Skocz do zawartości

Łapa silnika 1100


Darcolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamierzałem wymienić alternator i przy próbie odkręcenia łapy silnika (tej od rozrządu) razem ze śrubą trzymającą to wszystko do nadwozia (śruba od dołu, na klucz 17) kręci się też duża prostokątna blacha (ta, która dolega do łba śruby). Jeszcze razem z tym wszystkim kręci się też element poduszki, ten metalowy w środku, przez który przechodzi ta pionowa śruba (oczywiście "roztłaczając" gumę poduszki). Czy popełniłem gdzieś błąd, czy też nie da się odkręcić poduszki bez jej zniszczenia? Co z tym robić dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1 żeby wyjąć altek nie trzeba zdejmowac łapy

> 2 jak sie kręci sruba to spaw poszedł od nakrętki w podłużnicy

> ja u siebie wyjąłem amor naciąłem podłuznice i przytrzymalem kluczem

1. w MPI trzeba

2. Zamiast nacinac i oslabiac podluznice wystarczy odkrecic ta blache w ktorej jest nakretka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli aby dostać się do nakręki od śruby trzymającej łapę trzeba ciąć podłużnice? Pytanie drugie- czy zdarzyło się komuś, aby śruba tak wrdzewiała do poduszki, żeby kręciła się (śruba) razem z tą częścią poduszki, przez którą przechodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. w MPI trzeba

> 2. Zamiast nacinac i oslabiac podluznice wystarczy odkrecic ta blache w ktorej jest nakretka

20.GIF Tylko jeszcze jedno pytanie- w którą stronę wyciąga się tą blachę w której jest nakrętka do mocowania łapy- do góry, w przód, w tył? Sory, ale robiłem to wczoraj, auto zostało w garażu i nie mam go pod ręką- a tak z głowy nie kojarzę jak można to ustrojswo wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jeszcze jedno pytanie- w którą stronę wyciąga się tą blachę w której jest nakrętka do

> mocowania łapy- do góry, w przód, w tył? Sory, ale robiłem to wczoraj, auto zostało w garażu i

> nie mam go pod ręką- a tak z głowy nie kojarzę jak można to ustrojswo wyciągnąć.

tam sa dwie m8 i normalnie opada w dol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli aby dostać się do nakręki od śruby trzymającej łapę trzeba ciąć podłużnice? Pytanie drugie-

> czy zdarzyło się komuś, aby śruba tak wrdzewiała do poduszki, żeby kręciła się (śruba) razem z

> tą częścią poduszki, przez którą przechodzi?

tak., konieczn okazala sie wymiana poduszki, jak sie potem okazalo gwint w blasze tez juz byl nadwyrezony i calosc wypadla 3000km od domu... udalo sie to poskladac i dzieki bogu wytrzymalo kolejne 8200km... po czym sie poddalo a przy probie odkrecenia blachy pourywaly sie sruby od niej i trzeba bylo rozwiercac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze byłoby posmarować śrubę smarem miedziowym, żeby nie przywierała do poduszki? Wydaje mi się, że producent celowo tak ciasno pasuje to złącze, żeby zwiększyć popyt na poduszki silnika (tak to wrdzewiało, jakby śruba i środek poduszki był jednym elementem!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy dobrze byłoby posmarować śrubę smarem miedziowym, żeby nie przywierała do poduszki? Wydaje mi

> się, że producent celowo tak ciasno pasuje to złącze, żeby zwiększyć popyt na poduszki silnika

> (tak to wrdzewiało, jakby śruba i środek poduszki był jednym elementem!).

u mnie w sc MPI 2000 bylo to skrecone i odkrecilo sie bardzo latwo, takze producent na pewno w tym nie maczal palcow bo dzialoby sie to u wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.