Skocz do zawartości

Czy to UPG czy to coś innego.


maoie

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy poradźcie coś mam pewne podejrzenia po objawach napisanych poniżej czy jest to uszczelka pod głowicą, a może coś innego i jak jeszcze to można sprawdzić żeby mieć 100% pewności

Pierwsze na co zwróciłem uwagę to kolor płynu chłodzącego - (z niebieskiego zrobił się czarny pomimo dolewek) 3 m-ce temu mieniany przy okazji wymiany chłodnicy,

Ubytki płynu chłodzącego ok. 0.5l na tydzień - wycieki niemożliwe usunięte przy wymianie chłodnicy,

Ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym, bulgotanie chłodziwa po uruchomieniu (pierwsze po nocy),

Szybkie nagrzewanie się silnika ja na mój gust trochę za szybkie bo po około 1km osiąga temp otwarcia termostatu i po kolejnym km dochodzi pod 100. Czasami zdarza się, że po dojechaniu do roboty na parkingu załączy mi się wentylator to rano, a po południu jak jest trochę cieplej to i podczas jazdy się załączy kilka razy(jazda po za miastem).

Oleju raczej nie ubywa patrząc po bagnecie a co do jego gęstości też nie widzę jakichś znaczących różnic . confused.gif

Wszelkie opnie i rady mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze coś dodać do objawów twardy wąż do chłodnicy po termostacie i w zbiorniku wyrównawczym po przegazowaniu od strony węża zasilającego w płyn (na dole zbiornika) pojawia sie efekt jak by wypychało płyn z powrotem do zbiornika

Czy po świecach można jakoś to ewentualnie sprawdzić - jeszcze niewykręcałem - z odpalaniem nie mam problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na milion procent masz walniętą UPG - w tej chwili spaliny przedostają się do układu chłodzenia wypychając płyn na zewnątrz (poprzez zbiornik wyrównawczy) wskutek czego silnik szybko nagrzewa się bo nie ma co go chłodzić. Ba nawet wlać Ci się nie uda bo co wlejesz to on "wyciśnie" przez zbiornik wyrównawczy.

Wierz mi, że wiem co mówię bo w Uno przez 3 lata (100 000km) robiłem uszczelkę chyba z 8 razy i za każdym razem puszczała gdzie indziej - przeszedłem chyba wszystkie możliwości - ale ta co Ciebie spotkała jest moim zdaniem najgorsza i niebezpieczna dla np. pasażera z przodu, bowiem to ciśnienie, które rośnie w układzie może bez problemu doprowadzić do zsunięcia się węża zasilającego nagrzewnicę co może doprowadzić do popażenia nóg pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ta co Ciebie spotkała jest moim zdaniem najgorsza i niebezpieczna dla np. pasażera z przodu,

> bowiem to ciśnienie, które rośnie w układzie może bez problemu doprowadzić do zsunięcia się węża

> zasilającego nagrzewnicę co może doprowadzić do popażenia nóg pasażera.

W astrze węże od nagrzewnicy są w komorze silnika - nie przechodzą przez przegrodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.