hydrocarbon Napisano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 Witam, o ustawianiu zapłonu, wymianie paska itd. dużo było już napisane. Tak więc teoretycznie to prawie wszystko wiem ... Ale gdzie podłączyć tą lampę stroboskopową, którą to niby się jakieś tam kąty sprawdza? W które punkty? Może to głupie pytanie ale jestem laik. Oświećcie mnie troszkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ministrant Napisano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 > Witam, Witam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 > Witam, > o ustawianiu zapłonu, wymianie paska itd. dużo było już napisane. Tak > więc teoretycznie to prawie wszystko wiem ... > Ale gdzie podłączyć tą lampę stroboskopową, którą to niby się jakieś > tam kąty sprawdza? W które punkty? Może to głupie pytanie ale > jestem laik. Oświećcie mnie troszkę. W które punkty podłączyć stroboskop, czy które punkty obserwować. Problem w podłączeniu czy obserwacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 > Witam, > o ustawianiu zapłonu, wymianie paska itd. dużo było już napisane. Tak > więc teoretycznie to prawie wszystko wiem ... > Ale gdzie podłączyć tą lampę stroboskopową, którą to niby się jakieś > tam kąty sprawdza? W które punkty? Może to głupie pytanie ale > jestem laik. Oświećcie mnie troszkę. Podłącza się pod akumulator i jeden zacisk na kabel zapłonowy pierwszego cylindra, a lampą "strzelasz" w to okienko co jest na obudowie skrzyni biegów. Tylko nie zapomnij odłączyć UFO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydrocarbon Napisano 6 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 A co to jest to UFO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydrocarbon Napisano 6 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 > W które punkty podłączyć stroboskop, czy które punkty obserwować. > Problem w podłączeniu czy obserwacji? To widzę, że jednak wiem, że nic nie wiem Mój optymizm "młodego teoretyka" był przedwczesny Bo problem niby i w podłączeniu i w obserwacji. Na co tak dokładnie się patrzeć? A... i właściwie to dlaczego musi to być stroboskop? Nie może to być np. zwykła żarówka? Już nic nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zdzichuhans Napisano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 > A co to jest to UFO? to okrągłe ustrojstwo na rozdzielaczu napięcia (jeśli wogóle je masz), kształtem przypomina tależ UFO wychodzi od niego węzyk podciśnienia, w czasie regulacji wystaczy zdjąć ten wężyk i zatkać go paluchem przez pomocnika, albo wcisnac coś co potem bedziesz umiał wyjąć. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydrocarbon Napisano 6 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 > to okrągłe ustrojstwo na rozdzielaczu napięcia (jeśli wogóle je > masz), kształtem przypomina tależ UFO wychodzi od niego węzyk > podciśnienia, w czasie regulacji wystaczy zdjąć ten wężyk i > zatkać go paluchem przez pomocnika, albo wcisnac coś co potem > bedziesz umiał wyjąć. Oooo mamciu... Ja mam silnik 1.0 i.e. Może jakąś fotkę macie z tym UFO? Proszę , bo po tej odpowiedzi to już się spociłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zdzichuhans Napisano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 Co do lampy stroboskopowej to poczytaj w necie, mogę ci to łapotologicznie uprościć, gdy nią świecisz widzisz wskaźnik na krecącej tarczy cały czas w jednym miejscu (normalnie to oczami byś nie nadazył za nia patrzeć ) bardzo fajny efekt jest gdy spadają krople wody, bo wtedy sie wydaja jak by stały w jednym miejscu w powietrzu co do fotek, to chwilowo po reinstalacji nie mam czym obrobic danych, ale mam je na serwerze FTP http://www.home-net.com.pl/~zdzichu/zdjatka/ Tam jest cały serwis jak naprawic regulator podciśnieniowy czyli sławne UFO, wykonane przezmnie. ps. Przy okazji pochwale sie nie skończona stronką o modelarstwie http://www.home-net.com.pl/~zdzichu/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydrocarbon Napisano 6 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 Fajne te samolociki Trzeba chyba mieć trochę zdolności manualnych, że by je posklejać Niestety pierwszy link nie działa Wyświetla mi się: Forbidden You don't have permission to access /~zdzichu/zdjatka/ on this server. ---------------------------------------------------------- Apache Server at www.home-net.com.pl Port 80 I co dalej z tym tajemniczym UFO? Czy ktoś je widział? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 > To widzę, że jednak wiem, że nic nie wiem Mój optymizm "młodego > teoretyka" był przedwczesny > Bo problem niby i w podłączeniu i w obserwacji. Na co tak dokładnie > się patrzeć? > A... i właściwie to dlaczego musi to być stroboskop? Nie może to być > np. zwykła żarówka? Już nic nie wiem W stroboskopie masz trzy przewody + i - zasilania i przewód wyzwalający błyski synchronicznie z obrotami silnika. I ten kabel podłączasz na przewód wysokiego napięcia pierwszego cylindra. Gdy w tym cylindrze przeskakuje iskra, dokładnie w tym momencie wyzwalany jest błysk lampy. Na połączeniu silnika i skrzyni biegów masz otwór zakryty gumą. Na krawędzi są odlane znaki i na kole zamachowym jest znak widoczny gdy zostanie oświetlony błyskiem lampy(musisz zdjąć tą gumową zaślepkę). W czasie regulacji zgrywamy położenie znaku na kole ze znakami na obudowie przekładni. Ponieważ lampa błyska dokładnie z taką częstotliwością(wyzwalaną przez impuls powstający przy przeskoku iskry), z jaką znak pokazuje się w otworze to synchronizacja ta powoduje powstanie złudzenia, że znak znajduje się w jednym miejscu. Oświetlenie tego otworu zwykłą żarówką nic nie pokaże. Znak nie będzie widoczny bo stałe światło żarówki nie rozświetli go w odpowiedniej chwili a nasz wzrok nie wychwyci go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hydrocarbon Napisano 6 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 Dziękuję za oświecenie mnie tym stroboskopem To już wiem coś więcej. Dzięki jeszcze raz. No ale nadal nie wiem co to za UFO?? Chyba ne jestem zbyt upierdliwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2005 > No ale nadal nie wiem co to za UFO?? Chyba ne jestem zbyt upierdliwy? UFO = podcisnieniowy regulator kata wyprzedzenia zaplonu... Na fotce ponizej zaznaczony zolta strzalka... Fotka zapozyczona z naszej stronki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszzubocza Napisano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2005 Jezeli masz dobrze ustawiony zapłon i chcesz zminic pasek rozrzadu to wystarczy po wyminanie paska ustawic koła w odpowiednie mijsca ( są znaki i juz ) Nie potrzeba wtedy lampy. > Witam, > o ustawianiu zapłonu, wymianie paska itd. dużo było już napisane. Tak > więc teoretycznie to prawie wszystko wiem ... > Ale gdzie podłączyć tą lampę stroboskopową, którą to niby się jakieś > tam kąty sprawdza? W które punkty? Może to głupie pytanie ale > jestem laik. Oświećcie mnie troszkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.