osobiście wiem jak to zrobić, ale nie potrafię tego przekazać dalej buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od pewnego czasu spod maski dochodzi dźwięk podobny do wiejącego

> wiatru kiedy dodaję gazu. Wraz ze wzrostem obrotów wzrasta. Przy

> tym odgłosie również silnik ma wyższy ton pracy, bardziej

> sycący. Przy podniesieniu maski odgłos ten zlokalizowałem na

> słuch w okolicach obudowy paska rozrządu, filtra powietrza, rury

> dolotowej do chłodzenia alternatora. Co to może być? Czy może

> mieć coś współnego z kablami WN?

Prawdopodobnie moze to być łożysko napinacza rozrządu!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli byłoby to, to jakich kosztów można spodziewać się?

Dawałem coś ok 30 PLN za cały napinacz!!

przy okazji jak dano nie był wymieniany pasek rozrządu to można też wymienić (koszt ok 40-50 PLN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dawałem coś ok 30 PLN za cały napinacz!!

> przy okazji jak dano nie był wymieniany pasek rozrządu to można też

> wymienić (koszt ok 40-50 PLN)

Sam robiłeś, czy u mechanika (ile płaciłeś)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam robiłeś, czy u mechanika (ile płaciłeś)?

Robiłem u mechanika bo to była grubsza sprawa.

Kolega "zeno" ma racje żeby sprawdzić przy okazji łożysko w altku, u mnie od tego się zaczeło(zblokowało się to łożysko) z altka nie było co zbierać (rozleciał się cały na kawałki) i przez to poleciał rozrząd. Tyle szcześcia w nieszczęsciu ze pomimo ze mam silnik kolizyjny to tylko jeden zaworek starł delikatnie nagar z tłoka (wystarczyła wymiana zaworka, planowanie głowicy, wymiana uszczelek, płynu, alternatora) koszt ok 700zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Robiłem u mechanika bo to była grubsza sprawa.

> Kolega "zeno" ma cacje żeby sprawdzić przy okazji łożysko w altku, u

> mnie od tego się zaczeło(zblokowało się to łożysko) z altka nie

> było co zbierać (rozleciał się cały na kawałki) i przez to

> poleciał rozrząd. Tyle szcześcia w nieszczęsciu ze pomimo ze mam

> silnik kolizyjny to tylko jeden zaworek starł delikatnie nagar z

> tłoka (wystarczyła wymiana zaworka, planowanie głowicy, wymiana

> uszczelek, płynu, alternatora) koszt ok 700zł

Szkoda że nie mogłem pomóc wcześniej oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawdopodobnie moze to być łożysko napinacza rozrządu!!

U mnie tak było chociaż napinacz wymieniany był w październiku.

Teraz wymienił mi mechanik w ramach gwarancji (a zarzekał się, że to nie może być napinacz zlosnik.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.