teamc Napisano 28 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 Drodzy koledzy i kolezanki!! Juz nie mam pomysłów na to autko Powiem tak jaki mam problem po pierwsze troche parametrow Uno 1.4 ieS typ silnika 160A1 moduł zaplonowy digiplex2! Usterka NIechodzi na wolnych obrotach! Jak jest zimny to wolnych obrotow niema jak sie nagrzeje to ma taka drgawice ze wszystko lata:) Wymienilem juz sporo rzeczy jak np. Modul zaplonowy digiplex2, caly monowtyrysk z silnikiem krokowym! Bylem na diagnostyce i nic zero bledow! Wymienilem uszczelke pod kolektorem dolotowym i wydechowym! Cisnienie na cilingrach mam okolo 1,2 Mpa mniejwiecej rowne! Rozrzad ma dobrze ustawiony(punkty sie zggadzaja) A dodam ze silniczek krokowy caly czas jest wychylony na maxa! HELP Kto ma jakis pomysł! Bo mi ich ijuz zabraklo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 28 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 > Drodzy koledzy i kolezanki!! Juz nie mam pomysłów na to autko Powiem > tak jaki mam problem po pierwsze troche parametrow Uno 1.4 > ieS typ silnika 160A1 moduł zaplonowy digiplex2! Usterka > NIechodzi na wolnych obrotach! Jak jest zimny to wolnych obrotow > niema jak sie nagrzeje to ma taka drgawice ze wszystko lata:) > Wymienilem juz sporo rzeczy jak np. Modul zaplonowy digiplex2, > caly monowtyrysk z silnikiem krokowym! Bylem na diagnostyce i > nic zero bledow! Wymienilem uszczelke pod kolektorem dolotowym i > wydechowym! Cisnienie na cilingrach mam okolo 1,2 Mpa > mniejwiecej rowne! Rozrzad ma dobrze ustawiony(punkty sie > zggadzaja) A dodam ze silniczek krokowy caly czas jest wychylony > na maxa! HELP Kto ma jakis pomysł! Bo mi ich ijuz zabraklo! A czujnik temperatury sprawdzałeś?? Albo czujnik puszczenia pedału gazu w "silniku krokowym". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xsander_cage Napisano 28 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 u mnie to był brak kontaktu pomiędzy czujnikiem temperatury i komputerem, złe ustawienie zapłonu i do tego padnięty zawór podciśnieniowy. 3 miechy z tym walczyłem po róznych warsztatach i dopiero na ASO zrobili z tym porządek. Palił po 12-15 litrów bo nie schodził z ssania. Kierownica na luzie tak drgała że cieżko było trzymać. Też sprawdzałem i sonde lambda i silniczek krokowy i świece i rozrząd itd. Sprawdź czy komputer ma kontakt z czujnikami i sonda lambda. Urządzenia mogą byc dobre ale komputer moze nie otrzymywac od nich danych z powodu np. przetartego przewodu. Powodzenia. Autko pali mi teraz w trasie 5,5 l/100 i 9 l w miescie. Ssanie wyłącza sie po przejechaniu 2-3 km i od razu schodzi z obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RayanPeter Napisano 28 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 powiedz gdzie tankujesz a powiem kim jestes:) spr paliwo bo moze łyka wode:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 28 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 Hmm! to powiem po kolei:) Czujnik temp. dziala bo sprawdzalem na kompie i czujnik tem powietrza tez dziala! Krokowiec chodzi dobrze wylacznik tez chodzi ok! A paliwoma jakies sprawdze to co kolega mowil moze paliwo lipa (ale niesadze)! Dodam mam 3 przewodowa sade lambda i jakie powinny byc parametry tego ustrojstwa:) bo jak wezme przewod od podgrzewacza sady i wlacze stacyjke to nic mi sie nanim nie pojawia:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benja44 Napisano 28 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 > NIechodzi na wolnych obrotach! Jak jest zimny to wolnych obrotow > niema jak sie nagrzeje to ma taka drgawice ze wszystko lata:) Sprawdź czujnik położenia wału (czujnik Halla): może obrósł rdzą, tak jak u mnie, może luźny, a może styki w kostce? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 28 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 ok zaraz lece sprawdzic moze pomoze napisze o rezultatach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 28 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2005 Hmm czyjnik jest chyba ok:) Bez rdzy i wyglada na nowy:) Ale jest jedno ale powinien byc zamocowany na 2 wkretach a byl tyko jeden:) Dajcie jeszcze jakies pomysly! Jutro bede sprawdzal bak czy niema wody:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
regan Napisano 29 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2005 witam ja miałem podobny problem i gdy pojechałem do diagnosty to on cos wymieniał sterownikó była to jaks kostka za 20 zł i od tego czasu nie mam juz zadnych problemów. niestety nie pamietam dokładnych parametrów tej wymienionej czesci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 29 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2005 > witam ja miałem podobny problem i gdy pojechałem do diagnosty to on > cos wymieniał sterownikó była to jaks kostka za 20 zł i od tego > czasu nie mam juz zadnych problemów. niestety nie pamietam > dokładnych parametrów tej wymienionej czesci. Checi szczere:) Ale ja wam powiem dobra nowine odpalilem uno i juz smiga:) Ma wolne odroty wkreca si na odbroty idzie jak przecinak tyko jeszcze musze przeprowadzic testy:) Co zrobilem (wszystko co sie dalo): 1.Przeczyscilem wszystkie zlacza (przelalem je benzyna ekstrakcyjna) 2.Wymontowalem czujnik walu i go przeczyscilem i dokrwcilem ( bo jak pisalem mialem go na jednym wkrecie) 3.Kupilem 0,5 denaturatu i wlalem do baku(i dodalem jakiegos badziewia do czyszczenia wtrysku ) 4.Wyeliminowalem przedmuch na 2 rurce:) 5. To chyba istotne zlacze od sady lambda szczegulnie przczyscilem bo bylo zasniedziale! 6. Wzielem miernik i sprawdzilem lambde i wszystko ok dziala! 7. Zdjelem przwod podcisnieniowy idacy do modulu digiplex 2 i go troche plucami podymalem:) i possalem:) I to by bylo na tyle! Oprocz tego ze nawszelkkie W wlozylem drugi wtrysk, ale moj napewno jest ok Pozdro i dzieki wszystkim za trafne i nietrafne uwagi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 29 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2005 A ze sie tak zapytam przyczym on ci to wymienial? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 29 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2005 Hm moja praca poszla na marne bo znowu mam stan prawie taki sam jak wczesniej !!! Ale juz przypuszczam co moze byc! Uszkodzona sonda lambda! Bo nagle mam dziwne pomiary takie jak ujemne napiecie!!! A powinno sie wachac 0,2 V do 0,8 V ale na plusie kto pomoze. Bo mialem dziwna fiksacje Mialem stan okolo 0,3 V na + i tu dodalem gazu i kaplica seszlo ponizej zera i spadlo do 0,2 V na -, A wiem ze powinna byc dodatnia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurgenS Napisano 29 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2005 > Hm moja praca poszla na marne bo znowu mam stan prawie taki sam jak > wczesniej !!! Ale juz przypuszczam co moze byc! Uszkodzona sonda > lambda! Bo nagle mam dziwne pomiary takie jak ujemne napiecie!!! > A powinno sie wachac 0,2 V do 0,8 V ale na plusie kto pomoze. Bo > mialem dziwna fiksacje Mialem stan okolo 0,3 V na + i tu dodalem > gazu i kaplica seszlo ponizej zera i spadlo do 0,2 V na -, A > wiem ze powinna byc dodatnia? najlepiej zmierz miernikiem analogowym (a jeszcze lepiej oscyloskopem) mierniki elektroniczne (made in taiwan) - chodzi o te tanie sa mało odporne na rózne pole elektromagnetyczne itp i dlatego moga pojawia sie takie fiksacje pomiaru dokonaj po 2 min. pracy silnika pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 29 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2005 > najlepiej zmierz miernikiem analogowym (a jeszcze lepiej > oscyloskopem) > mierniki elektroniczne (made in taiwan) - chodzi o te tanie sa mało > odporne na rózne pole elektromagnetyczne itp i dlatego moga > pojawia sie takie fiksacje > pomiaru dokonaj po 2 min. pracy silnika > pozdr Hmm mam dobry multimetr, ale gzies znajde analogowy! Ale sobie pomyslalem jedna rzecz, ze przeciez moge miec problem z masa na ukladie wydechowym bo bez tego to tez niebedzie dzialala! Czy nie! A teraz mam dziwna rzecz tak na marginesie zaly czas mi stoi na napieciu 0,4 V niereaguje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurgenS Napisano 29 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2005 > Hmm mam dobry multimetr, ale gzies znajde analogowy! Ale sobie > pomyslalem jedna rzecz, ze przeciez moge miec problem z masa na > ukladie wydechowym bo bez tego to tez niebedzie dzialala! Czy > nie! A teraz mam dziwna rzecz tak na marginesie zaly czas mi > stoi na napieciu 0,4 V niereaguje! z tego co wiem to komp wartośc napięcia z sondy czyta dopiero po ok 2 minutach pracy silnika, a jezeli masz cały czas napięcie 0,4 V to oznacza że komp przeszedł w tryb serwisowy i "podstawia" takie napięcie - wartośc domyślną wtedy bedziesz miał mieszankę zbyt uboga lub zbyt bogatą , benzyna może się nie spalac do końca Warto byłoby podjechac do elektromechanika na tester aby odczytac kody błedów - najczęsciej pojawia się w kodach : sonda lambda potem czujnik poł przepustnicy potem silniczek krokowy itp. zresetuj kompa , odpal maszynę odczekaj ok 2 min i sprawdź sonde lambda jeszcze raz pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 30 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2005 > z tego co wiem to komp wartośc napięcia z sondy czyta dopiero po ok 2 > minutach pracy silnika, a jezeli masz cały czas napięcie 0,4 V > to oznacza że komp przeszedł w tryb serwisowy i "podstawia" > takie napięcie - wartośc domyślną wtedy bedziesz miał mieszankę > zbyt uboga lub zbyt bogatą , benzyna może się nie spalac do > końca > Warto byłoby podjechac do elektromechanika na tester aby odczytac > kody błedów - najczęsciej pojawia się w kodach : sonda lambda > potem czujnik poł przepustnicy potem silniczek krokowy itp. > zresetuj kompa , odpal maszynę odczekaj ok 2 min i sprawdź sonde > lambda jeszcze raz > pozdr Hmm bylem na kompie i nic niepokazalo! tyko 50 pln dotylu:( Ale dzisiaj zrobie jeszcze inne testy podam mu napiecia zakladane czyli dam mu 0.1 i 0,8 V moze pomoze! Bo zeby wykrecic sonde to niema szans! Tak sie zapiekla ze chyba calosc trzeba bedzie wyciac! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurgenS Napisano 30 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2005 > Hmm bylem na kompie i nic niepokazalo! tyko 50 pln dotylu:( Ale > dzisiaj zrobie jeszcze inne testy podam mu napiecia zakladane > czyli dam mu 0.1 i 0,8 V moze pomoze! Bo zeby wykrecic sonde to > niema szans! Tak sie zapiekla ze chyba calosc trzeba bedzie > wyciac! może komp padł - bo jeżeli miałes napięcie 0,4 V na sondzie i nic się nie zmieniało powinno zarejestrowac to jako błąd jak chcesz podesle dokładny opis sprawdzenia sondy pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 30 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2005 > może komp padł - bo jeżeli miałes napięcie 0,4 V na sondzie i nic się > nie zmieniało powinno zarejestrowac to jako błąd > jak chcesz podesle dokładny opis sprawdzenia sondy > pozdr To podaj ten opis! Bo bedzie przydatny:) Bo ja juz na 2 miernikach sprawdzalem i to samo! cztyli zimny silnik (jak go odpale i trzymam na gazie) to mam +0,46V minie chwilka i spada w dol i pozniej to juz przekracza wartosci - do -0,31V (tak przykladowo bo na anologowym niejestem wstanie odczytac ile to jest bo bym musial bieguny zmienic:) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 30 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2005 A zapomnialem powiedziec. chcilaem dzisiaj wymontowac sonde lambda ale sprawa jest ciezka bo tak sie zachawtowala sze szok Moze macie jakis pomysl jak ja wyciagnac? A czemu chcem ja wyciagnac bo wyczytalem gdzies na forum ze mozna ja sprobowac wymyc w benzynie i spyrycie:) to bedzie lepiej dzialala:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurgenS Napisano 30 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2005 > To podaj ten opis! Bo bedzie przydatny:) Bo ja juz na 2 miernikach > sprawdzalem i to samo! cztyli zimny silnik (jak go odpale i > trzymam na gazie) to mam +0,46V minie chwilka i spada w dol i > pozniej to juz przekracza wartosci - do -0,31V (tak przykladowo > bo na anologowym niejestem wstanie odczytac ile to jest bo bym > musial bieguny zmienic:) ) OPIS NIE JEST MOIM AUTORSKIM OPISEM - pochodzi z ksiązki AUTO PORADNIK Wtrysk Benzyny Sonda Lambda : 1. Sprawdzi czy złącze sondy nie jest skorodowane lub uszkodzone. 2. Sprawdzic czy styki sa prawidlowo połaczonez sondą i znajduja sie na swoim miejscu 3 Zsunącgumowy kaptuyrek zabezp.ze złacza sondy lambda 4. podłaczyc ujemną końcówke pomiarową woltomierz do masy silnika 5. odnaleźc zaciski - zależnnie od układu sa to : a ) masa grzałki sondy b ) zasilanie grzałki c ) sygnał sondy d) masa sondy 6. podłaczyc ujemną końcówke pomiarową woltomierzado przewodu przymocowanego do zacisku sygnału sondy lambda 7 - tu powinien by opis dot. analizatora spalin - pomijam 8 Uruchomic silnik i rozgrzac do temperatury normalnej pracy 9. Podwyższy predkośc obrotową silnika do 3000 obr.min na 30 dekund. Spowoduje to wzrost temp. sondy lambda , co powinno spowodowac zmany napiecia sygnału wyjściowego 10 utrzymywa prędkośc silnika na poziomie 2500 obr/min Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym przez dłuższy czas sonda lambda może wysygnąc i zmiany napięcia sygn wyjśc. mogą ustac 11. Sprawdzi czy zmienia sie sygnał wyjściowy Sprawdzianie grzałki sondy lambda - jeśli jest Sprawdzic czy na zacisku zasilania napięcia ma wartoś nominalnego napięcia akumulatora - brak napięcia - sprawdzic podłaczenie wstecz do przekaźnika lub wyłacznika zapłonu - Sprawdzi podłacznie masy do grzałki sondy lambda SYGNAŁ WYJŚCIOWY Z SONDY LAMBDA warunki Napięcie Silnik pracuje (gorący 2500 obr/min 0,2 do 1,0V Przepustnica w pełni otwarta 1,0V (stałe) Paliwo odcięte 0 V (stałe) częstotliwosc próbkowania 1 sek. (około) mam nadzieję że opis sie Wam przyda co do odkręcenia sondy - to może by problem - trzeba wjechac na kanał i grzac kolektori próbowac wykrecic - jak nie pójdzie można dac nową sondę poniżej starej - trzeba wiercic i gwintowac pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 1 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 Opis ok! dzieku pobawie sie tym troche:) Ale dla pwnosci zamocuje dzisiaj drugi komputer:) Bo akurat mam taki na stanie") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 1 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 Hmm drugi komp tez bez zmian:( kupie dzisiaj kopulke i palec! moge to pomoze a moze nie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliman Napisano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 Ja tez siwialem z mim unochodem. Na zimnym odpalal i zaraz gasl...na benzynie....resety kompa nic nie pomagaly....wizyta u znajomego serwisanta ukladow zasilania, zaplonowych tez nic nie wykazaly....samo przeszlo...nie wiedziec dlaczego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 1 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 > Ja tez siwialem z mim unochodem. Na zimnym odpalal i zaraz gasl...na > benzynie....resety kompa nic nie pomagaly....wizyta u znajomego > serwisanta ukladow zasilania, zaplonowych tez nic nie > wykazaly....samo przeszlo...nie wiedziec dlaczego.... A mi niestety nieprzechodzi!!! Juz brak pomyslow!!!! A tak na marginesie zdemontowalem sonde(bylo ciezko bo zwykle klucze plaskie sie nienadaja, ale znalazle usiebie w domciu klucz plaski oczkowy no i poszlo ) I tu dziwana sprawa. Wyciagnelwm ja przemylem i co i podlaczylem ja bez wkrecania w kolektor. Tu moje zdziwienie parametry takie same jak by byla zamocomana w kolektorze i by szly gazy nania To jest zagadka? Wychodzi nato ze lambda jest trafiona (a tak dodam grzalka jest dobra bo grzeje , przewod sygnalowy tez jest ok nigdgzie nie przetart) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurgenS Napisano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 > A mi niestety nieprzechodzi!!! Juz brak pomyslow!!!! A tak na > marginesie zdemontowalem sonde(bylo ciezko bo zwykle klucze > plaskie sie nienadaja, ale znalazle usiebie w domciu klucz > plaski oczkowy no i poszlo ) I tu dziwana sprawa. Wyciagnelwm > ja przemylem i co i podlaczylem ja bez wkrecania w kolektor. Tu > moje zdziwienie parametry takie same jak by byla zamocomana w > kolektorze i by szly gazy nania To jest zagadka? Wychodzi nato > ze lambda jest trafiona (a tak dodam grzalka jest dobra bo > grzeje , przewod sygnalowy tez jest ok nigdgzie nie przetart) jak masz możliwośc i już tyle przeszedłes to wymień na nową - te za 40-50 zł tez spoko chodzą montowałem już taką i chodzi do dzisiaj - było to wprawdzie w VW ale objawy były identyczne pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 1 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 > jak masz możliwośc i już tyle przeszedłes to wymień na nową - te za > 40-50 zł tez spoko chodzą montowałem już taką i chodzi do > dzisiaj - było to wprawdzie w VW ale objawy były identyczne > pozdr Mowisz! jutro moze mi kumpel przywiezie jakas:) to bede wiedzial czy to czy nie to! Teraz jade ze schematami i szukam co gdzie idzie:) Odezwe sie jak cos sie uda zadzialac:) Ale jak sa jeszcze jakies pomysly to prosze dac znac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JurgenS Napisano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 > Mowisz! jutro moze mi kumpel przywiezie jakas:) to bede wiedzial czy > to czy nie to! Teraz jade ze schematami i szukam co gdzie > idzie:) Odezwe sie jak cos sie uda zadzialac:) Ale jak sa > jeszcze jakies pomysly to prosze dac znac podpowiem jeszcze co bolało mojego unolota - po odpaleniu natychmiat gasło - potem 10 dek kręcenia rozrusznikiem aby zapaliło podczas jazdy tracił moc i takie tam cuda się działy moduł, kopułka palec przewody WN wymienione - padały podejrzenia o silnik krokowy czujniki temp. , przepustnicy itd sonda lambda na 100% sprawna mam LPG i w z laptopa mam odczyt sondy , ale miernikiem też sporawdzałem powodem tego była linka gazu !!! która chodziła bardzo ciężko w pancerzu, komp nałapał błędów i cuda się działy wymieniłem linkę , zresetowałem kompa i do dzisia mam spokój zapala od ręki , trzyma obroty na jałowym ,nie gaśnie pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 1 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 Ja juz wszystko co wpalo mi do glowy sprawdzxalem:( Linka chodzi leciutko:) Na kompie zero bledow! Zaloze druga sonde to bede wiedzial:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 > Ja juz wszystko co wpalo mi do glowy sprawdzxalem:( Linka chodzi > leciutko:) Na kompie zero bledow! Zaloze druga sonde to bede > wiedzial:) to ja sie podlacze. jak zalozysz nowa sonde to daj znac jakie rezultaty. U mnie jest podobnie z tym ze tylko na poczatku jak jest zimny silnik, jak sie troche rozgrzeje (ok 5min trzymania na lekkim gazie) to wszystko wraca do normy. Jak jest z ssaniem w moim unolocie ?? co ma na nie wplyw ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 1 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 A jaki masz silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 > A jaki masz silnik? taki jak Ty 1,4ieS :/ jeszcze jedno gdzie sa te wszystkie czujniki co nalezaloby sprawdzic bo troche niekumaty jestem :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 1 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 W twoim przypadku prawdo podobni silnik krokowy jest uszkodzony! zalacze fotke tam jest wszystko opisane (mojego autorstaw ) Opisze dla jasnosci bo moze byc troche nieczytelne:) Instrukcja jest na fottce 2! mamy 4 piny w zlaczu od silnika krokowego opisalem ci go. Zgory to ponumerowalem tak 1.Plus lub minus, 2.minus lub plus, 3.4.opornsc! zwykly mikro-wlacznik tak zwany Cut OFF Do Pinow 1 i 2 podajemy plus i minus z akumulator i w tym momecie silniczek powinien sie wysunac! Jak sie nieruszy to zmieniamy bieguny na 1 minus i na 2 plus! I sie powinien wychylic w kturas strone jak sie niewychyli toio znaczy ze jest kaput:(!! Teraz sprwadzimy wylacznik "cut off" pod pin 3 i 4 podlaczamy omomierz i patrzymy przejscie czy jest czy nie mam, ale zeby bylo wszystko ok to musimy przyciskac ten popychacz od silnika krokowego. Jeste moze byc jedna rzecz czujnik temperatury cieczy chlodzacej w kolektorze dolotowym za ukladem wtyryskowym (znajdziesz go napewno) to sprawdz opornosc czy pokazuje jaks na cieplym i zimnym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 > W twoim przypadku prawdo podobni silnik krokowy jest uszkodzony! > zalacze fotke tam jest wszystko opisane (mojego autorstaw ) > Opisze dla jasnosci bo moze byc troche nieczytelne:) > Instrukcja jest na fottce 2! mamy 4 piny w zlaczu od silnika > krokowego > opisalem ci go. Zgory to ponumerowalem tak 1.Plus lub minus, 2.minus > lub > plus, 3.4.opornsc! zwykly mikro-wlacznik tak zwany Cut OFF > Do Pinow 1 i 2 podajemy plus i minus z akumulator i w tym momecie > silniczek > powinien sie wysunac! Jak sie nieruszy to zmieniamy bieguny na 1 > minus i na > 2 plus! I sie powinien wychylic w kturas strone jak sie niewychyli > toio > znaczy ze jest kaput:(!! Teraz sprwadzimy wylacznik "cut off" pod pin > 3 i 4 > podlaczamy omomierz i patrzymy przejscie czy jest czy nie mam, ale > zeby bylo > wszystko ok to musimy przyciskac ten popychacz od silnika krokowego. > Jeste > moze byc jedna rzecz czujnik temperatury cieczy chlodzacej w > kolektorze > dolotowym za ukladem wtyryskowym (znajdziesz go napewno) to sprawdz > opornosc > czy pokazuje jaks na cieplym i zimnym silniku wielkie dzieki jutro z tym powalcze. ale piszesz ze instrukcja jest na fotce dwa a jest zalaczona tylko jedna :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 1 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 A bo sie pomylilem w opisie:) chodzi o ta fotke:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 1 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2005 > A bo sie pomylilem w opisie:) chodzi o ta fotke:) oki jutro postaram sie cos z tym zrobic. A wiesz moze ile kosztuje nowy krokowiec do unolota ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2005 silniczek krokowy dziala, sprawdzalem Twoja metoda i dzialal. A co tym silniczkiem kieruje z czym on wspolpracuje ?? moze mam jakis czujnik tempareatury walniety i silniczek w czasie pracy silnika stoi w jednej pozycji, nie dostaje zadnego impulsu. Nie znam sie na tym ale kombinuje jak moge :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 2 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2005 Hmm silnikiem krokowym steruje komputer bosch umieszczony w kabine:) A jak sprawdzales ten silniczek sprawdziles tez ten wlacznik cut-off? Bo nawet jak cujnik tamp. bys mial uszkodzony to itak krokowiec bedzie dzialal:) Cos mi sie wydaje ze masz to samo co ja:( Ja niemoge dojsc co jest przyczyna sonda wykrecona ale i tak bez sonty powinien dzialac!!! Aniechce!!!!! Juz mam dosc tego g***** chyba pojade i zezlomuje. Jestem juz caly pociety i niemam pojecia co moze byc! Moze gdzies niema masy a moze jest zwarcie:) ale morze jest szerokie i glebokie!! Przeczytaj ten kawalek jak pisalem wczesniej ze mi juz dzialal jak malina:) zrob co ja zrobilem i pewnie bedzie dzialal! tyko napisz czy ci sie udalo go zrobic!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2005 > Checi szczere:) Ale ja wam powiem dobra nowine odpalilem uno i juz > smiga:) Ma wolne odroty wkreca si na odbroty idzie jak przecinak > tyko jeszcze musze przeprowadzic testy:) > Co zrobilem (wszystko co sie dalo): > 1.Przeczyscilem wszystkie zlacza (przelalem je benzyna ekstrakcyjna) > 2.Wymontowalem czujnik walu i go przeczyscilem i dokrwcilem ( bo jak > pisalem mialem go na jednym wkrecie) > 3.Kupilem 0,5 denaturatu i wlalem do baku(i dodalem jakiegos > badziewia do czyszczenia wtrysku ) > 4.Wyeliminowalem przedmuch na 2 rurce:) > 5. To chyba istotne zlacze od sady lambda szczegulnie przczyscilem bo > bylo zasniedziale! > 6. Wzielem miernik i sprawdzilem lambde i wszystko ok dziala! > 7. Zdjelem przwod podcisnieniowy idacy do modulu digiplex 2 i go > troche plucami podymalem:) i possalem:) > I to by bylo na tyle! Oprocz tego ze nawszelkkie W wlozylem drugi > wtrysk, ale moj napewno jest ok Pozdro i dzieki wszystkim za > trafne i nietrafne uwagi:) dobra tylko jeszcze mi musisz powiedziec pare rzeczy : 1. gdzie jest ten czujnik walu 2. jak wyeliminowales ten przedmuch i gdzie jest ta rurka 3. no i ten przewod poscisnieniowy (w ktorym mniej wiecej jest miejscu) :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 2 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2005 >1. gdzie jest ten czujnik walu Jak patrzysz na wprost silnika to po lewej jsest mono wtrysk a po prawej akumulator:) Patrzysz w dół i widzisz skrzynie! Jak sie porozgladas to zobaczysz za lub na skszyni przewod z wtyczka 2 pin i po tym kabelku dojdziesz podpowiem ze czyjnik znajduje sie prawie na kole zamachowym z tylu silnika: >2. jak wyeliminowales ten przedmuch i gdzie jest ta rurka To jet polaczenie kolektora wydechowego z calym wydechem (ale to raczej niema wplywu:)) Wymienilem uszczelke za 6 pln:) ale to niepomoglo zabardzo bo ukrecilem srube:) >no i ten przewod poscisnieniowy (w ktorym mniej wiecej jest miejscu) :/ Patrzymy tak jak w p 1 tyko ze widzimy taki calkiem spory przwod ktury leci do serwa(pompa hamulcowa) i w polowie ma rozgaleznik i to jest ten przwod:) Jak co zdzialas to daj znac bo ja sobie na wekkend daje spokuj bo diewczyna mi sie bulwersuje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2005 > Jak patrzysz na wprost silnika to po lewej jsest mono wtrysk a po > prawej akumulator:) Patrzysz w dół i widzisz skrzynie! Jak sie > porozgladas to zobaczysz za lub na skszyni przewod z wtyczka 2 > pin i po tym kabelku dojdziesz podpowiem ze czyjnik znajduje sie > prawie na kole zamachowym z tylu silnika: > To jet polaczenie kolektora wydechowego z calym wydechem (ale to > raczej niema wplywu:)) Wymienilem uszczelke za 6 pln:) ale to > niepomoglo zabardzo bo ukrecilem srube:) > Patrzymy tak jak w p 1 tyko ze widzimy taki calkiem spory przwod > ktury leci do serwa(pompa hamulcowa) i w polowie ma rozgaleznik > i to jest ten przwod:) > Jak co zdzialas to daj znac bo ja sobie na wekkend daje spokuj bo > diewczyna mi sie bulwersuje:) powinienem znalezc. a jak wiesz powiedz mi co to sa za czujniki : (zalacznik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2005 drugi czujnik : (zalacznik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 2 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2005 ten pierwszy czujnik temp. wody do komputera:) a ten drugi to czujnik cisnienai oleju:) A jak tam udalo co sie ruszyc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 2 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2005 > ten pierwszy czujnik temp. wody do komputera:) a ten drugi to czujnik > cisnienai oleju:) A jak tam udalo co sie ruszyc? jeszcze nie probowalem bo przeczytalem ta Twoja wiadomosc jak przyjechalem okolo 22 takze nic juz nie dalo rady ale z rana ide kombinowac. teraz cos zauwazylem ze jak jezdze to chyba pedal gazu mam troche wyzej czy cos przy tym sie nie stalo :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 3 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 A jak sprawdzales ten silniczek sprawdziles tez ten wlacznik cut-off? Bo nawet jak cujnik tamp. bys mial uszkodzony to itak krokowiec bedzie dzialal:) Dzisiaj znowu troche pogrzebalem i zeby sprawdzic ten czujnik walu najlepiej na kanal a na dzien dzisiejszy nie dysponuje :/ Ale co zauwazylem przed zapalaniem dzisiaj rano podlozylem (w to miejsce zaznaczone na fotce) kawalek gumy bo silniczek krokowy byl tak jakby caly schowany i zeby go troche wydluzyc podlozylem ta gumke, i bez problemu zapalil !!! czyli cos musi byc jednak z tym silniczkiem, ale znowu sprawdzalem go ta Twoja metoda zeby go podlaczyc na krotko i chodzil, czyli moze cos byc z tym wylacznikiem co wspominales o nim. Jak sprawdzic ten wylacznik ??? bo chyba w tym siedzi cale zamieszanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 3 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2005 Mozna go sprawdzic w dwa sosoby:) Jak masz omomierz to bez problemowo:) Pod piny 3 i 4 podpinasz i sprawdzasz przejscie:) A jak niemasz to wez zarowke (probowke) I do jedne koncowki daj minus a do drugiej kontrolke podlaczona do plusa:) I jak przykladow dodasz gazu to zgasnie a jak puscisz linke to sie zapali( moze byc na odwrot)! A to co popych dwignie to to jet polaczone z wlacznikiem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2005 > Mozna go sprawdzic w dwa sosoby:) Jak masz omomierz to bez > problemowo:) Pod piny 3 i 4 podpinasz i sprawdzasz przejscie:) A > jak niemasz to wez zarowke (probowke) I do jedne koncowki daj > minus a do drugiej kontrolke podlaczona do plusa:) I jak > przykladow dodasz gazu to zgasnie a jak puscisz linke to sie > zapali( moze byc na odwrot)! A to co popych dwignie to to jet > polaczone z wlacznikiem:) sprawdzilem wylacznik i tez jest dobry :/ moze miec wplyw na to fakt ze wyciagnalem pare dni temu aku do ladowania na cala noc i cos sie z kompem stalo ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 4 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2005 Raczej nie! Ale pewnosci nie mam! oszukaj na forum jak sie resetuje kompa:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 4 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2005 Help!!! Mam pytanko Czy wtrysk moze zaslabo dawac paliwo? Bo teraz mam cos takiego autko chwile zapala na benzynie i odrazu gasnie? Ale jak sprawdzilem wtryskiwacz to jest ok tyko ze jak dam na wtryskiwacz odzielna mase i nia steruje to auto chodzi! Sprawdzalem juz polaczenie i zadnych dziwnych rzecy nie zauawzylem co moze byc!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swierku_ Napisano 4 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2005 > Help!!! Mam pytanko Czy wtrysk moze zaslabo dawac paliwo? Bo teraz > mam cos takiego autko chwile zapala na benzynie i odrazu gasnie? > Ale jak sprawdzilem wtryskiwacz to jest ok tyko ze jak dam na > wtryskiwacz odzielna mase i nia steruje to auto chodzi! > Sprawdzalem juz polaczenie i zadnych dziwnych rzecy nie > zauawzylem co moze byc!! to chyba cos z pradem :/ jak na osobnej masie jest wszystko okej. Ja mialem podobnie po wymianie pompy zapalil na moment i gasnal, ale wlalem mu strzykawka do przewodu paliwowego zaraz za wtryskami troche paliwa (bo chyba byl uklad zapowietrzony) i jak zapalil to wszystko bylo okej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teamc Napisano 6 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 Po 3 tygodniach meczacej pracy doszedlem co jest nietak:) Powiem wszystkim wlascicielom fiatow byla to (i jest) pompa paliwa!! Daje zamałe cisnienie!! Po testach wyszlo ze mam tyko 0,4 bar! Apowinno byc min 1,0 bar!! 50 % mniej to jest tragedia. Ale juz jest ok tyko musze kupic nowa:) pompke bo tej reanimacja jyz nic niedaje:( Dzieki wszystkim ktorzy poswiecili czas dla mojego problemu!! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.