Skocz do zawartości

Zablokowane drzwi pasażera.


waho

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Na wstępie zaznaczę że, problem (chyba) rozwiązany.

Porobiło się wczoraj coś z drzwiami pasażera, pipek rygla otwierał się tylko do połowy, klamka wewnętrzna chodziła strasznie ciężko, nie odbijała, a pipek jakby chciał się otworzyć ale nie mógł, klamka zewnętrzna luźna.

Dzisiaj udało mi się po iluś próbach jakoś otworzyć drzwi, zdjąłem boczek i w sumie nie znalazłem niczego co by mogło blokować. Ilość miejsca do manewrowania przy zamku jest żadna.

Po 30 minutach walki i wciskania przycisku rygla udało mi się jakoś to wszystko odblokować i póki co jest ok.

Co może być przyczyną takiego niepożądanego działania?

Aha:

- drzwi na kluczyk nie reagują (najprawdopodobniej spadło cięgno).

- od jakichś 3 miesięcy coś strasznie wali przy zamykaniu i otwieraniu w zamku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WD40 w reke albo inne smarowidlo i popryskaj zamek - tutaj w okolicach rygla.

Przez to suche ustrojstwo urwalem 2 klamki i ciegno - same przeboje byly z drzwiami, do czasu odpowiedniego "naoliwienia". cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WD40 w reke [...] - tutaj w okolicach rygla.

Tak właśnie wczoraj zrobiłem, tyle że ostro olałem sam zamek.

Teraz się zastanawiam czy przypadkiem nie zrobiło się tak przez to, że kiedyś posmarowałem zamek smarem do łożysk icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Co może być przyczyną takiego niepożądanego działania?

Pęknięta (przerdzewiała) sprężynka w dolnej części mechanizmu...jeśli teraz się drzwi otwierają to nie lekceważ tego. Ja zlekceważyłem i skończyło się na targaniu obicia drzwi, żeby mieć jakiś dostęp.

W dolnej części zamka są dwie jakby zapadki kooperujące ze sobą i ta sprężynka podtrzymuje je w odpowiedniej pozycji. Jako że to sprężynka typu "okrągłego" osadzona na znitowanym bolcu to zmuszony byłem dopasować odpowiedniej długości i twardości sprężynke typu "rozciągająca się". Zrobiłem małe nacięcie w obu zapadkach, żeby się nie ześlizgiwała (miałem wyjęty cały zamek) i drugi koniec zahaczyłem o dziurkę kilka cm powyżej.

Sprężynke da rade założyć bez wyciągania zamka, ale nacięcia już nie, chyba że może brzeszczotem bez uchwytu. Może da rade bez nacięcia, nie wiem, ja miałem wyjęty zamek to profilaktycznie naciąłem szlifierką. Jak znajde jakieś zdjęcie tego zamka w necie to wstawie tu z zaznaczonymi punktami o które mi chodzi...

pozdrawiam

miskoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjęciu czerwona strzałka wskazuje okrągłą prawdopodobnie uszkodzoną sprężynke(schowana pod tą blaszką), żółta kropka to mniej więcej miejsce nacięcia i zielona linia pokazuje przeciągnięcie nowej sprężynki. Ja akurat coś w garażu dopasowałem ale jak się nie chcesz w to bawić to widze na allegro sporo używanych zamków.

Reasumując, objawy opisałeś takie jak ja miałem więc nie powinieneś tego zlekceważyć. Mnie to kosztowało sporo czasu i nerwów, no i połamane obicie drzwi...

pozdrawiam

miskoo

post-116826-14352508495532_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze gdybyś poradził jak wydłubać ten zamek z drzwi będę wdzięczny.

Hmm...w sobote zamierzam wymienić koło pasowe alternatora, więc jeśli sie z tym szybko uporam to później zdejmę boczek i pstryknę jakieś foto, bo na sucho to troche trudno wytłumaczyć

przy okazji spróbuje go troche pokleić wink.gif

pozdrawiam

miskoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.