Skocz do zawartości

Baranek na progi [z cyklu lakiernictwo i hodowla owiec]


KOZODOJ

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest sens położenia na dolną część progów tzw. baranka, jeśli oryginalnie samochód nie był w ten sposób malowany? Takie rozwiązanie zaproponował mi lakiernik twierdząc, że jest ono znacznie odporniejsze na różne "urazy" od kamieni, piasku itp.

Przyznam, że dla mnie brzmi to sensownie, bo w części moich aut tak właśnie progi były malowane fabrycznie. Niestety Ford ma wg mnie zdumiewające podejście do kwestii korozji (różne listwy plastikowe na progach tam, gdzie np. Fiat pozostawia gładką stal, żeby woda dobrze spływała, osławione problemy z masą uszczelniającą, korozją międzykrystaliczną itd.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy jest sens położenia na dolną część progów tzw. baranka, jeśli oryginalnie samochód nie był w

> ten sposób malowany? Takie rozwiązanie zaproponował mi lakiernik twierdząc, że jest ono

> znacznie odporniejsze na różne "urazy" od kamieni, piasku itp.

> Przyznam, że dla mnie brzmi to sensownie, bo w części moich aut tak właśnie progi były malowane

> fabrycznie. Niestety Ford ma wg mnie zdumiewające podejście do kwestii korozji (różne listwy

> plastikowe na progach tam, gdzie np. Fiat pozostawia gładką stal, żeby woda dobrze spływała,

> osławione problemy z masą uszczelniającą, korozją międzykrystaliczną itd.).

Jest sens !! Ewentualnie jak przeszkadza Ci to wizualnie , to baranek tez mozna polakierowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to zły pomysł, ale jak będziesz kładł to umyj dokładnie podwozie, później dobrze wysusz i optymalnie byłoby kłaść baranka w bardzo suchy dzień bo baranek ma to do siebie, że doskonale trzyma wilgoć.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest to zły pomysł, ale jak będziesz kładł to umyj dokładnie podwozie, później dobrze wysusz i

> optymalnie byłoby kłaść baranka w bardzo suchy dzień bo baranek ma to do siebie, że doskonale

> trzyma wilgoć.

> Pozdrawiam BAS

A co z tym zrobic ? Z poczatku pojawiła sie goła blacha jak widać.I na całej szerokości ,nie wiem czy to czarny podkład czy jakies zabezpieczenie. Chciałbym całosc zabezpieczyc np. Bitexem.Tyle ze do pewnej granicy progu mógłbym pomalować ,aby z boku nie było widać.Chyba na to kładli jeszcze lakier w kolorze nadwozia.ja raczej nic bym nie kładł.

post-51980-14352509590178_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym całosc zabezpieczyc np.

> Bitexem.

bitex się nadaje do zabezpieczania fundamentów w domach a nie do aut, proponuje inne środki. Boll ma coś takiego w ofercie, tworzy elastyczną odporną na uszkodzenia strukturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką ma strukturę to ciemne(w sensie co to jest: czy jest to baranek czy jakiś podkład)?

Jeśli podkład to maskujesz 1-2cm(lub jeśli się nie da to ciut mniej) od krawędzi, czyścisz, malujesz 2x corre-active(możesz nakładać nawet w deszczu) w odstępach 24h i po kolejnych 24h jak jest sucho, robisz nowe maskowanie 0,5cm od malowanego corre-active i walisz na całość baranka.

Corre-active to podkład reaktywny do kładzenia na rdzę, jak nie masz najmniejszych śladów rdzy to można polecieć bezpośrednio barankiem, ale ja dałby prewencyjnie chociaż jedną warstwę corre-active.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaką ma strukturę to ciemne(w sensie co to jest: czy jest to baranek czy jakiś podkład)?

Ledwo jest wyczuwalne pod palcem.To chyba podkład .Jest na obydwóch progach. Z tym ze teśc tez tak ma i te samo auto.Gumowate jest tylko tam gdzie podkładam lewarek ,na tej szynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś w archiwach AK bardzo dobry poradnik dot. domowych sposobów pozbywania się takich baboli.

IMO pozbyć się _całej_ powłoki rdzawej do gołej blachy (szczotka, papier wodny), wysuszyć, nałożyć 2-3 warstwy podkładu reaktywnego (WASH PRIMER) dobrej marki (chyba najlepiej 2-komponentowego) albo np. szalenie drogiego jednokomponentowego w aerozolu firmy PPG (do znalezienia na Allegro) i dopiero MARKOWYM barankiem. Zgodnie z zaleceniami poradnika kupiłem do testów 3 rodzaje: Permatex, Noxudol, Novol + 4 posiadany wcześniej Boll.

Wstępnie najciekawszy był Permatex - znakomita struktura, duuużo gumy, szybciej schnie. Wiosną nastęnego roku przyjdzie ocenić efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na foto ,Wogule tam nie ma rdzy,tylko 3cm gołej blachy z boku i raczej sam podkład .Aha wyżej na progu na odcinku 4-5cm zszedł lakier cześciowo ,normalnie nie widoczne z boku .I chyba zaprawkowym jakos pacne.Ogólnie chce załozyc chlapacze,tylko tam miedzy kołem a nadkołem jest mało miejsca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.