Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Autokącik

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[F] Temperatura silnika

Featured Replies

Napisano

Witam,

Jestem nowicjuszem jeśli chodzi o mechanikę w samochodzie, więc proszę o wyrozumiałość smile.gif.

Otóż od niedawna posiadam Astrę (F, 1996, X16XEL), podczas jazdy w warunkach zimowych (temperatury do +10°C) wskaźnik temperatury znajdował się w granicach 90°C.

Jednak gdy się ociepliło, podczas kilkuminutowego stania w korku, później na postoju temperatura wzrosła do 100 (wtedy włączył się wentylator i zaczęła się obniżać).

Z tego co wyczytałem termostat otwiera się w temperaturze 92°C - 107°C.

Moje pytanie brzmi następująco: Czy temperatura w okolicach 95°C - 100°C to normalne zjawisko, czy może coś jest nie tak?

Napisano

Normalne. W F'ce dość dokładnie pokazuje wskaźnik wyłapując dość dokładnie wahania temperatury, także spokojnie. Jak włącza się wentylator to jest ok.

Napisano

> Moje pytanie brzmi następująco: Czy temperatura w okolicach 95°C - 100°C to normalne zjawisko, czy może coś jest nie tak?

Jazda w korkach jak najbardziej normalne zjawisko, pytanie czy podczas gdy pracuje wentylator widać znaczne opadanie temperatury?

Jeżeli tak to wszystko ok, jeżeli jednak temperatura się utrzymuje szukaj winnych w termostacie lub w zamulonym układzie chłodzenia, słabą wydajność pompy obstawiam na samym końcu.

PZDR VEN

Napisano
  • Autor

> Jazda w korkach jak najbardziej normalne zjawisko, pytanie czy podczas gdy pracuje wentylator widać znaczne opadanie temperatury?