Skocz do zawartości

Układ chłodzenia - wylwewający się płyn


andrew_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam o to taki problem z układem chłodzenia:

mianowicie po przejechaniu dłuższego dystansu temperatura płynu na wskazówce podchodzi prawie do połowy a sam płyn w zbiorniczku zbiera się aż do samego korka i się czasem wylewa, gdy odpowietrze chłodnice przy użyciu zaworka płyn schodzi ze zbiorniczka do normalnego poziomu i jest przez jakiś czas ok, ale po przejechaniu pewnego dystansu sytuacja sie powtarza.

Co ciekawe raz dzieje sie sytuacja opisana wyzej a raz jest ok, temepratura na wskazowce jest wlasciwa, plyn schodzi po calym obiegu, dodam tylko, ze dzieje sie tak raczej na krotszych dystansach.

Raz odpalilem na luzie silnik, pochodzil przez 15 minut, pogrzalem go troche, termosat puscil, plyn polecial po calym obiagu i bylo ok, bez zadnych niespodzianek :/

i moje pytanie koledzy czego to jest wina ? czy chodzi tutaj o termostat czy moze to cos innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, mam o to taki problem z układem chłodzenia:

> mianowicie po przejechaniu dłuższego dystansu temperatura płynu na wskazówce podchodzi prawie do

> połowy a sam płyn w zbiorniczku zbiera się aż do samego korka i się czasem wylewa, gdy

> odpowietrze chłodnice przy użyciu zaworka płyn schodzi ze zbiorniczka do normalnego poziomu i

> jest przez jakiś czas ok, ale po przejechaniu pewnego dystansu sytuacja sie powtarza.

> Co ciekawe raz dzieje sie sytuacja opisana wyzej a raz jest ok, temepratura na wskazowce jest

> wlasciwa, plyn schodzi po calym obiegu, dodam tylko, ze dzieje sie tak raczej na krotszych

> dystansach.

> Raz odpalilem na luzie silnik, pochodzil przez 15 minut, pogrzalem go troche, termosat puscil, plyn

> polecial po calym obiagu i bylo ok, bez zadnych niespodzianek :/

> i moje pytanie koledzy czego to jest wina ? czy chodzi tutaj o termostat czy moze to cos innego ?

Ja miałem coś takiego - mam zagazowane auto i nie chciało przełączać na gaz. Okazało się że nie ogrzewało mi parownika bo coś było z obiegiem. Zdjąłem ze zbiorniczka wyrównawczego ten cienki wężyk z lewej strony i po założeniu czystego wężyka zacząłem dmuchać powietrze do zbiorniczka. Na początku nic nie dało ale potem coś puściło. Pogmerałem tam jeszcze drucikiem i wszystko wróciło do normy, jakiś syfek zatkał obieg. Może też tak jak ja masz gdzieś przytkany obieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz pewność że termostat jest OK, to przyczyn należy szukać w zapowietrzaniu się układu. Możliwe że przez jakąś pierdołę typu wyciek, opaska, mikropękniecia zbiorniczka, nietrzymanie ciśnienia przez korek. Ale możliwe też, że UPG Ci pada i masz przedmuchy do kanałów wodnych. Rozumiem, że odpowietrzasz nie tylko na chłodnicy bo najwyżej jest odpowietrznik na wejściu do nagrzewnicy do kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz pewność że termostat jest OK, to przyczyn należy szukać w zapowietrzaniu się układu.

> Możliwe że przez jakąś pierdołę typu wyciek, opaska, mikropękniecia zbiorniczka, nietrzymanie

> ciśnienia przez korek. Ale możliwe też, że UPG Ci pada i masz przedmuchy do kanałów wodnych.

> Rozumiem, że odpowietrzasz nie tylko na chłodnicy bo najwyżej jest odpowietrznik na wejściu do

> nagrzewnicy do kabiny.

zgadza sie, odpowietrzam wszystkie 3 zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.