hor Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Witam wszystkich forumowiczów. Przymierzam sie do kupna galaxy, sharana albo alhambry w roczniku 95-98. Możecie mi podpowiedzieć na który silnik mam się zdecydować? Diesla? Jeśli benzyne to który? 2.0? 2,3? 2,8? Dzieki z góry pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 kolega ma 2.3 i bardzo sobie chwali. ale z tego co czyta mna forach to podobno na niego psioczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 11 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 > Witam wszystkich forumowiczów. Przymierzam sie do kupna galaxy, sharana albo alhambry w roczniku > 95-98. Możecie mi podpowiedzieć na który silnik mam się zdecydować? Diesla? Jeśli benzyne to > który? 2.0? 2,3? 2,8? > Dzieki z góry pozdrawiam Ja polecam 2.3. Jest to dość prosty silnik, bez wynalazków w stylu zmienne fazy rozrządu czy 2 świece na cylinder . Do tego ma niewątpliwą zaletę w postaci łańcucha rozrządu, który bez problemu robi 350-400kkm. Silnik dobrze znosi lpg (oczywiście najlepiej instalację sekwencyjną), nie ma problemu z gniazdami zaworowymi jak w innych konstrukcjach forda. Do tego radzi sobie z dość ciężkim galaxy dość dobrze. Mój, zagazowany, spala w trasie z klimą od niecałych 12 do ok. 14 litrów - zależnie od obciążenia i stylu jazdy. Po mieście wychodzi 15-16. Jedynym małym problemem w tym silniku są cewki zapłonowe (ale tylko w MKI - bo tam są cewki pod deklem przykrywającym świece i przewody. U mnie w MKII problem ten częściowo rozwiązano zmieniając cewkę i przenosząc ją na bok (spod dekla). 2.0 odpuść - jest słaby, pali czasem więcej niż 2.3, do tego ma utrudniony dostęp choćby do świec, poza tym przy większym przebiegu podobno występują problemy ze sworzniami tłokowymi (grzechotka ). 2.8 to z kolei znany VW (2.0 i 2.3 to konstrukcja forda). VR6 2.8 jest dośc mocny, ale też spala więcej niż 2.3 a dostęp do niego w karoserii galaxy to masakra . Wszystkie diesle w galaxy to też VW - różne odmiany TDI - począwszy od 90KM, poprzez 110, 115, 130 i chyba było też 150 pod koniec produkcji MKII. Tutaj problemy jak to w TDI - przepływomierze, koła dwumasowe, turbiny . Do tego problem z dogrzewaczem i klimą - w galaxy diesel jakaś rurka często pęka. No i nie wierz, że ciężki galaxy (niektóre ważą ponad 1800kg) będzie palił tyle co fabia tdi . W trasie może i będzie dość oszczędny, ale po mieście niech nie zdziwi nawet 10 litrów oleju A w ogóle to zapraszam do lektury forum galaxy KLIK - zauważ, że na temat problemów z 2.3 nie ma prawie wcale wątków, natomiast o dieslach VW jest co drugi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hor Napisano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 Dzięki wielkie za podpowiedzi. Zdecydowałem że jednak będzie to benzynka 2.3. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedna_brew Napisano 22 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2010 nie do końća moge się zgodzić, ze 2.0 jest za słaby sam takiego użytkuję i moim zdaniem dynamika jest zadowalająca, choć pewnie w 2.3 jest lepsza. no i pod moją nogą po mieście pali 11,5 l lpg latem, więc koszty zblizone do eksploatacji matiza bez gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.