Skocz do zawartości

Peugeot 207 1.4 Hdi - kontrolka swiec zarowych


maniek1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Peugeota 207 1.4 Hdi. Moje pytanko dotyczy kontrolki swiec zarowych. Czy przy kazdym uruchomieniu silnika powinna sie ta kontrolka zaswiecic??? Poniewaz u Mnie ta kontrolka nie pali sie wogole, poza jednym przypadkiem gdy mignela na 2sek ale wtedy auto stało na dworze przy minusowej temperaturze. Zazwyczaj parkuje w garazu i wtedy nigdy sie ta kontrolka nie zapala. Czy to normalne?? czy cos nie jest tak jak powinno???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Peugeota 207 1.4 Hdi. Moje pytanko dotyczy kontrolki swiec

> zarowych. Czy przy kazdym uruchomieniu silnika powinna sie ta kontrolka zaswiecic??? Poniewaz

> u Mnie ta kontrolka nie pali sie wogole, poza jednym przypadkiem gdy mignela na 2sek ale wtedy

> auto stało na dworze przy minusowej temperaturze. Zazwyczaj parkuje w garazu i wtedy nigdy sie

> ta kontrolka nie zapala. Czy to normalne?? czy cos nie jest tak jak powinno???

Powyżej pewnej temperatury nie ma potrzeby grzać świec. Więc kontrolka się nie zapala.

Poniżej pewnej zapali się. I po chwili zgaśnie - co wielu uważa za zakończenie grzania świec i przy dużych mrozach wyłącza zapłon i włącza ponownie "by je powtórnie dogrzać". Taka zagrywka w HDI (i ogólnie - w nowoczesnych dieslach) nie ma sensu. Komputer gasi kontrolkę, by dać znać userowi, że może odpalać. Świece są dalej jeszcze przez jakiś czas grzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Drugie moje pytanko dotyczy temp plynu chlodzacego. Podczas jazdy temp waha sie pomiedzy 70 a 80

> stopniami. Na 206club.net wyczytalem iz to normalne w tych silnikach. Czy tak jest czy moze

> walniety termostat???

Jak już się solidnie rozgrzeje, to nie powinna się wahać. U mnie po rozgrzaniu jest stabilne 80 stopni. Niżej nie spada, a wzrasta tylko przy dużych obciążeniach (autostrada w okolicach 150km/h) lub w masakrycznych korkach.

Więc zainteresowałbym się termostatem na twoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już się solidnie rozgrzeje, to nie powinna się wahać. U mnie po rozgrzaniu jest stabilne 80

> stopni. Niżej nie spada, a wzrasta tylko przy dużych obciążeniach (autostrada w okolicach

> 150km/h) lub w masakrycznych korkach.

> Więc zainteresowałbym się termostatem na twoim miejscu.

Solidnie to sie jeszcze nie rozgrzał, zazwyczaj przejezdzam trase 20- 25 km. Wybiore sie w dłuzsza i sprawdze czy dalej temp bedzie sie wahac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Solidnie to sie jeszcze nie rozgrzał, zazwyczaj przejezdzam trase 20- 25 km. Wybiore sie w dłuzsza

> i sprawdze czy dalej temp bedzie sie wahac

Na takim dystansie spokojnie powinien się rozgrzać do temperatury roboczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.