Skocz do zawartości

Citroen C4 2011 1.6 VTi


marpas2

Rekomendowane odpowiedzi

Jak widać na autokąciku jest niewielu użytkowników aut z tym silnikiem. Ujawniam się jako pierwszy jego posiadacz i witam jako częsty od tej pory przeglądacz tej części forum. Doświadczeń żadnych, zbieram je dopiero od około dwu tygodni. Pokieruj mnie do opinii które znalazłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie interesuje wersja bez turbo. Kupuję nową C4 i tam jest taki silnik. Dlaczego padają w nich te

> napinacze ?

Nie wiem dlaczego. Może styl jazdy, oprócz niezbyt szczęśliwie dobranego materiału i jego obróbki, ma znaczenie.

W oplowskim silniku 1.0 12V X10XE łańcuszek również nie był najmocniejszą stroną, ale w znanym mi egzemplarzu problem jeszcze nie ujawnił się. (ponad 100kkm przejechane)

Jeżeli zostaniesz szczęśliwym posiadaczem tego autka i będziesz miał podpowiadacz biegu na którym powinieneś jechać, by jazda była ekonomiczna to odradzam sugerowania się jego podpowiedziami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest inny, wg. dosc sprawdzonego info, po odpaleniu auto trzeba nagrzac przed zgaszeniem, pod zadnym pozorem nie mozna gasic dopoki olej sie nie rozgrzeje, takze wychodzi na to ze hydraulicznie nie wyrabia albo poprostu w naszym klimacie olej za bardzo gestnieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem jest inny, wg. dosc sprawdzonego info, po odpaleniu auto trzeba nagrzac przed zgaszeniem,

> pod zadnym pozorem nie mozna gasic dopoki olej sie nie rozgrzeje, takze wychodzi na to ze

> hydraulicznie nie wyrabia albo poprostu w naszym klimacie olej za bardzo gestnieje...

To wytlumaczenie troche nie ma sensu. Po pierwsze w tym silniku wolno stosowac tylko syntetyki 0W-30 i 5W-30, ACEA A5/B5 czyli oleje o niskiej lepkosci. Po drugie to by oznaczalo, ze silnik nie ma wogole smarowania do momentu az sie olej nie rozgrzeje.

Ogolnie takie mydlenie oczu przez specjalistow z BMW, ktorzy maczali paluchy przy konstrukcji rozrzadu i jego napedu w silnikach rodziny EP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym może być. Miałem zamiar kupić Mitsubishi Lancera i tam także nie wolno gasić silnika zaraz po uruchomieniu. Coś się dzieje że później nie można odpalić. Może faktycznie od stylu jazdy i trochę materiału. Na razie nikt nie ujawnił się, aby napinacze łańcuszka sprawiały istotny problem.

Podpowiadacz zmiany biegów jest na pewno. Stosowanie się do jego wskazań raczej będzie miało zastosowanie jedynie poza terenem zabudowanym. Dlaczego mam się nie stosować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś w tym może być. Miałem zamiar kupić Mitsubishi Lancera i tam także nie wolno gasić silnika

> zaraz po uruchomieniu. Coś się dzieje że później nie można odpalić. Może faktycznie od stylu

> jazdy i trochę materiału. Na razie nikt nie ujawnił się, aby napinacze łańcuszka sprawiały

> istotny problem.

> Podpowiadacz zmiany biegów jest na pewno. Stosowanie się do jego wskazań raczej będzie miało

> zastosowanie jedynie poza terenem zabudowanym. Dlaczego mam się nie stosować ?

to olej to auto, bo to jest kicha akich mało. nawet malucha można bło zgasić zaraz po odpaleniu i potem odpalał jak należy. a tu wiek XXI, cuwawianki i inne elektorniki, a auta nie wolno zgasić po dopaleniu. padam na twarz ze śmiechu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpowiadacz zmiany biegów jest na pewno. Stosowanie się do jego wskazań raczej będzie miało

> zastosowanie jedynie poza terenem zabudowanym. Dlaczego mam się nie stosować ?

Ponieważ moim zdaniem powstał tylko po to, by wykazać się niskim zużyciem paliwa. W silniku benzynowym stosując się do jego wskazań będziesz bardzo dużo jeździł poniżej 2000 obr/min. Moim zdaniem nie wpłynie to korzystnie na silnik i skrzynię biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zanabędziesz to pochwal się. Może być na priv. Mam jedno pytanie które nurtuje mnie. Wysłałem maila do serwisu, ale od tygodnia brak odpowiedzi. Zastanawiające jest to. Nie chciał bym krytykować serwisu citroena na początku współpracy (mam nadzieję jak najrzadszej), ale odpowiedź powinna już nadejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.