knapior89 Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 Witam mam jakis najtanszy prostownik ale wyczytalem w instrukcji ze gdy aku jest juz naladowany to prad ladowania staje sie mniejszy i teraz moje pytanko czy bez obaw moge w garazu otworzyc maske podlaczyc klemy i zostawiac dziada na noc ? czy to czyms grozi? odpowiedzi w stylu kup nowy aku sobie darujcie kupie jak bede miał troszke wolniejszej kaski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > Witam mam jakis najtanszy prostownik ale wyczytalem w instrukcji ze gdy aku jest juz naladowany to > prad ladowania staje sie mniejszy i teraz moje pytanko czy bez obaw moge w garazu otworzyc > maske podlaczyc klemy i zostawiac dziada na noc ? czy to czyms grozi? > odpowiedzi w stylu kup nowy aku sobie darujcie kupie jak bede miał troszke wolniejszej kaski Możesz zostawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > Witam mam jakis najtanszy prostownik ale wyczytalem w instrukcji ze gdy aku jest juz naladowany to > prad ladowania staje sie mniejszy i teraz moje pytanko czy bez obaw moge w garazu otworzyc > maske podlaczyc klemy i zostawiac dziada na noc ? czy to czyms grozi? ale odłączasz klemy w aucie i odkręcasz "korki" w aku?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > ale odłączasz klemy w aucie i odkręcasz "korki" w aku?? niby po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > ale odłączasz klemy w aucie i odkręcasz "korki" w aku?? korki tak, a klemy? zawsze mnie zastanawiało po co odkręcać klemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > niby po co? przy ładowaniu zwykłym prostownikiem bez stabilizacji napięcia nie trzeba odłączać klem i odkrecać "korków" ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > przy ładowaniu zwykłym prostownikiem bez stabilizacji napięcia nie trzeba odłączać klem i odkrecać > "korków" ?? A akumulator to czym niby jest w tym obwodzie? Lepszego stabilizatora nie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > przy ładowaniu zwykłym prostownikiem bez stabilizacji napięcia nie trzeba odłączać klem i odkrecać > "korków" ?? od x lat ładuję bez tych czynności i nigdy nie miałem żadnych problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > ale odłączasz klemy w aucie i odkręcasz "korki" w aku?? si Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > A akumulator to czym niby jest w tym obwodzie? > Lepszego stabilizatora nie trzeba no dobra a jak napiecie na klemach aku dojdzie do 16V i pojdzie to w instalacje auta (hipotetyczna sytuacja) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > no dobra a jak napiecie na klemach aku dojdzie do 16V i pojdzie to w instalacje auta (hipotetyczna > sytuacja) Do 16V wytrzyma Czy więcej to już nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > od x lat ładuję bez tych czynności i nigdy nie miałem żadnych problemów musze sprawdzic dzisaj wykrecilem i slysze ze woda juz sobie bulgota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > Do 17V wytrzyma skoro tak to nie mam więcej pytań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > no dobra a jak napiecie na klemach aku dojdzie do 16V i pojdzie to w instalacje auta (hipotetyczna > sytuacja) a skąd dojdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > musze sprawdzic dzisaj wykrecilem i slysze ze woda juz sobie bulgota za duży prąd dałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > a skąd dojdzie? no jak klem nie odepniesz to z "ładowania" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > za duży prąd dałeś niema regulacji jest tylko wskaznik diod od 0 50%-75% 100% nic wiecej niema zadnych guziczkow itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > no jak klem nie odepniesz to z "ładowania" To musisz prostownik właściwy kupić. Weź też pod uwagę, że odpięcie klem rozprogramuje połowę wyposażenia samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > skoro tak to nie mam więcej pytań Wyżej zrobiłem edyte na 16V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > niema regulacji jest tylko wskaznik diod od 0 50%-75% 100% nic wiecej niema zadnych guziczkow itp no to uważaj, bo pryskający kwas może narobić bigosu wokół akumulatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > no to uważaj, bo pryskający kwas może narobić bigosu wokół akumulatora kjurde lece sprawdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > To musisz prostownik właściwy kupić. no widzisz, czyli jednak trzeba mieć odpowiedni prostownik aby nie odpinac klem a kolega takiego nie ma > Weź też pod uwagę, że odpięcie klem rozprogramuje połowę wyposażenia samochodu wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > kjurde lece sprawdzic jest ok bulgotanie ustalo cos tam po cichu jeszce slychac zakrecilem korki jeden zostawilem otwarty bo niedawalo mi to spokoju ze sie tam zaden gaz nieuzbiera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > no widzisz, czyli jednak trzeba mieć odpowiedni prostownik aby nie odpinac klem a kolega takiego > nie ma > wiem Ładuję aku (Gigawatt)ze zgrzaną górną pokrywą za pomocą ruskiego prostownika z regulacją prądu ładowania za pomocą wielopozycyjnego przełącznika. Pod koniec ładowania napięcie wzrasta do około 16V, a prąd spada do około 0,5A. W aku elektrolit lekko gazuje (sprawdzone na słuch). Jak mi się nie chce to nie odpinam klem i ładuję "na żywca" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 a czy dam rade odpalic fure gdy aku jest naladowany na 75% czxy lipa bo juz od rana jestem uziemiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > a czy dam rade odpalic fure gdy aku jest naladowany na 75% czxy lipa bo juz od rana jestem > uziemiony dasz rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > no widzisz, czyli jednak trzeba mieć odpowiedni prostownik aby nie odpinac klem a kolega takiego > nie ma Ale to nie kwestia odpinania. Jak podłączysz prostownik co ma na wyjściu 50V to zabijesz najpierw akumulator, a dopiero potem instalacje w samochodzie. Jak prostownik ładuje napięciem 15V to nic sie nie stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > Jak podłączysz prostownik co ma na wyjściu 50V to zabijesz najpierw > akumulator, a dopiero potem instalacje w samochodzie. no ale czemu takie skrajności podajesz jak rozmawiamy o ładowaniu aku do 16V? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > no ale czemu takie skrajności podajesz jak rozmawiamy o ładowaniu aku do 16V? 16V instalacji nie zaszkodzi, myślę że nawet 17 też nie. Na początku napisałeś o odłączaniu klem, a to w nowszych samochodach może zrobić więcej złego niż dobrego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2011 > 16V instalacji nie zaszkodzi, myślę że nawet 17 też nie. no i gra gitara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.