przemty Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Ile wam wytrzymuje ( miesięcy, kilometrów) pasek klinowy alternatora? Pytam bo u mnie średnio 6-9 miesięcy ( 5 kkm) wytrzymuje i muszę go wymieniać na wskutek wyszczerbienia zębów ma pasku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 hmmm to albo masz cos zle napiety albo jakies opory (pompa wspomagania itp) ... w Fce spokojnie na 2 lata starczal (20 tys km) W H wieloklin wiec juz 45 tys km bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Ja u siebie zanim założyłem wspomaganie to pasek klinowy wymieniałem co roku. Teraz mam wieloklin i mam święty spokój. Może pomyśl aby u siebie zamontować wieloklin - napewno by się dało. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Ja pasek (klinowy) wymieniłem jakieś 2 tygodnie temu, czyli po 335tyś przebiegu. A wymieniłem go tylko dlatego, że zużyło się kółko na alternatorze i stary pasek czasami się ślizgał . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > Ja pasek (klinowy) wymieniłem jakieś 2 tygodnie temu, czyli po 335tyś przebiegu. A wymieniłem go > tylko dlatego, że zużyło się kółko na alternatorze i stary pasek czasami się ślizgał . Uff. A już myślałem że to ja znowu coś zawalam i pasek trzeba zmieniać jak filtry. Przebieg prawie 150tys i pasek fabryczny. I wygląda na bardzo zdrowy. Nic nie ślizga i nie hałasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > Ja pasek (klinowy) wymieniłem jakieś 2 tygodnie temu, czyli po 335tyś przebiegu. A wymieniłem go > tylko dlatego, że zużyło się kółko na alternatorze i stary pasek czasami się ślizgał . Miałem podobnie. Na jednym pasku zrobiłem chyba ze 250 tys. km. Na skutek zużytego kółka, wymiana paska nic nie dawała. Pasek opierał się dołem klina o kółko, boki nie trzymały, więc idea klina "brała w łeb". Są dwa sposoby na pozbycie się problemu. Albo wymiana kółka (metoda polecana), albo o numer szerszy pasek klinowy. Częstą dolegliwością szybkiego zużywania się paska klinowego jest przesunięcie płaszczyzn kółek. Code: \ / || || || / \ Tak to w dużym przybliżeniu to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2012 tak właśnie myślałem, że te paski wytrzymują za krótko bo nie pamietam abym we wczesniejszych autach tak co chwile je wymieniał sprawdzałem już kiedyś czy koła są w jednej płaszczyźnie i zarówno koło alternatora jak i pompy wspomagania współgrają z kołem pasowym. Nawet nie wiem czy przesuniecie miałoby wpływ na takie wyłamywanie zebów bo u ojca w aucie jest przesuniecie i to znaczne i on wymienia paski srednio co 2,3 lata czyli jakies 20 kkm jedynie tak jak piszecie, musi to być wyrobione koło alternatora bo najczęściej pada pasek "ładowania" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 26 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 a posiada ktoś wymiary kółka do alternatora Delco Remy? znalazłem kółko niby do Delco Remy tylko nie wiem czy poniższe wymiary bedą pasować Quote: średnica wewnętrzna: 17,00 średnica zewnętrzna: 70,90 wysokość: 17,10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.