woj76 Napisano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2010 Takie coś będę chciał zmusić do współpracy: PDF W związku z czym mam parę pytań (załóżmy na razie, że komp 16F, ale patrz też punkt 4.): 1. Sterownik od tego jest zasilany 12V. Mam możliwość podłączyć go albo (a) bezpośrednio do zapłonu (np. pin 26), albo (b) przez przekaźnik urządzeń / pompy paliwa. Czy są przeciwskazania względem punktu (b)? (wydaje mi się, że nie, bo sterownik jest potrzebny tylko wtedy, kiedy silnik jest na chodzie, z drugiej strony miło by było, gdyby włączał się razem z zapłonem i już, wtedy wyświetlacz od niego nie będzie gasł przy nie odpalonym silniku) 2. Chcę (może zmienię zdanie) podłączyć tylko szerokopasmową lambdę z zestawu i wysłać sygnał "narrow band" do ECU (bo można go wtedy okłamywać). Tutaj mam zagwostkę taką: ori. lambda sama produkuje napięcie w momencie nagrzania się rdzenia, prawda? I ECU mierzy to napięcie między stykami 12 i 29? Bo jeżeli nie, to nie wiem jak to ustrojstwo podłączyć... Jeżeli tak, to z tego sterownika trzeba pobrać masę i sygnał narrow band i podłączyć do styków 12 i 29 (który do którego to już wykminię). 3. Ad 2. Czy ECU wykrywa jakoś nie podłączone ogrzewanie lambdy? Dominiemam, że nie... 4. Trochę z innej beczki, ale mnie gnębi cały czas, może ktoś mi to wyjaśni. Po podłączeniu kompa 8F/18F było pisane na forum, że trzeba styk 26 odłączyć od wiązki 1.1 SPI. Bo jak nie to coś (przekaźnik?) ciągnie prąd. Tylko, że ja się gapię dzisiaj cały dzień w cztery różne schematy 1.1SPI/1.2MPI i dalej nie rozumiem dlaczego tak jest. Pin 26 jest podłączony do zapłonu, w momencie wyłączenia ten prąd powinien "zniknąć", jest czy nie jest podłączony do ECU. Czy ECU 8F sam tym pinem wysyła +12V jeżeli się go nie odłączy? Bo nie kumam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.