pilzner Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Ostatnio jeździłem trochę autem żony i zauważyłem, że Panda jakoś dziwnie się nagrzewa. Żona jeździ na krótkich odcinkach, więc trudno było wcześniej coś takiego zaobserwować. Wczoraj zrobiłem trochę większe dystanse po mieście i wskazówka dochodziła maksymalnie do położenia pokazanego na zdjęciu. Czasem troszkę więcej, ale nigdy nie osiągnęła połowy. Przy ruchu miejskim, np. podczas zatrzymania lub ruszania, wskazówka potrafi opaść nawet do położenia oznaczonego zieloną strzałką. Generalnie podczas jazdy wskazówka faluje... Silnik nie ma osłony. Dzisiaj po odpaleniu sprawdziłem czy trzyma termostat (na tyle ile mogłem) i rurka idąca do nagrzewnicy była już ciepła, a ta wychodząca z bloku (okolice cewki - tam chyba jest termostat) i wchodząca w górną część chłodnicy była zimna. To by chyba oznaczało, że termostat jakoś tam trzyma... Czy to normalny objaw, czy raczej jakaś anomalia? Z tego co pamiętam, czytałem o tym zjawisku w Pandach i chyba TTTM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 O to teraz się zacznie. Aż tak dużych wahań u siebie nie zaobserwowałem. Takie odchylenie mam tylko raz (zauważylne jakoś poniżej -5) - po odpaleniu i nagrzaniu - otwiera się termostat i temperatura leci w dół (o jakieś 2-3 kreski), by następnie pójść do połowy skali - tak jak powinno być. Przy dłuższym postoju, na odpalonym silniku, wskaźnik potrafi jedną kreskę zejść by po kilku chwilach wrócić na połowę skali. Osobiście się tym nie przejmuję. Auto jeździ, wody w chłodnicy nie ubywa, ciepłem dmucha w kabinie, silnik szybko się nagrzewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek_panda Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 Moja Panda zachowuje się dokładnie tak samo jak u kolegi bujaka. Więc u Ciebie może jest coś nie tak, chociaż wydaje mi się, że przy takich mrozach są to dopuszczalne wahania. W każdym razie jeżeli dmuchawa daje gorące powietrze, to raczej bym tego nie ruszał. Wina też może być po stronie samego wskaźnika. Ewentualnie możesz jeszcze zajrzeć pod korek wlewu oleju, bo jeżeli silnik jest niedogrzany, to tam lubi zbierać się tzw. masełko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Pandach i chyba TTTM. Jeżeli Diesel to tak. Co do benzyny to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZyBA88 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Jeżeli Diesel to tak. Co do benzyny to nie wiem. Mi też w benzynie w te mrozy o pare 1-2 mm opada jak wciśnie się gaz ale w trasie raczej jest 1 mm poniżej połowy baku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bujaka Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > Mi też w benzynie w te mrozy o pare 1-2 mm opada jak wciśnie się gaz ale w trasie raczej jest 1 mm > poniżej połowy baku. W trasie wskaźnik temperatury ani drgnie. Przynajmniej tak mam u siebie. Za to od benzyny po 160km jest już za pierwszą grubą kreską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZyBA88 Napisano 7 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 > W trasie wskaźnik temperatury ani drgnie. Przynajmniej tak mam u siebie. Za to od benzyny po 160km > jest już za pierwszą grubą kreską. Zależy jeszcze ile jedziesz km/h w trasie. Zwykle mi opada o 1 kreskę małą co 50km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 8 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 > Aż tak dużych wahań u siebie nie zaobserwowałem. Takie odchylenie mam > tylko raz... Tak duże falowanie występuje w zasadzie podczas rozgrzewania. Później jest już zdecydowanie mniejsze. Z nawiewów leci ciepłe powietrze i auto po jakimś czasie daje się nagrzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 8 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 > Tak duże falowanie występuje w zasadzie podczas rozgrzewania. Później jest już zdecydowanie > mniejsze. > Z nawiewów leci ciepłe powietrze i auto po jakimś czasie daje się nagrzać. ja tam się wyłamię i będę oryginalny- w mojej ocenie termostat do wymiany- niedomyka się lub zamyka z opóźnieniem. Koszt oryginału w aso ok 60 pln firmy Behr. Swego czasu miałem takie falowanie w Pandzie, przetestowałem rożnej marki termostatu, wymianę czujników temp, nowy soft etc-dało rade Podobnie w NB nawet przy - 30 po dojściu wskazówki do pionu nawet nie drgnie - tak ma być także w Pandzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > Koszt oryginału w aso ok 60 pln firmy Behr. > (...) > Podobnie w NB nawet przy - 30 po dojściu wskazówki do pionu nawet nie drgnie - tak ma być także w > Pandzie No właśnie w NB nawet nie drgnie. Koszt oryginału na stronie fiat-lancia-alfa to 79 złotych... Można zaryzykować. Najgorsza to wymiana i to odpowietrzanie później... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > No właśnie w NB nawet nie drgnie. Koszt oryginału na stronie fiat-lancia-alfa to 79 złotych... > Można zaryzykować. Najgorsza to wymiana i to odpowietrzanie później... wymiana to pikuś - jedna opaska i 2 dziesiątki. Dla świętego spokoju postaw autko tak, aby strona pasażera była znacznie wyżej- wówczas niewiele płynu się wyleje. Z odpowietrzeniem tez nie ma specjalnego kłopoty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > wymiana to pikuś - jedna opaska i 2 dziesiątki. Naprawdę... W jednym ASO winszują sobie za to 200 plus termostat, w drugim 170 plus tenże. > Dla świętego spokoju postaw autko tak, aby strona pasażera była znacznie wyżej- wówczas niewiele > płynu się wyleje. > Z odpowietrzeniem tez nie ma specjalnego kłopoty Auto stoi na zewnątrz, więc przy obecnej pogodzie trochę ciężko. Za dwa-trzy tygodnie mój kuzyn otwiera warsztat samochodowy. Lada dzień będą montować mu maszyny i narzędzia warsztatowe. Dlatego planuje się na razie z tym wstrzymać. Przy okazji wymienię Borygo, bo koszt niewielki a ostatnio wymieniane było w 2009 roku. Dzisiaj auto rozgrzałem na postoju aż do włączenia wentylatora, wskazówka stanęła w końcu na środku. Podczas jazdy było to niemożliwe, na światłach wskazówka podnosiła się prawie do połowy. Po ruszeniu, na początku opadała do wskazania zaznaczonego na zdjęciu i podczas jazdy (podwyższone obroty) powoli zaczynała rosnąć. Później opadanie wskazówki już nie było tak duże... Co ciekawe, jak na postoju wskazówka zaczynała się podnosić, to podwyższenie obrotów powodowało jej opadanie. Przewód idący do chłodnicy od termostatu był gorący pomimo tego, że wskazówka nie osiągnęła jeszcze swojego maksymalnego wskazania. Przy poluzowaniu odpowietrznika na przewodzie nagrzewnicy i odpowietrznika na chłodnicy, wyciekał płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 > Naprawdę... W jednym ASO winszują sobie za to 200 plus termostat, w drugim 170 plus tenże. nie jest to żadna filozofia- zdejmiesz obudowę filtra, opaskę ściągasz węża biegnącego do chłodnicy nasadka 10 i do dzieła ja w ub roku za wymianę w ASO zapłaciłem za termostat 48 pln z rabatem i montaż 30 pln > Auto stoi na zewnątrz, więc przy obecnej pogodzie trochę ciężko. Za dwa-trzy tygodnie mój kuzyn > otwiera warsztat samochodowy. Lada dzień będą montować mu maszyny i narzędzia warsztatowe. > > Przewód idący do chłodnicy od termostatu był gorący pomimo tego, że wskazówka nie osiągnęła jeszcze > swojego maksymalnego wskazania. no to ewidentnie termostat nie domyka się/ popuszcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > no to ewidentnie termostat nie domyka się/ popuszcza A testowałeś termostat firmy Wahler? Kuzyn podpowiada, że robią dobre termostaty i żeby oryginału nie kupować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > A testowałeś termostat firmy Wahler? Kuzyn podpowiada, że robią dobre termostaty i żeby oryginału > nie kupować... Testowałem chyba z o róznych modeli rożnych firm- po doświadczeniach pozostałem wierny oryginalnemu czyli firmy Behr Generalnie z termostatami jest ponoć kłopot - statystycznie ok 30 % na rynku ma felery ot technika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Testowałem chyba z o róznych modeli rożnych firm- po doświadczeniach pozostałem wierny oryginalnemu > czyli firmy Behr > Generalnie z termostatami jest ponoć kłopot - statystycznie ok 30 % na rynku ma felery ot technika Już zamówiłem oryginał. Skoro sprawują się najlepiej, to nie ma co ryzykować! PS. To ile tych termostatów przetestowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > Już zamówiłem oryginał. Skoro sprawują się najlepiej, to nie ma co ryzykować! > PS. To ile tych termostatów przetestowałeś? były wkłady mery Białystok, były Vernet-a, Stahlera-a, Wahler-a i parę no name w końcu wróciłem do Behr-a na naszej stronie www masz instrukcję wymiany termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 > (...) na naszej stronie www masz instrukcję wymiany termostatu Dzięki, wiem jak się wymienia termostat. Wymieniałem kiedyś w Punto I, więc tutaj pewnie jest podobnie... Pisząc, że najgorsza ta wymiana, miałem na myśli brak miejscówki na przeprowadzenie tej operacji. Na zewnątrz teraz za zimno, dodatkowo nie miałbym co zrobić ze starym (zalany jest Borygo i na taki sam zamierzam zmienić), zlanym płynem chłodzącym. Poza tym umówiłem się już z kuzynem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rol_and Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Ja dwa tygodnie temu zmienilem termostat na Wahler-a jak do tej pory wszystko cacy,orginalny wytrzymal 8 lat i 153 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adjol Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Miałem Pandę 1,1MPI taki efekt występował wówczas gdy była zapowietrzona nagrzewnica. Po odpowietrzeniu za pomocą zaworu (plastikowa nakrętka na rurce do nagrzewnicy) wszystko było już Ok. Odpowietrzaj na ciepłym silniku i podniesionych obrotach silnika, kiedy płyn bez powietrza zacznie wypływać przez zaworek zakręć go będzie Ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 > Miałem Pandę 1,1MPI taki efekt występował wówczas gdy była zapowietrzona nagrzewnica... To nie zapowietrzenie... Odpowietrzałem układ kilka dni temu i nic nie pomogło. Po odkręceniu korka na przewodzie idącym do nagrzewnicy, wyciekał od razu gorący płyn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceknokia Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 U mnie z racji cieknącej pompy wody od razu w ASO poprosiłem o wymianę termostatu firma behr. Wymiana robiona była w lecie więc falowania wskazówki nie było. Jednak gdy temperatura oscyluje w okolicach +5 i poniżej zaczyna się falowanie wskazówki. Dzieje się to tylko w zimie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 > ja tam się wyłamię i będę oryginalny- w mojej ocenie termostat do wymiany- niedomyka się lub zamyka > z opóźnieniem. Termostat wymieniony. Wskazówka wędruje do połowy skali, po jakimś czasie gwałtownie spada o jedna kreskę (prawdopodobnie otwarcie termostatu) i wędruje znowu do połowy. Później utrzymuje się już na połowie bez względu na obroty i to czy auto jedzie czy stoi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Foka0111nodress Napisano 11 Marca 2012 Udostępnij Napisano 11 Marca 2012 Ja tak miałem Jeździłem rok czasu sugerując się opinią z tego forum oraz mechanika który badał sprawę na "oko" Wymieniłem w tym miesiącu termostat i temp. jest na połowie skali. Szkoda,że całą zimę przejeździłem na niedogrzanym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.