Skocz do zawartości

Interpretacja wskazań programu aldl


skrzatekMK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jeśli ktoś się zna to proszę o opinie na temat wyników podanych przez program.

Po restarcie ECU i odpaleniu na benzynie i wolnych obrotach wartości BLM i Integrator wynosiły 128. Napięci O2 wahało się w granicach 430-460mV. Współczynnik AFR wynosił 14,6.

Po wkręceniu silnika na 2,8 tyś obrotów wartość Napięcia O2 zaczęła się wahać w granicach 250-800mV. Podczas tego wahania było wyraźnie słychać, ze silnik pracuje głośniej i ciszej i obroty lekko falowały. BLM nie ulegał zmianie. Integrator wahał się w granicach 114-150. AFR bez zmian.

Po przełączeniu na LPG napięcie O2 zaczęło skakać w granicach 50-840mV z dużo większa częstotliwością niż na benzynie. Póki silnik pracował na luzie BLM i Integrator nadal stały na 128. Po podkręceniu go do 2,8tyś obrotów Integrator gwałtownie skoczył do wartości 190 i na tej wartości stanął, a BLM stopniowo zaczął też rosnąć aczkolwiek dużo wolniej, doszedł do 150 i zakończyłem testy. AFR bez zmian, O2 - 50-840mV.

Niestety, ale nie mam jeszcze pełnej wersji tego programu i 2 minuty logu to za mało czasu na cały test. Dlatego daję linka do strony gdzie jest skrócony film z testów: http://pl.tinypic.com/r/fxgsbr/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz deko "za ubogo" ustawioną emulację. Jak znam życie, jak ją trochę przestawisz, to adaptacja

> pójdzie w druga stronę i rano będą problemy z jazdą lub nawet z odpaleniem.

> Dzieje się coś niepokojącego, czy tak sobie sprawdzasz dla zasady?

Sprawdzam dla zasady, ale jeśli jest coś nie tak, to wolałbym to poprawić.

dodatkowo jak silnik jest zimny to na gazie lubi gasnąć. Poza tym czasami strzela.

na benzynie nie ma żadnych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie również dlaczego na benzynie podczas wahania wartości Integratora było wyraźnie słychać, ze silnik pracuje głośniej i ciszej i obroty lekko falowały. Było to adekwatne do wahań Integratora, czyli wartość rosła to silnik pracował głośniej, opadała to silnik pracował ciszej. Na gazie Integrator nie skacze i silnik pracuje równomiernym odgłosem, ale za to szybko rośnie na wartościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie również dlaczego na benzynie podczas wahania wartości Integratora było wyraźnie

> słychać, ze silnik pracuje głośniej i ciszej i obroty lekko falowały. Było to adekwatne do

> wahań Integratora, czyli wartość rosła to silnik pracował głośniej, opadała to silnik pracował

> ciszej.

Bo silnik po pracy na gazie jest co nieco rozregulowany (adaptacja) i próbuje wrócić do tego, co ma założone.

Na gazie Integrator nie skacze i silnik pracuje równomiernym odgłosem, ale za to

> szybko rośnie na wartościach

Ze względu na to, że sygnał emulacji jest fałszywy i przede wszystkim niezależny od niczego. Zmienisz wypełnienie emulacji i integrator poleci w drugą stronę. Utrzymać fabrycznych 128 w ten sposób nie ma szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.