wojto79 Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Witam, mam problem, jak ustawić zapłon w tym silniku? Zacząć muszę od 0 bo zmieniłem aparat zapłonowy, a poprzedni był wcześniej wyjęty. Jak podłączyć kable? Jak powinien być ustawiony palec rozdzielacza? Wiem, że pytania lekko dziwne, ale jestem na wsi dość daleko od domu i pomocy znajomych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Zamontuj aparat (pasuje tylko w jedną stronę). Dla pewności możesz wykręcić świecę pierwszego cylindra (od strony paska rozrządu) i posiłkując się kawałkiem drutu wsadzonym do cylindra, obracając wałem ręcznie, znaleźć moment w którym tłok będzie na samej górze cylindra (wał obraca się - patrząc na fotkę poniżej - zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Wtedy palec powinien się znaleźć na wprost elektrody kopułki odpowiedzialnej za przewód do świecy 1 cylindra. Kolejność zapłonów 1,3,4,2. Na głowicy (na szczycie otworu na aparat) i aparacie masz małe nadlewy. Ustaw je na przeciw siebie. Dalej mostkujesz gniazdo diagnostyczne jak do odczytu kodów i odpalasz silnik. Niech się trochę nagrzeje. Podłączasz lampę stroboskopową i ustawiasz zapłon na 10* porzed GMP, kręcąc aparatem. Są do tego odpowiednie znaki - nacięcie na kole pasowym wału i nadlew w postaci kreski na obudowie rozrządu. Na fotce na godzinie 2-giej poprawione biała farbą. Po ustawieniu, wyłączasz silnik, dokręcasz aparat i wyjmujesz zworkę z gniazda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojto79 Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Dziękuję bardzo, jutro rano zacznę od nowa:) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.