Skocz do zawartości

Citroen Berlingo vs Peugeot Partner 1,9D


laksen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ja w zasadzie z sąsiedniego kącika, ale szwagier nosi sie z zamiarem zakupu używanego Citroena Berlingo z silnikiem 1,9D. Podczas poszukiwań wpadł mu w oko Peugeot Partner. W związku z czym pytanko, w który z tych samochodów zainwestować (auto będzie pracowało) mając do dyspozycji 20,000zł, oraz czy silnik 1,9D w Citroenie to ten sam co w Peugeocie? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest praktycznie to samo auto. Różnica jest w masce, atrapie chłodnicy i znaczku na kierownicy.

1.9D to bardzo przyjemny motorek. Nie ma sportowych osiągów, ale odpowiednie obchodzenie się z nim owocuje dużymi przebiegami.

Osobiście serwisowałem takiego i przy przebiegu 360 tyś. km nic nie było dotykane w silniku. Tyle, że gość regularnie wymieniał pasek rozrządu, płyny, olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest praktycznie to samo auto. Różnica jest w masce, atrapie

> chłodnicy i znaczku na kierownicy.

> 1.9D to bardzo przyjemny motorek. Nie ma sportowych osiągów, ale

> odpowiednie obchodzenie się z nim owocuje dużymi przebiegami.

> Osobiście serwisowałem takiego i przy przebiegu 360 tyś. km nic nie

> było dotykane w silniku. Tyle, że gość regularnie wymieniał

> pasek rozrządu, płyny, olej.

Witam

Dokładnie tak jak napisane, części oryginalne w ASO i koszty trochę niższe w Peugeocie. natomiast z różnic to tapicerka, klient kiedyś stwierdził że w Peugeocie są wytrzymalsze obicia tapicerskie. Pozatym to prawie identyczne samochody różniące sie szczegółami i znaczkami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, ja w zasadzie z sąsiedniego kącika, ale szwagier nosi sie z

> zamiarem zakupu używanego Citroena Berlingo z silnikiem 1,9D.

To tak jak koledzy powiedzieli takei same auta a silnik 1.9 D jest nie do zajechania przy prawidlowej eksploatacji... Roznice we wnetrzu to zupelnie inne kolory tapicerki oraz inne kolory lakierow osobiscie wnetrze bardziej podoba mi sie od Partnera z reszta sam takim jezdze jakbys mial jakies dokladniejsze pytania to chetnie posluze swoja wiedza... Jest pare rzeczy, na ktore warto zwrocic uwage kupujac takiego Partnera lub Berlingo...

pozdr

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > > to chetnie posluze swoja wiedza... Jest pare rzeczy, na ktore

> warto zwrocic uwage kupujac takiego Partnera lub Berlingo...

> pozdr

> M.

Dzisiaj oglądałem Berlingo z 2002r. 1,9D za 22,000zł i byłem z nim w serwisie, przebieg 215kkm, wyposażenie prawie znikome, nie bity, jedyne co mi się niepodobało to umyty silnik, reszta OK nie było się do czego przyczepić. Podpowiedz więc na co jeszcze zwrócić uwagę, nie znam tych samochodów, jeszcze jedno: czy w przewodzie od filtra powietrza może być olej? Niedużo, ale jednak. Widziałem coś podobnego w poprzednich oglądanych egzemplarzach. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj oglądałem Berlingo z 2002r. 1,9D za 22,000zł i byłem z nim w

> serwisie, przebieg 215kkm, wyposażenie prawie znikome, nie bity,

> jedyne co mi się niepodobało to umyty silnik

tak jak koledzy powiedzieli za duzo za ten przebieg ten rocznik....

> Podpowiedz więc na co jeszcze zwrócić

- jak stoja kola jak tak / \ to bedzie mial belke do roboty i czy nie dochodza dzwieki z tylu jak go troche doladujesz....

- czy pracuje wycieraczka tylnej szyby o ile bierzesz pod uwage wersje z klapa a nie z wrotami od stodoly - naprawic latwo ale w ASO beda mogli chciec wymienic caly silniczek za spora kase...

- czy nie ma opilkow w filtrze paliwa...

- jak pracuje skrzynia na 3-4 biegu lubi poleciec synchronizator i jak pracuje lewarek wyrabiaja sie wodziki i drazek lata i nie trafia w biegi lubi sie tez odkrecic i oderwac nieprzyjemne w trakcie jazdy smile.gif

jak zostaje sie bez biegow wiem bo tak mialem...

- te silniki zawsze sa mokre od oleju ile ich ogladalem wszystkie byly mokre

- popatrz jak wyglada pasek klinowy i rolka czy nie ma piskow i jak pracuje wspomaganie wisi na tym pasku...

- przejedz i posluchaj czy na poprzecznych nierownosciach nie tluka sie laczniki synchronizatora na polskich drogach do wymiany bardzo czesto smile.gif ale czesc tania

- i popatrz czy grzeja lusterka lubia sie oderwac podlaczenia mat ogrzewajacych

- ogladnij dokaldnie uszczelki w drzwiach i jak zamykaja sie przesuwne drzwi boczne z tywaja klopoty

- popatrz na fotel w jakim jest stanie jesli jeszdzil nim ktos ciezszy bedzie wypracowany i bedziesz mial fotel bujany w samochodzie...

poszukaj wersji wyposazonej w elektrycznie sterowane lusterko prawe

i podgrzewane oba bo bardzo sie brudza w trakcie jazdy w deszczu...

oraz przynajmniej z elektryka szyb co do klimy sie nie wypowiadam ale wydaje mi sie ze to nieporozumienie przy tym silniku... poza tym warto miec halogeny o ile kupujesz wersje przed liftingiem bo swiatla to ten pojazd ma mizerne i we mgle go...o widac...

> od filtra powietrza może być olej? Niedużo, ale jednak.

tez tak mam...

To chyba wszystko co przyszlo mi do glowy o poranku jak cos to pytaj pomoge...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wielkie dzięki bow.gif jestem wdzięczny, ale jakoś nie wydaje mi się aby 22,000pln było dużo za to autko. Auto jest naprawdę zadbane, jeździła kobieta (przynajmniej na fakturze zakupu widniała jako właściciel) nie woziła towaru, zajmuje się handlem nieruchomościami, żadnych stuków i puków, podłączony komp nie wykazał żadnych błędów w elektronice, belka prosta (sprawdzone kąty pochylenia kół czy jakoś tak), jeżdżony w trasie, nie wytarty lewarek, nie wytarta kierownica i pedały, z drugiej jednak strony jakby cofnął licznik to i tak by nie poznał, jednym słowem autko naprawdę w porządku, ostatnie faktury wymiany oleju i pasków. Jedynie nie sprawdziłem tylnej wycieraczki i filtra paliwa, biegi wchodzą gładko, blachy i lampy ładnie spasowane. Nie zgadzają się też nr. szyb z lewej strony (od strony kierowcy) są z 2001r. ale podobno wstawiali je fabrycznie jak były na magazynie zaległe. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Mimunia, HDI nie cieszą się dobrą opinią, podobno źle znoszą polskie paliwa, i koszty naprawy znacznie wyższe (słowa service, ja je tylko powtarzam)zreszta opinie użytkowników też nie budza emocji. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz Mimunia, HDI nie cieszą się dobrą opinią, podobno źle znoszą

> polskie paliwa, i koszty naprawy znacznie wyższe (słowa service,

> ja je tylko powtarzam)zreszta opinie użytkowników też nie budza

> emocji. Pozdrawiam.

Widzisz nie do konca tak jest,jesli sie dba o autko to Hdi słuzy wdziecznie i bezproblemowo,jezdze od 2002 Hdi mam obecnie ponad 125 tys,od poczatku zadnego problemu z silnikiem,nigdy nie zapaliła mi sie kontrolka dotyczaca problemów z wtryskami,silnikiem,EGR-em czy czyms takim.Samochód od poczatku tankowany w Orlenie,nawet jak jestem gdzies dalej to szukam stacji Orlen,jesli nie ma to tankuje sie z koniecznosci w Shellu ale biore fakture (przezorny zawsze ubezpieczony).Autko na biezaco serwisowane,co 20 tys wymiana filtrów (tylko orginał zadne Polskie zamienniki) i brak jakich kolwiek usterek ze wzgledu na paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzisz nie do konca tak jest,jesli sie dba o autko to Hdi słuzy

> wdziecznie i bezproblemowo,jezdze od 2002 Hdi mam obecnie ponad

> 125 tys,od poczatku zadnego problemu z silnikiem,nigdy nie

> zapaliła mi sie kontrolka dotyczaca problemów z

> wtryskami,silnikiem,EGR-em czy czyms takim.Samochód od poczatku

> tankowany w Orlenie,nawet jak jestem gdzies dalej to szukam

> stacji Orlen,jesli nie ma to tankuje sie z koniecznosci w Shellu

> ale biore fakture (przezorny zawsze ubezpieczony).Autko na

> biezaco serwisowane,co 20 tys wymiana filtrów (tylko orginał

> zadne Polskie zamienniki) i brak jakich kolwiek usterek ze

> wzgledu na paliwo.

Podobnie jest u mnie,też mam HDI (Peugeot),ale tegoroczne,mam przejechane prawie 30 tyś. żadnych problemów z silnikiem i osprzętem,też zawsze tankuje na Orlenie,ewentualnie na Statoil,Shell,zawsze biorę fv. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobnie jest u mnie,też mam HDI (Peugeot),ale tegoroczne,mam

> przejechane prawie 30 tyś. żadnych problemów z silnikiem i

> osprzętem,też zawsze tankuje na Orlenie,ewentualnie na

> Statoil,Shell,zawsze biorę fv. Pozdrawiam

No dobrze panowie ale Wy te auta macie od nowosci albo od bardzo malych przebiegow znacie ich historie wiecie co laduje w baku...

a tu chodzi o samochodzik uzywany...

z Tego co wiem i z opini innych uzytkownikow Partnerów/Berlingo

to Cytrynka to taka uboższa wersja Partnera...

a co do uzywanego jakos nie kupilbym HDi po kimś kto nie wiem jak go uzytkuje... przecie nie wiadomo w jakim stanie jest turbina wtryski itd one sa wielokrotnie drozsze od tych w zyklym dieslu no i w jakim stanie jest kolo pasowe czy przypadkiem nie bylo juz z nim zonka smile.gif

A co do tego diesla jesli to jest cena brutto to pewnie bym go kupil za te 18.500 ja swojego na wiosne kupilem za 21....

przebieg mial podobny... teraz ma ponad 20 wiecej...

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, obejrzałem jeszcze 3 autka i nie było o czym rozmawiać oslabiony.gif, więc padło na tego opisanego i wczoraj dokonali transakcji, ostatecznie za 21,000pln. Polowaliśmy na Partnera, ale raz że troszke droższe, dwa mniej ich w ofertach, i większośc w HDI, osobiście nie znam tych silników, ale kieruje sie opiniami znajomych użytkowników i w servisie, podobno CR siadaja na naszym paliwie i z turbo może być różnie, więc padło na 1,9D. Co do paliwa wybieracie nr1 Orlen, to co z tym shell jest nie tak? Osobiście jeżdżę Passatem w TDI i jak widzę stacje shell (do najbliższej mam 100km) to staram się tankowć do pełna. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No cóż, obejrzałem jeszcze 3 autka i nie było o czym rozmawiać , więc

> padło na tego opisanego i wczoraj dokonali transakcji,

> ostatecznie za 21,000pln. Polowaliśmy na Partnera, ale raz że

> troszke droższe, dwa mniej ich w ofertach, i większośc w HDI,

> osobiście nie znam tych silników, ale kieruje sie opiniami

> znajomych użytkowników i w servisie, podobno CR siadaja na

> naszym paliwie i z turbo może być różnie, więc padło na 1,9D. Co

> do paliwa wybieracie nr1 Orlen, to co z tym shell jest nie tak?

> Osobiście jeżdżę Passatem w TDI i jak widzę stacje shell (do

> najbliższej mam 100km) to staram się tankowć do pełna.

> Pozdrawiam.

Tankuje na jednej sprawdzonej stacji i nie tankuje na shellu kiedys sie spażylem na ich benzynce wiec dziekuej bardzo...

nie bede tankowal na Jetcie tez miewaja syf... za to jak juz nie mam wyboru to statoil...

a co do tego 1.9 D bardzo dobry wybor w razie czego tanie czesci smile.gif)

moze nie jest to wyscigowka ale to muł roboczy... poza tym jak sie o niego dba to sie odwdzieczy bezawaryjna praca...

pozdrawiam

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.