Skocz do zawartości

[Meg1] Luzy na kierownicy


nunu7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zrobił mi się ostatnio taki luz na kirownicy, że strach jeździć autem.

W związku z tym pytanie.

JAko, że na końcówkach drążków nie ma luzów, sądzę, że wszystkiemu winna musi być przekładnia kierownicza.

Czy da się ją jakoś wyregulować, etc, czy tylko wymiana/regneracja wchodzi w rachubę?

Jakby co: Nie mam wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Zrobił mi się ostatnio taki luz na kirownicy, że strach jeździć autem.

> W związku z tym pytanie.

> JAko, że na końcówkach drążków nie ma luzów, sądzę, że wszystkiemu winna musi być przekładnia

> kierownicza.

> Czy da się ją jakoś wyregulować, etc, czy tylko wymiana/regneracja wchodzi w rachubę?

> Jakby co: Nie mam wspomagania.

jak machasz kierownicą w prawo lewo to koła stoja w miejscu ,cos puka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak machasz kierownicą w prawo lewo to koła stoja w miejscu ,cos puka ?

Stuka dość mocno. Jak wszedłem do kanału, to wyraźnie da się zlokalizować miejce powstawania tych stuków w przekładni kierowniczej.

Tak, koła stoją w miejscu

A najgorsze jest to, ze jak sobie jadę po drodze prosto, to mogę kierownicą ruszać po 2cm w prawo i w lewo, a auto nadal jedzie prosto icon_eek.gif

także luz jest i to spory

Pół roku temu dałem auto młodszemu bratu wczoraj się pierwszy raz od tego czasu przejechałem i się aż przestraszyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> Witam

> Zrobił mi się ostatnio taki luz na kirownicy, że strach jeździć autem.

> W związku z tym pytanie.

> JAko, że na końcówkach drążków nie ma luzów, sądzę, że wszystkiemu winna musi być przekładnia

> kierownicza.

> Czy da się ją jakoś wyregulować, etc, czy tylko wymiana/regneracja wchodzi w rachubę?

> Jakby co: Nie mam wspomagania.

Czy w końcówce drążka kierowniczego w tej gumie jest jakis smar? Bo walcze z luzem na kierze ciagle i wlazłem pod auto i..

Luzu nigdzie nie widac .jak złapie na drążki to ruszaja sie trochę na gumach.Przy maglownicy tez nic.

post-51980-14352509588738_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy w końcówce drążka kierowniczego w tej gumie jest jakis smar?

Bardzo niewiele, ale jest. Ja, jak swoją rozkładałem, to napakowałem ile wlezie wink.gif

>Bo walcze z luzem na kierze ciagle

> i wlazłem pod auto i..

> Luzu nigdzie nie widac .jak złapie na drążki to ruszaja sie trochę na gumach.Przy maglownicy tez

> nic.

Bo pod tymi gumami sa przeguby kulowe. Może one są rozklekotane/ (choć osobiście wątpie, bo u mnie przy przebiegu >300kkm - i to całkiem częśto po dziurawych, kamiennych drogach, owe przeguby nie mają żadnych luzów). Cały luz mam na listwie, a listwy niegdzie kupić nie można. Po prostu nie ma. Zostają tylko szroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn miałem smar czy cos takiego na końcówce drążka kierowniczego .W tymmiejscu na zdjeciu tez

> jest wszystko sztywne. No chyba że jest luz na drązku góra-dół jak skręcam i nierównosc.To

> może jest siła aby koncówka sie podnosiła.

moim zdaniem kolumna jest do regeneracji. ma luzy na przełozeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem kolumna jest do regeneracji. ma luzy na przełozeniu

Byłem na SKP i nic nie zauwazylł pod autem. A dzis jechałem po tym szerokim garbie i ewidentnie z lewej strony słych ,puknięcie albo cos podobnego. Czy łożysko makpersona to bym musiał rozbierać wszystko.Bo w ciemno wymienić najpierw sworznie ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> moim zdaniem kolumna jest do regeneracji. ma luzy na przełozeniu

Kiedys byłem u mechanika ,cos patrzył pod kiere ale nic nie powiedział. Jak samemu moge stwierdzic czy przekładnia ,maglownica ,końcówki drążków są do wymiany? Za wszystkie elementy pod spodem szarpię i sa sztywne.Ale jak jade na 2 biegu ,i choc ustawie kiere na 15:50 odczuwam ten luz. Mechanik mi mówił że przy łozyskach makpersona ,byłoby strzelanie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w moim Clio problemy z luzami na kierownicy. Generalnie były powiększające się z czasem luzy na kierownicy, charakterystyczne stukania przy szybkim kręceniu kierą naprzemiennie w lewo i w prawo, do tego niestabilna szybka jazda w koleinach-dość nerwowo się zachowywał, dość głośne ''walenie'' połączone z drganiami na kierownicy przy jeździe po nierównościach i przy skręconych kołach. Końcówki i cała reszta były w porządku. Drogą eliminacji wyszło, że maglownica. Do tego doszła kolumna kierownicy gdyż moja miała tłumik drgań dokumentnie zdegradowany. Po wymianie maglownicy i kolumny początkowo nie mogłem się przyzwyczaić do braku jakichkolwiek luzów zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem w moim Clio problemy z luzami na kierownicy. Generalnie były powiększające się z czasem luzy

> na kierownicy, charakterystyczne stukania przy szybkim kręceniu kierą naprzemiennie w lewo i

> w prawo, do tego niestabilna szybka jazda w koleinach-dość nerwowo się zachowywał, dość głośne

> ''walenie'' połączone z drganiami na kierownicy przy jeździe po nierównościach i przy

> skręconych kołach. Końcówki i cała reszta były w porządku. Drogą eliminacji wyszło, że

> maglownica. Do tego doszła kolumna kierownicy gdyż moja miała tłumik drgań dokumentnie

> zdegradowany. Po wymianie maglownicy i kolumny początkowo nie mogłem się przyzwyczaić do braku

> jakichkolwiek luzów

Ile zabuliłes za części i robotę ?Nowe kupiłeś?. Generalnie odczuwam jak złapie u dołu kierownicę dwoma rękoma i lekko ją do góry przycisnę a jade po kocich łbach to czuć. byłem na SKP ,nic partacze nie wykryli pod spodem ,sasiad tez nic nie widzi oslabiony.gifMusze podjechac do szpeca od renówek smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem w moim Clio problemy z luzami na kierownicy. Generalnie były powiększające się z czasem luzy

> na kierownicy, charakterystyczne stukania przy szybkim kręceniu kierą naprzemiennie w lewo i

> w prawo, do tego niestabilna szybka jazda w koleinach-dość nerwowo się zachowywał, dość głośne

> ''walenie'' połączone z drganiami na kierownicy przy jeździe po nierównościach i przy

> skręconych kołach. Końcówki i cała reszta były w porządku. Drogą eliminacji wyszło, że

> maglownica. Do tego doszła kolumna kierownicy gdyż moja miała tłumik drgań dokumentnie

> zdegradowany. Po wymianie maglownicy i kolumny początkowo nie mogłem się przyzwyczaić do braku

> jakichkolwiek luzów

jest luz na kolumnie,teraz czy to sie regeneruje i jakie koszta mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile zabuliłes za części i robotę ?Nowe kupiłeś?. Generalnie odczuwam jak złapie u dołu kierownicę

> dwoma rękoma i lekko ją do góry przycisnę a jade po kocich łbach to czuć. byłem na SKP ,nic

> partacze nie wykryli pod spodem ,sasiad tez nic nie widzi Musze podjechac do szpeca od

> renówek

Łącznie wyszło mi 1200 zł. W tym przekładnia używana 500 zł, kolumna 150 zł, 2 końcówki kier. 2 osłony, olej do układu wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łącznie wyszło mi 1200 zł. W tym przekładnia używana 500 zł, kolumna 150 zł, 2 końcówki kier. 2

> osłony, olej do układu wspomagania.

Aha.Ale sporo robiłeś widze.Byłem w Norauto .Posprawdzali wszystko .Zadnych luzów w zawieszeniu nie mam . Luz jest na kolumnie kierowniczej ,ale mały.Góra-dół.Na allegro widze same kolumny uzywane po 100zł . Ale ja nie bede narazie tego ruszał ,jeżeli sąsiad nic nie wyczuwa zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.