Skocz do zawartości

Autoadaptacja mk1.


maniex30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Parę dni temu jechałem podczas ulewy i wyskoczyła mi marchewka.Zaczęło trząść autem.Po paru probach odpaleń marchewka zgasła ale pojawia sie co jakiś czas i jest problem z pracą silnika,nierówno pracuje.Zdaża się to co jakiś czas.Na czym polega autoadaptacja w mk1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link 1

niektórzy piszą że co do autoadaptacji: nie musisz czekać do włączenia się wiatraka - wystarczy włączyć zapłon, płynnie wcisnąć i puścić pedał gazu, wyłączyć zapłon. Czynność powtórzyć kilka razy. Tps i krokowy zaczają co mają robić,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to o czym piszesz dotyczy silnikow z mk2, a w mk1 nie zapala si emarchewa i w euroscanie nie ma takiej opcji, jak kasowanie ustawien autoadaptacji.

w mk1 odlacza sie akumulator na 5 minut i teoretycznie komp uczy sie czujnikow od nowa.

w mk2 trzeba poczekac az sie wlaczy wiatrak = nagrzeje silnik, bo jak skasujesz ustawienia autoadaptacji na zimnym (w euroscanie/examinerze) i pozniej wcisniesz gaz na wysokie obroty kilka razy, zeby zgasla ikona "check engine", to silnik "dopasuje sie" do wskazan zimnego silnika i np. na cieplym bedzie gasl. sprawdzone... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to o czym piszesz dotyczy silnikow z mk2, a w mk1 nie zapala si emarchewa i w euroscanie nie ma

> takiej opcji, jak kasowanie ustawien autoadaptacji.

> w mk1 odlacza sie akumulator na 5 minut i teoretycznie komp uczy sie czujnikow od nowa.

> w mk2 trzeba poczekac az sie wlaczy wiatrak = nagrzeje silnik, bo jak skasujesz ustawienia

> autoadaptacji na zimnym (w euroscanie/examinerze) i pozniej wcisniesz gaz na wysokie obroty

> kilka razy, zeby zgasla ikona "check engine", to silnik "dopasuje sie" do wskazan zimnego

> silnika i np. na cieplym bedzie gasl. sprawdzone...

Więca jak to się robi w mk1Da się ręcznie czy trzeba podpinać pod komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz watpliwosci, to odlacz akumulator na 3 minuty i bedziesz mial wyczyszczone ustawienia i kom bedzie sie przystosowywal od nowa do wskazan czujnikow.

poza tym nic sie nie robi.

jesli szarpie, to winy szukaj gdzie indziej...

jesli zapalila Ci sie marchewa, to jedz sie podlaczyc pod euroscana i bedziesz wiedzial z jakiego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli masz watpliwosci, to odlacz akumulator na 3 minuty i bedziesz mial wyczyszczone ustawienia i

> kom bedzie sie przystosowywal od nowa do wskazan czujnikow.

> poza tym nic sie nie robi.

> jesli szarpie, to winy szukaj gdzie indziej...

> jesli zapalila Ci sie marchewa, to jedz sie podlaczyc pod euroscana i bedziesz wiedzial z jakiego

> powodu.

OK.Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli masz watpliwosci, to odlacz akumulator na 3 minuty i bedziesz mial wyczyszczone ustawienia i

> kom bedzie sie przystosowywal od nowa do wskazan czujnikow.

> poza tym nic sie nie robi.

> jesli szarpie, to winy szukaj gdzie indziej...

> jesli zapalila Ci sie marchewa, to jedz sie podlaczyc pod euroscana i bedziesz wiedzial z jakiego

> powodu.

Witam.Podłączyłem się wczoraj pod komputer,który wykazał awarię cewki zapłonowej oraz czujnik obrotów wału korbowego.Gość ,który to sprawdzał mówił ,że czujnik może wariować od uszkodzonej cewki i tylko ona może być uszkodzona.Przeczyścili mi styki ,wydmuchali powietrzem ,wykasowali błędy i niby wszystko miało być ok. Błędy już nie wyskoczyły,do czasu dojechania do garażu.Objawy są umnie takie tzn jest taki cykl ok 6 razy sie przejadę i bedzie wszystko ok a za 7 razem zapali mi się marchewka ,szarpie samochodem.Czy to są objawy padniętej cewki?Jak jest padnięta to by działo sie to zakażdym uruchomieniem samochodu a to jest taki cykl paru dobrych uruchomień a potem kiszka.To awaria cewki tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wyszlo, ktora cewka skopana? mozesz na probe zamienic miejscami 1 i 2ga cewke

jesli szarpania pojawiaja sie okresowo i nie jest to zwiazane z wilgotnoscia powietrza, to moze jednak ten czujnik polozenia walu.

one lubia fiksowac jak sie nagrzewa silnik. na zimnym dziala ok, a an cieplym przerywa, czasem na dojezdzaniu do swiatel na luzie silnik gasnie, itp. mozna by wyczyszcic i sprawdzic odleglosc na pocztek, a pozniej pozmienic z kims na probe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem to samo, uszkodzona była cewka. Wymień ją i będzie po sprawie koszt cewki nowej to 50-60 zł.

Witam.Już po bólu.To była wina cewki.Sprawdziłem miernikiem cewki.Jedna fiksowała kiedy zapalała sie marchewka.Koszt cewki 75 zł.Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.Już po bólu.To była wina cewki.Sprawdziłem miernikiem cewki.Jedna fiksowała kiedy zapalała

> sie marchewka.Koszt cewki 75 zł.Dzięki.

drogo coś za tą cewkę dałeś ale ok. Teraz będziesz miał problem jak ja czyli świecąca się kontrolka wtrysku "marchewka". Usuniesz ją tylko na kompie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drogo coś za tą cewkę dałeś ale ok. Teraz będziesz miał problem jak ja czyli świecąca się kontrolka

> wtrysku "marchewka". Usuniesz ją tylko na kompie:)

Witam.Drogo niewiem.To cewka magnetti marelli a valeo byla po 70 zl.Marchewka to mi się zapalała przed wymianą a po wymianie cewki zrobiłem tak odłączyłem akumulator na jakieś 10 minut i od czasu wymiany marchewka ani razu mi się nie zapaliła.Narazie jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety u mnie tak super to nie funkcjonuje. Po odłączeniu minusa od aku dalej świeci się marchewka. Próbowałem już 2 razy być może poczekam aż silnik ostygnie i spróbuje jeszcze na zimnym. Czy robiłeś auto adaptacje na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety u mnie tak super to nie funkcjonuje. Po odłączeniu minusa od aku dalej świeci się

> marchewka. Próbowałem już 2 razy być może poczekam aż silnik ostygnie i spróbuje jeszcze na

> zimnym. Czy robiłeś auto adaptacje na zimnym silniku

Autoadaptację w PI robisz poprzez odpięcie aku, jeżeli nadal świeci marchewka tzn., że nie została usunięta przyczyna jej zapalenia - musisz szukać dalej usterki w układzie sterowania silnika.

najlepiej w PI podłączyć go pod kompa i odczytać błąd powodujący zapalanie się marchewki (checka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety u mnie tak super to nie funkcjonuje. Po odłączeniu minusa od aku dalej świeci się

> marchewka. Próbowałem już 2 razy być może poczekam aż silnik ostygnie i spróbuje jeszcze na

> zimnym. Czy robiłeś auto adaptacje na zimnym silniku

Witam.Na całkiem zimnym to nie robilem,to był czas dojazdu do garażu wymiana cewki a potem odłączenie aku.Narazie wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.Na całkiem zimnym to nie robilem,to był czas dojazdu do garażu wymiana cewki a potem

> odłączenie aku.Narazie wszystko jest ok.

Widocznie przez to ze musiałem kawałek pojechac na uszkodzonej cewce ok 3 km błąd zapisał sie w kompie na stałe i pewnie tylko na kompie pojdzie go usunac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.