Skocz do zawartości

Klimatronik - nie działa nawiew klimatyzacji


Marcars

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z klimatronikem dwustrefowym. Mianowicie nie działa mi nawiew klimatyzacji na szybę dla strefy pasażera tzn nawiew działa ale leci z niego jedynie cieple powietrze zamiast zimnego. Czy ktoś wie co może być przyczyna? wszystkie inne nawiewy działają dobrze tzn środkowy i na nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam mam problem z klimatronikem dwustrefowym. Mianowicie nie działa mi nawiew klimatyzacji na

> szybę dla strefy pasażera tzn nawiew działa ale leci z niego jedynie cieple powietrze zamiast

> zimnego. Czy ktoś wie co może być przyczyna? wszystkie inne nawiewy działają dobrze tzn

> środkowy i na nogi.

nie domyka ci sie zawor do nagrzewnicy... tez tak mialem. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

witam

wracam do tematu bo wreszcie udało mi się wymienić elektrozawór na sprawny używany. Po pierwszym uruchomieniu wszystko było ok klima działała na wszystkie nawiewy a po ponownym uruchomieniu auta znowu nawiewy nie działają teraz obie strony na szybę i na nogi.Cały czas leci z nich gorące powietrze przy włączonej klimie. Teraz działa jedynie nawiew środkowy na obie strony. Co jest przecież działało na początku a teraz lipa. Coś muszę jeszcze odpowietrzyć czy jak??

Ktoś pomoże?? Wymiana tego badziectwa zajęła mi 3 godziny i nie chce mi się znowu w to babrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> wracam do tematu bo wreszcie udało mi się wymienić elektrozawór na sprawny używany. Po pierwszym

> uruchomieniu wszystko było ok klima działała na wszystkie nawiewy a po ponownym uruchomieniu

> auta znowu nawiewy nie działają teraz obie strony na szybę i na nogi.Cały czas leci z nich

> gorące powietrze przy włączonej klimie. Teraz działa jedynie nawiew środkowy na obie strony.

> Co jest przecież działało na początku a teraz lipa. Coś muszę jeszcze odpowietrzyć czy jak??

> Ktoś pomoże?? Wymiana tego badziectwa zajęła mi 3 godziny i nie chce mi się znowu w to babrać

hejka. 3h wymiana zaworu ci zajela?? yikes.gif

wymieniales TEN numer 4 ?? czy jakis inny?? bo ten jest odpowiedzialny na to ze z nawiewu leci gorace powietrze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawor znajduje sie po stronie kierowcy przy silniku mniej wiecej w polowie dlugosci komory silnika..

Moze masz tamten tez uszkodzony zawor bo raczej nie ma mozliwosci by dzialajacy zawor nie blokowal doplywu goracej wody do nagrzewnicy... hmm.gif

wymiana prosta wiec nie wiem czemu tak ci z tym zeszlo.. 2 rury do odpiecia i jeden kablek wink.gif, potem wlaczasz ogrzewanie na maxa by sie zawor wlaczyl , zapalasz silnik i dolewasz wody do chlodnicy.. max godzina wszystko powinno zajac.... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zawor znajduje sie po stronie kierowcy przy silniku mniej wiecej w polowie dlugosci komory

> silnika..

> Moze masz tamten tez uszkodzony zawor bo raczej nie ma mozliwosci by dzialajacy zawor nie blokowal

> doplywu goracej wody do nagrzewnicy...

> wymiana prosta wiec nie wiem czemu tak ci z tym zeszlo.. 2 rury do odpiecia i jeden kablek , potem

> wlaczasz ogrzewanie na maxa by sie zawor wlaczyl , zapalasz silnik i dolewasz wody do

> chlodnicy.. max godzina wszystko powinno zajac....

tak wymieniłem numer 4 tylko że u mnie są trzy rury i dwa zaworki a nie jeden. Tyle się z tym pierdo.. łem bo wyciągałem ten zawór bez odkręcania kolektora przepusnicy. Naszczęscie mam zgrabne rączki i jakoś to poszło. Najgorzej było odkręcić obejmy od weży przy zaworze a potem je ściągnąć. No wieć po wymianie klima działała na wszystkie nawiewy a teraz działa tylko na środokowy a reszta czyli szyba i nogi daje gorące powietrze. Miałem pecha i zwór popsół mi sie krótko po zamontowaniu czy coś gdzieś nie styka. W poprzednim zaworze przed wymianą gorące leciało tylko na szybe i nogi po stronie pasażera. Teraz leci gorące na dwie strony.

Z gówna w jeszcze większe gówno się wrypałem. A było tak piękknie na początku już myślałem jest wreszcie klima działa jak należy i raptem plaskacz w twarz od BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak wymieniłem numer 4 tylko że u mnie są trzy rury i dwa zaworki a nie jeden. Tyle się z tym

> pierdo.. łem bo wyciągałem ten zawór bez odkręcania kolektora przepusnicy. Naszczęscie mam

> zgrabne rączki i jakoś to poszło. Najgorzej było odkręcić obejmy od weży przy zaworze a potem

> je ściągnąć. No wieć po wymianie klima działała na wszystkie nawiewy a teraz działa tylko na

> środokowy a reszta czyli szyba i nogi daje gorące powietrze. Miałem pecha i zwór popsół mi sie

> krótko po zamontowaniu czy coś gdzieś nie styka. W poprzednim zaworze przed wymianą gorące

> leciało tylko na szybe i nogi po stronie pasażera. Teraz leci gorące na dwie strony.

> Z gówna w jeszcze większe gówno się wrypałem. A było tak piękknie na początku już myślałem jest

> wreszcie klima działa jak należy i raptem plaskacz w twarz od BMW.

no ja tez mam 2 zaworki i 3 rury ale u mnie dostep jest mega latwy.. a silnik wiekszy.. ciekawe czemu u ciebie tak paskudnie..

moim zdaniem miales PH i zaworek jest padniety bo tylko on odpowiada za grzanie frown.gif a dla tesu posprawdzaj styki czy dostaje sygnal i podobno jak sie zamyka odtwiera to powinno byc lekkie tykniecie... musze sprawdzic u mnie to potwierdze teorie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ja tez mam 2 zaworki i 3 rury ale u mnie dostep jest mega latwy.. a silnik wiekszy.. ciekawe

> czemu u ciebie tak paskudnie..

> moim zdaniem miales PH i zaworek jest padniety bo tylko on odpowiada za grzanie a dla tesu

> posprawdzaj styki czy dostaje sygnal i podobno jak sie zamyka odtwiera to powinno byc lekkie

> tykniecie... musze sprawdzic u mnie to potwierdze teorie

a możesz mi dokładnie opisać jak sprawdzić styki czy dostaje sygnał??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok dzieki bede czekac na twoje wyniki a w miedzy czasie sam sprobóje coś zwojować.

ok mam maly test.

twoj elektro zawor sklada sie z 2 czesci jedno to silniczek elektryczny a 2 to zaworek.

W momencie zwiekszenia temperatury musisz slyszec jak silniczek pracuje... (na wylaczonym silniku) a po zmniejszeniu silniczek powinien ucichnac..

nie slychac zadnego tykania w momencie przymkniecia ani zamkniecia zaworku - przynajmniej ja nie slysze chyba ze potrzebne sa 2 osoby...

Pomiarow nie moge zrobic bo nie ma jak dosc z miernikiem i musial bym sciagnac izalacji kawalek z przewodu a tego niechce robic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok mam maly test.

> twoj elektro zawor sklada sie z 2 czesci jedno to silniczek elektryczny a 2 to zaworek.

> W momencie zwiekszenia temperatury musisz slyszec jak silniczek pracuje... (na wylaczonym silniku)

> a po zmniejszeniu silniczek powinien ucichnac..

> nie slychac zadnego tykania w momencie przymkniecia ani zamkniecia zaworku - przynajmniej ja nie

> slysze chyba ze potrzebne sa 2 osoby...

> Pomiarow nie moge zrobic bo nie ma jak dosc z miernikiem i musial bym sciagnac izalacji kawalek z

> przewodu a tego niechce robic...

W końcu udało mi się naprawić! winny okazał się jeden z trzech kabli od wtyczki do elektrozaworu. A dokładnie ten żółty.

285300553-IMAG0106.jpg

Był nadłamany zaraz przy końcówce wtyczki i do tego utleniony w tym załamaniu. Ściągnąłem izolację na końcach kabla zlutowałem i porządnie zaizolowałem taśmą izolacyjną. Teraz wszystko pięknie hula jak ta lala. Klima wieje na wszystkie strefy że aż miło. Szkoda tylko że już powoli koniec lata ale za to na przyszłe lato.....

Muszę przyznać że to nie pierwszy raz takie coś mi się dzieje. Podobną sytuację miałem już z kostką od czujnika poziomu paliwa. Tam jest identyczna kostka i miałem tam właśnie identyczną przypadłość. Efektem niedomagania było wskazywanie stanu paliwa na pusty. Po naprawieniu kabla wskaźnik powrócił do normalnego działania.

post-41640-14352514018584_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Acha jeszcze jedno pytanko. Bo to samo mialem ze starym elektrozaworem i teraz mam to samo z nowym

> a mianowicie stuka mi on samoczynnie. Jest to odczuwalne na wcisnietym pedale hamulca. Czy to

> normalne?

ciezko mi powiedziec bo mam go w innym miejscu, i latwo do zmiany itd.. w 3litrowym dieslu jest on u gory po stronie kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.