maoie Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Koledzy poradźcie coś mam pewne podejrzenia po objawach napisanych poniżej czy jest to uszczelka pod głowicą, a może coś innego i jak jeszcze to można sprawdzić żeby mieć 100% pewności Pierwsze na co zwróciłem uwagę to kolor płynu chłodzącego - (z niebieskiego zrobił się czarny pomimo dolewek) 3 m-ce temu mieniany przy okazji wymiany chłodnicy, Ubytki płynu chłodzącego ok. 0.5l na tydzień - wycieki niemożliwe usunięte przy wymianie chłodnicy, Ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym, bulgotanie chłodziwa po uruchomieniu (pierwsze po nocy), Szybkie nagrzewanie się silnika ja na mój gust trochę za szybkie bo po około 1km osiąga temp otwarcia termostatu i po kolejnym km dochodzi pod 100. Czasami zdarza się, że po dojechaniu do roboty na parkingu załączy mi się wentylator to rano, a po południu jak jest trochę cieplej to i podczas jazdy się załączy kilka razy(jazda po za miastem). Oleju raczej nie ubywa patrząc po bagnecie a co do jego gęstości też nie widzę jakichś znaczących różnic . Wszelkie opnie i rady mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 > Ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym Narasta od razu po odpaleniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 No to wygląda na UPG. Dla pewności możesz podjechać do jakiegoś warsztatu, który ma możliwość sprawdzenia zawartości CO2 w płynie chłodniczym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Wskazuje na walnieta uszczelke. Wypadaloby dla pewnosci wykonac test odpowiednim urzadzeniem na zimnym silniku, ale sklanialbym sie do zdejmowania glowicy... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Czy zawsze musisz byc szybszy? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 > Czy zawsze musisz byc szybszy? Ojtam ojtam . Pierwszej diagnozy i tak nikt nie bierze na poważnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 1 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Zapomniałem jeszcze coś dodać do objawów twardy wąż do chłodnicy po termostacie i w zbiorniku wyrównawczym po przegazowaniu od strony węża zasilającego w płyn (na dole zbiornika) pojawia sie efekt jak by wypychało płyn z powrotem do zbiornika Czy po świecach można jakoś to ewentualnie sprawdzić - jeszcze niewykręcałem - z odpalaniem nie mam problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 1 Września 2011 Udostępnij Napisano 1 Września 2011 Upewnij sie przy uzyciu testera, ale na 99% UPG Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 na milion procent masz walniętą UPG - w tej chwili spaliny przedostają się do układu chłodzenia wypychając płyn na zewnątrz (poprzez zbiornik wyrównawczy) wskutek czego silnik szybko nagrzewa się bo nie ma co go chłodzić. Ba nawet wlać Ci się nie uda bo co wlejesz to on "wyciśnie" przez zbiornik wyrównawczy. Wierz mi, że wiem co mówię bo w Uno przez 3 lata (100 000km) robiłem uszczelkę chyba z 8 razy i za każdym razem puszczała gdzie indziej - przeszedłem chyba wszystkie możliwości - ale ta co Ciebie spotkała jest moim zdaniem najgorsza i niebezpieczna dla np. pasażera z przodu, bowiem to ciśnienie, które rośnie w układzie może bez problemu doprowadzić do zsunięcia się węża zasilającego nagrzewnicę co może doprowadzić do popażenia nóg pasażera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kszyh00 Napisano 2 Września 2011 Udostępnij Napisano 2 Września 2011 > ale ta co Ciebie spotkała jest moim zdaniem najgorsza i niebezpieczna dla np. pasażera z przodu, > bowiem to ciśnienie, które rośnie w układzie może bez problemu doprowadzić do zsunięcia się węża > zasilającego nagrzewnicę co może doprowadzić do popażenia nóg pasażera. W astrze węże od nagrzewnicy są w komorze silnika - nie przechodzą przez przegrodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.