Skocz do zawartości

krzywa/przestawiona kierownica - zbierzność czy kierownica?


jasiekxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wymieniałem wahacz lewy, amorki i gałkę, miałem ustawić zbieżność co uczyniłem i zanim wyjechałem to meches powiedział, że będę miał lekko kierę w lewo jadąc prosto... i tak jest. albo się nie chciało mechaniorowi albo gwinty skorodowane i ciężko szło albo układ kierowniczy jest tak przestawiony, że nie da się wyprostować...

w temacie klik jest, że to robią na układzie kierowniczym ale koszt >150 zł.

Meches powiedział, aby odkręcić kierę i przestawić o 1 ząbek.

Znalazłem w manualu, że "Ustawić kierownicę na wałku kolumny kierownicy pokrywając znaki odniesienia znajdujące się na nich". Gdzieś też wyczytałem, że na wałku jest wycięcie i nie da się kierownicy założyć inaczej ale to był użytkownik innego auta i nie wiem czy pisał o Pandzie czy o innym.

Moje pytanie: czy da się kierownicę w Pandzie przestawić o np jeden ząbek.

O wymontowaniu/zamontowaniu kierownicy czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Wymieniałem wahacz lewy, amorki i gałkę, miałem ustawić zbieżność co uczyniłem i zanim wyjechałem

> to meches powiedział, że będę miał lekko kierę w lewo jadąc prosto... i tak jest. albo się nie

> chciało mechaniorowi albo gwinty skorodowane i ciężko szło albo układ kierowniczy jest tak

> przestawiony, że nie da się wyprostować...

> w temacie klik jest, że to robią na układzie kierowniczym ale koszt Meches powiedział, aby

> odkręcić kierę i przestawić o 1 ząbek.

> Znalazłem w manualu, że "Ustawić kierownicę na wałku kolumny kierownicy pokrywając znaki

> odniesienia znajdujące się na nich". Gdzieś też wyczytałem, że na wałku jest wycięcie i nie da

> się kierownicy założyć inaczej ale to był użytkownik innego auta i nie wiem czy pisał o

> Pandzie czy o innym.

> Moje pytanie: czy da się kierownicę w Pandzie przestawić o np jeden ząbek.

> O wymontowaniu/zamontowaniu kierownicy czytałem.

za przeproszeniem niech Ci nikt głupot nie opowiada ponieważ:

1. Kierownica Pandy ma jeden frez i nie da się jej przestawić.

2. Nawet gdyby była tak możliwość nie zmienia to faktu że masz rozjechaną zbieżność i byłoby tylko maskowanie problemu. po paru miesiącach okaże się ,że i tak trzeba zrobić zbieżność a dodatkowo np opony wymienić.

Także należy wspomnieć iż samochód może okazać się mało przewidywany na drodze a szczególnie w "podbramkowych" sytuacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz dobrze ustawioną zbieżność i samochód jedzie prosto, to sprawdź czy przekładnia jest na "zero". Jak tak, to coś jest krzywe i dobrze tego nie ustawisz. Ale prawdopodobnie wystarczy "wyprostować układ na drążkach kierowniczych - ustaw kierownicę prosto, auto będzie jechało w prawo. Teraz musisz wyprostować same koła do jazdy na wprost odpowiednio kręcąc śrubami na drążkach, pamiętając o takim samym kącie obrotu żeby nie zepsuć zbieżności. Da się to zrobić na ulicy grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Nawet gdyby była tak możliwość nie zmienia to faktu że masz rozjechaną zbieżność i byłoby tylko maskowanie problemu. po paru miesiącach okaże się ,że i tak trzeba zrobić zbieżność a dodatkowo np opony wymienić.

Uznaję, że zbieżność mam dobrze ustawioną, było źle po wymianie elementów i po to pojechałem ustawić, zapłaciłem 40 zł,

Meches ustawił i wziął za to pieniądze!

Nie wiem czy dobrze mi się wydaje, ale uważam, że zbieżność może być ok przy nierówno ustawionym kole kierownicy.

Należy ustawiając zbieżność pilnować aby kiera była ok.

I tego tu chyba zabrakło.

Teraz wiem, że kiery się nie przestawi - a to mi polecił meches, więc niech teraz poprawia na układzie kierowniczym.

Chyba, że za zgranie kiery i zbieżności będzie dodatkowa opłata ale niby czemu.

Gdyby na początku o tym powiedział to by nie było sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uznaję, że zbieżność mam dobrze ustawioną, było źle po wymianie elementów i po to pojechałem

> ustawić, zapłaciłem 40 zł,

> Meches ustawił i wziął za to pieniądze!

> Nie wiem czy dobrze mi się wydaje, ale uważam, że zbieżność może być ok przy nierówno ustawionym

> kole kierownicy.

> Należy ustawiając zbieżność pilnować aby kiera była ok.

> I tego tu chyba zabrakło.

> Teraz wiem, że kiery się nie przestawi - a to mi polecił meches, więc niech teraz poprawia na

> układzie kierowniczym.

> Chyba, że za zgranie kiery i zbieżności będzie dodatkowa opłata ale niby czemu.

> Gdyby na początku o tym powiedział to by nie było sprawy.

przez zabraniem się za ustawianie zbieżności musi zablokować kierę na wprost- pewnie o tym zapomniał- niech poprawia- w końcu za to zapłaciłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uznaję, że zbieżność mam dobrze ustawioną, było źle po wymianie elementów i po to pojechałem

> ustawić, zapłaciłem 40 zł,

> Meches ustawił i wziął za to pieniądze!

To normalne, ale schrzanił robotę, bo nie zgrał tego z ustawieniem kierownicy - MA POPRAWIĆ zlosnik.gif

> Nie wiem czy dobrze mi się wydaje, ale uważam, że zbieżność może być ok przy nierówno ustawionym

> kole kierownicy.

Przy -10 można śmigać w samych slipkach, ale po co rotfl.gif

> Należy ustawiając zbieżność pilnować aby kiera była ok.

Zdecydowanie waytogo.gif

> I tego tu chyba zabrakło.

Nie sposób się nie zgodzić wink.gif

> Teraz wiem, że kiery się nie przestawi - a to mi polecił meches, więc niech teraz poprawia na

> układzie kierowniczym.

Ma poprawić, nie zrobił tego odpowiednio przy pierwszym podejściu sciana.gif

> Chyba, że za zgranie kiery i zbieżności będzie dodatkowa opłata ale niby czemu.

Ma zrobić, bo kasę już dostał, więc niech się wywiąże ze swojej części umowy nono.gif

> Gdyby na początku o tym powiedział to by nie było sprawy.

To by znaczyło, że mam niewielkie pojęcie o tym co ma zrobić i byś u niego nie zrobił skromny.gif

We wszystkich swoich pojazdach miałem ustawianą zbieżność i ZAWSZE kiera była prosto i pojazd jeździł prosto, nie ważne czym było spowodowane ustawianie zbieżności waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Wymieniałem wahacz lewy, amorki i gałkę, miałem ustawić zbieżność co uczyniłem i zanim wyjechałem

> to meches powiedział, że będę miał lekko kierę w lewo jadąc prosto...

ostatnia rzecz jaka tzreba robic to przestawiac kierownice - tzreba porzadnie ustawic zbieznosc i nic wiecej

zwyczajnie mechanior nie ustawil prosto kierownicy i zrobil zbieznosc "od pyty"

ja raz tak mialem po wymianie koncowek z tym ze zaraz po wyjechaniu ze zbieznosci wrocilem i do poprawy oddalem - i nie ma bata musi byc dobrze skoro przed wymiana tez bylo dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uznaję, że zbieżność mam dobrze ustawioną, było źle po wymianie elementów i po to pojechałem

> ustawić, zapłaciłem 40 zł,

> Meches ustawił i wziął za to pieniądze!

moze sama zbieznosc masz dobrze ustawiona - jest symetrycznie po obu stronach tyle ze na skreconej lekko kierownicy - wiec tak czy siak mechanior dal ciala i nie chce mu sie poprawiac roboty ktora skopal!!!

zle ustawienie kierownicy przed rozpoczeciem ustawiania zbieznosci to jest tylko i wylacznie spapranie roboty przez mechaniora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze do jednego mechanika, ktory ustawia zbieznosc ... wyglada to tak:

- zablokowanie kierownicy do jazdy na wprost

- krecenie drazkami az do ustawienia zbieznosci.

Tak powinno byc zawsze.

Kolesiowi po prostu sie nie chcialo ustawiac kol w stosunku do kierownicy.

Ja bym pojechal do niego i kazal poprawic ....

Nawet, gdyby byla mozliwosc przestawienia samej kierownicy to powinien to zrobic rowniez ustawiajacy zbieznosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w warsztacie, gdzie ustawiali zbieżność. Był inny pracownik i po łagodnej rozmowie i jeździe testowej przyznał, że trzeba poprawić. Nawet chciał robić ale nie wiem czy chciał dodatkową kasę wiec ustaliliśmy, że przyjadę kolejnego dnia gdy będzie ten co robił i skoro on skopał to niech poprawi. Dostałem zapewnienie, że nie będzie problemu. To jest stary zakład MZU więc chyba robią na godziny a nie na akord. Jak zrobię to dam znać.

Pamiętam, że kierownicę trzymałem ale przy ustawianiu 2 koła. Przy pierwszym nie i tu powstał problem.

Kwitując, dobry czy zły warsztat a w nim tylko człowiek, który czasami o czymś zapomni, czegoś nie dopilnuje lub mu się nie chce. Trzeba się z tym pogodzić...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem z reklamacją...

Kwitując... "mechanik" stwierdził, że zbieżność jest dobrze ustawiona, choć po założeniu oprzyrządowania stwierdził, że szybko jeżdżę i że już jest lekko przestawiona (przejechałem ok 50 km w 5 dni), skorygował, jazda testowa...

Stwierdził, auto nie ściąga, dobrze się prowadzi więc jest dobrze.

A że kierownica jest teraz jeszcze bardziej w lewo! to nic się nie da zrobić...

Zbieżność jest OK. Po rozmowie oddał połowę kasy(na to się zgodziłem! więc nie ma co dyskutować), nawet przeprosił ale twierdząc, że on dobrze zrobił, a jak ktoś mi ustawi kierę prosto to będę miał źle zbieżność...

Za 20 zł mam chyba ustawioną zbieżność, a jak znajdę trochę czasu oraz dobrego i taniego fachowca w Skawinie lub okolicy to sprawdzę zbieżność, poprawię kierę.

Podziękował Wszystkim za info.

Pilnujmy się i nie ufajmy zbytnio nikomu albo nie marnujmy życia mało istotnymi sprawami smile.gif (jak np. lekko krzywa kiera w aucie)

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem z reklamacją...

> Kwitując... "mechanik" stwierdził, że zbieżność jest dobrze ustawiona,

zbieznosc owszem jest dobrze ustawiona tyle ze wzgledem zlego polozenia kola kierownicy - doopa nie mechanior zlewus i leser nie chce mu sie nawet ustawic kola kierownicy i w odpowiednim jej polozeniu ustawiac zbieznosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zbieznosc owszem jest dobrze ustawiona tyle ze wzgledem zlego polozenia kola kierownicy

Bardzo prosto można to skorygować na drążkach, aż dziwne że mu tego nie zrobili facepalm%5B1%5D.gif. Jest jeszcze sprawa ustawienia samej przekładni - jak kierownica jest skręcona, to prawdopodobnie jadąc prosto przekładnia nie jest na środku. Pół biedy jak nie ma wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.