Darcolo Napisano 23 Maja 2010 Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Witam. Zamierzałem wymienić alternator i przy próbie odkręcenia łapy silnika (tej od rozrządu) razem ze śrubą trzymającą to wszystko do nadwozia (śruba od dołu, na klucz 17) kręci się też duża prostokątna blacha (ta, która dolega do łba śruby). Jeszcze razem z tym wszystkim kręci się też element poduszki, ten metalowy w środku, przez który przechodzi ta pionowa śruba (oczywiście "roztłaczając" gumę poduszki). Czy popełniłem gdzieś błąd, czy też nie da się odkręcić poduszki bez jej zniszczenia? Co z tym robić dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DALES_SC Napisano 23 Maja 2010 Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 1 żeby wyjąć altek nie trzeba zdejmowac łapy 2 jak sie kręci sruba to spaw poszedł od nakrętki w podłużnicy ja u siebie wyjąłem amor naciąłem podłuznice i przytrzymalem kluczem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 23 Maja 2010 Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 > 1 żeby wyjąć altek nie trzeba zdejmowac łapy > 2 jak sie kręci sruba to spaw poszedł od nakrętki w podłużnicy > ja u siebie wyjąłem amor naciąłem podłuznice i przytrzymalem kluczem 1. w MPI trzeba 2. Zamiast nacinac i oslabiac podluznice wystarczy odkrecic ta blache w ktorej jest nakretka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Czyli aby dostać się do nakręki od śruby trzymającej łapę trzeba ciąć podłużnice? Pytanie drugie- czy zdarzyło się komuś, aby śruba tak wrdzewiała do poduszki, żeby kręciła się (śruba) razem z tą częścią poduszki, przez którą przechodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 > 1. w MPI trzeba > 2. Zamiast nacinac i oslabiac podluznice wystarczy odkrecic ta blache w ktorej jest nakretka Tylko jeszcze jedno pytanie- w którą stronę wyciąga się tą blachę w której jest nakrętka do mocowania łapy- do góry, w przód, w tył? Sory, ale robiłem to wczoraj, auto zostało w garażu i nie mam go pod ręką- a tak z głowy nie kojarzę jak można to ustrojswo wyciągnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 23 Maja 2010 Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 > Tylko jeszcze jedno pytanie- w którą stronę wyciąga się tą blachę w której jest nakrętka do > mocowania łapy- do góry, w przód, w tył? Sory, ale robiłem to wczoraj, auto zostało w garażu i > nie mam go pod ręką- a tak z głowy nie kojarzę jak można to ustrojswo wyciągnąć. tam sa dwie m8 i normalnie opada w dol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 23 Maja 2010 Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 > Czyli aby dostać się do nakręki od śruby trzymającej łapę trzeba ciąć podłużnice? Pytanie drugie- > czy zdarzyło się komuś, aby śruba tak wrdzewiała do poduszki, żeby kręciła się (śruba) razem z > tą częścią poduszki, przez którą przechodzi? tak., konieczn okazala sie wymiana poduszki, jak sie potem okazalo gwint w blasze tez juz byl nadwyrezony i calosc wypadla 3000km od domu... udalo sie to poskladac i dzieki bogu wytrzymalo kolejne 8200km... po czym sie poddalo a przy probie odkrecenia blachy pourywaly sie sruby od niej i trzeba bylo rozwiercac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Czy dobrze byłoby posmarować śrubę smarem miedziowym, żeby nie przywierała do poduszki? Wydaje mi się, że producent celowo tak ciasno pasuje to złącze, żeby zwiększyć popyt na poduszki silnika (tak to wrdzewiało, jakby śruba i środek poduszki był jednym elementem!). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 23 Maja 2010 Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 > Czy dobrze byłoby posmarować śrubę smarem miedziowym, żeby nie przywierała do poduszki? Wydaje mi > się, że producent celowo tak ciasno pasuje to złącze, żeby zwiększyć popyt na poduszki silnika > (tak to wrdzewiało, jakby śruba i środek poduszki był jednym elementem!). u mnie w sc MPI 2000 bylo to skrecone i odkrecilo sie bardzo latwo, takze producent na pewno w tym nie maczal palcow bo dzialoby sie to u wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.