adamex Napisano 8 Marca 2012 Udostępnij Napisano 8 Marca 2012 Problem dotyczy jazdy na LPG. Jadąc samochodem podczas przełączania biegów silnik strasznie szybko spada z obrotów a po włączeniu "luzu" z większej prędkości po postu natychmiast gaśnie chyba ,że wyhamuje się go "biegami" do około 1200obr. Filtr gazu czysty z tym że zauważyłem brak magnesu, filtr powietrza nowy. Instalacja założona rok temu jak dotąd nie sprawiała problemu, przebieg na lpg około 15tys. Rura wlotu powietrza zdjęta bo podobno autko się "dusi". Podejrzewam ,że może lpg jakiś trafny ale to się okaże po opróżnieniu butli i zatankowaniu na innej stacji. Czy ktoś miał podobne problemy i objawy? Co ewentualnie jeszcze "uczynić" i stwierdzić gdzie leży problem przed udaniem się go gazownika. Ostatecznie założę rurę i skieruje ją tak aby nie łapała powietrza ale jak dotąd wszystko było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 9 Marca 2012 Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 NTK to raz. A po drugie: regulacja gazu, za ubogo na jałowych. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 jaka instalacja. Bez diagnostyki mieszanki (sygnał sondy lambda) to można se gdybać. Poczytaj coś na temat kompensacji membrany II stopnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamex Napisano 21 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > jaka instalacja. Bez diagnostyki mieszanki (sygnał sondy lambda) to można se gdybać. Poczytaj coś > na temat kompensacji membrany II stopnia. Instalacja: reduktor i zawór LOVATO, Wielozawór TOMASETO Elektryka STAG2. Bez diagnostyki mieszanki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Czyli sterownik najtańszy i najgorszy z możliwych. Regulacja tego to droga przez mękę a diagnozować cokolwiek równie trudno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamex Napisano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Wczoraj zabrałem się za samochód. Zacząłem od sprawdzenia błędów i wyszły 44 i 45 mieszanka za uboga/za bogata. Skierowałem rurę wlotu powietrza w innym kierunku, zwiększyłem ciśnienie na reduktorze i ogólnie tak ustawiałem na "oko" wymieniłem cewkę wn i o dziwo po 3 próbie wszystko wróciło do normy! Samochód nie gaśnie nawet po wkręceniu się na ponad 4tys. obr i wrzuceniu "luzu". Nie świeci się nawet kontrolka Check. Trudno powiedzieć co było przyczyną w każdym razie autko jak na razie chodzi bez problemu :-) Teraz zostaje jeszcze kwestia sprawdzenia ile auto przejedzie na pełnej butli, wcześniej wychodziło około 9 litrów, pełna butla 26l wystarczała na 300km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamex Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Witam ponownie. Chciałem podzielić się ze wszystkimi swoimi spostrzeżeniami po usunięciu usterki. Samochód jak dotąd nie sprawia żadnych problemów, nie gaśnie, obroty w porządku, silnik pracuje równo. Między czasie wyczyszczony został EGR i założona została nowa uszczelka (ASO 8zł). Po wyregulowaniu mieszalnika nadal świecił się CHECK ale tylko przy pełnym stanie butli, poniżej 9l nie zapalał się wcale. Zmniejszyłem ciśnienie na reduktorze i jak na razie zapala się tylko sporadycznie a czasami w cale, trudno mi powiedzieć od czego jest to uzależnione. Spalanie pozostaje na poziomie około 9l/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > Witam ponownie. Chciałem podzielić się ze wszystkimi swoimi spostrzeżeniami po usunięciu usterki. > Samochód jak dotąd nie sprawia żadnych problemów, nie gaśnie, obroty w porządku, silnik > pracuje równo. Między czasie wyczyszczony został EGR i założona została nowa uszczelka (ASO > 8zł). Po wyregulowaniu mieszalnika nadal świecił się CHECK ale tylko przy pełnym stanie butli, > poniżej 9l nie zapalał się wcale. Zmniejszyłem ciśnienie na reduktorze i jak na razie zapala > się tylko sporadycznie a czasami w cale, trudno mi powiedzieć od czego jest to uzależnione. > Spalanie pozostaje na poziomie około 9l/100km. Na pewno nie od stanu butli Nie wiem jak masz ustawioną emulacje sondy lambda. Czy w ogóle jest uruchomiona? Ten sterownik posiada tylko prostą emulację fala ale bez żadnych możliwości zmiany wypełnienia. Napisałeś STAG L bez żadnej diagnostyki składu - nie wiem co miałeś na myśli. Jeżeli nie masz uruchomionej /podłączonej emulacji sondy to może w tym kierunku szukaj winnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.