Skocz do zawartości

Ładowanie Akumulatora


knapior89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam jakis najtanszy prostownik ale wyczytalem w instrukcji ze gdy aku jest juz naladowany to prad ladowania staje sie mniejszy i teraz moje pytanko czy bez obaw moge w garazu otworzyc maske podlaczyc klemy i zostawiac dziada na noc ? czy to czyms grozi?

odpowiedzi w stylu kup nowy aku sobie darujcie kupie jak bede miał troszke wolniejszej kaski grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mam jakis najtanszy prostownik ale wyczytalem w instrukcji ze gdy aku jest juz naladowany to

> prad ladowania staje sie mniejszy i teraz moje pytanko czy bez obaw moge w garazu otworzyc

> maske podlaczyc klemy i zostawiac dziada na noc ? czy to czyms grozi?

> odpowiedzi w stylu kup nowy aku sobie darujcie kupie jak bede miał troszke wolniejszej kaski

Możesz zostawić ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mam jakis najtanszy prostownik ale wyczytalem w instrukcji ze gdy aku jest juz naladowany to

> prad ladowania staje sie mniejszy i teraz moje pytanko czy bez obaw moge w garazu otworzyc

> maske podlaczyc klemy i zostawiac dziada na noc ? czy to czyms grozi?

ale odłączasz klemy w aucie i odkręcasz "korki" w aku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzisz, czyli jednak trzeba mieć odpowiedni prostownik aby nie odpinac klem a kolega takiego

> nie ma

> wiem

Ładuję aku (Gigawatt)ze zgrzaną górną pokrywą za pomocą ruskiego prostownika z regulacją prądu ładowania za pomocą wielopozycyjnego przełącznika. Pod koniec ładowania napięcie wzrasta do około 16V, a prąd spada do około 0,5A. W aku elektrolit lekko gazuje (sprawdzone na słuch). Jak mi się nie chce to nie odpinam klem i ładuję "na żywca"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no widzisz, czyli jednak trzeba mieć odpowiedni prostownik aby nie odpinac klem a kolega takiego

> nie ma

Ale to nie kwestia odpinania. Jak podłączysz prostownik co ma na wyjściu 50V to zabijesz najpierw akumulator, a dopiero potem instalacje w samochodzie. Jak prostownik ładuje napięciem 15V to nic sie nie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale czemu takie skrajności podajesz jak rozmawiamy o ładowaniu aku do 16V?

16V instalacji nie zaszkodzi, myślę że nawet 17 też nie.

Na początku napisałeś o odłączaniu klem, a to w nowszych samochodach może zrobić więcej złego niż dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.