Skocz do zawartości

podłączanie akumulatora - dym z alternatora


parabellum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wymieniałem ostatnio akumulator w samochodzie, jednak klema od przewodu do minusa (po lewej stronie) była już mocno wyrobiona i nie zaciskała się do elektrody, dlatego postanowiłem zastąpić ją nową.

Zakupiona klema posiadała jeden zacisk dla przewodów (oryginalna klema ma te trzy przewody umieszczone w oddzielnych otworach), po podłączeniu klemy po chwili poleciał siwy dym - najprawdopodobniej z alternatora - wcześniej podłączając oryginalną klemę w taki sam sposób nic takiego nie miało miejsca.

Chciałbym się zapytać, co zrobiłem nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie czy bieguny akumulatora są w tym samym miejscu co w poprzednim hmm.gif. Wygląda to mi na odwrotne podłączenie akumulatora nono.gif. Cały prąd zwarcia poszedł przez diody i uzwojenia alternatora. Alternator chyba na złom 30.GIF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie zwróciłem uwagi, jak ten poprzedni akumulator był zamocowany...

W instrukcji do Fiata Uno znalezionej w internecie na schemacie plus był po prawej stronie i tak też zamontowałem ten akumulator, jak poszedł dymek - czarny przewód do plusa, jeśli dobrze pamiętam.

Mam nadzieję, że z komputerem nie będę się musiał żegnać, klemy założyłem tylko na chwilkę.

Chciałbym się jeszcze krótko zapytać, czy wymiana tych trzech elementów nastręczy mi dużych trudności i dam przy odrobinie zaparcia sam z tym radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda, że nie zwróciłem uwagi, jak ten poprzedni akumulator był zamocowany...

> W instrukcji do Fiata Uno znalezionej w internecie na schemacie plus był po prawej stronie i tak

> też zamontowałem ten akumulator, jak poszedł dymek - czarny przewód do plusa, jeśli dobrze

> pamiętam.

> Mam nadzieję, że z komputerem nie będę się musiał żegnać, klemy założyłem tylko na chwilkę.

> Chciałbym się jeszcze krótko zapytać, czy wymiana tych trzech elementów nastręczy mi dużych

> trudności i dam przy odrobinie zaparcia sam z tym radę?

Odłącz alternator (kable) spróbuj uruchomić silnik na samym akumulatorze, zobaczysz czy nic więcej się nie stało.Trzeba mieć dobrą lutownicę >100W żeby przelutować mostek z diodami w altku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież to na logikę idzie się domyślić, że plus jest czerwony, a minus czarny

To co dla Ciebie i dla mnie i wielu innych - wydaję się być logiczne -innym może nastręczać trudności...

Z własnego podwórka zlosnik.gif dwóch inżynierów - łaskawie przemilczę nazwiska, bo to są persony ze świecznika w Łomży 270751858-jezyk.gif -podłączało aku do jakiejś nowej cytryny, czy innej francuszczyzny zlosnik.gif

No i nasi bohaterowie spieprzyli wzorcowo temat 270751858-jezyk.gif

To że klemy nie pasiły - bo podobno były idiotodporne - lecz co to dla inżynierów - dopieprzyli młotkiem, aby pasiło na "-" dali kilka wkrętów, by luzów nie było rotfl.gif - walić się poszła prawie cała elektronika hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

Tematu nie śledziłem, ale z tego co słyszałem to panowie popłynęli na sporo KPLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.