maro_t Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 mam sprawę. Ojciec zostawił mi I30 (1.4 benzyna) na dwa tygodnie, bo pojechali na wakacje. Przejechałem się nim ze dwa razy, żeby się nie zastał i co mi się nie podoba, to głośna praca silnika i wyraźne stukanie zaworów po uruchomieniu zimnego tak z kilkanaście sekund. Spotkał się ktoś z czymś takim? Auto ma ledwo 60 tys. przebiegu. Myślę, że to kwestia oleju. Ojciec nawet nie wie co leją, jeździ na przeglądy, co wleją to wleją. Pod maską jest etykieta z napisem Castrol. Chyba normalnie kupię mu jakiś dobry olej w prezencie, bo mi żal tego silnika. Tylko jaki? Z instrukcji wyczytałem, że "zwykły" syntetyk 5W40? Czy ktoś ma jakieś "doświadczenia olejowe" z tymi silnikami, to znaczy zmieniał, było ciszej, głośniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 A to cos ma hydrauliczna regulacje zaworow Zawsze bedzie klepalo . Looknij w instrukcji i wlej Lotosa. 5W30 albo 5W40 zalezy co oni tam proponuja. Nie mam pod reka instrukcji to nei sprawdze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > A to cos ma hydrauliczna regulacje zaworow Zawsze bedzie klepalo . Looknij w instrukcji i wlej > Lotosa. 5W30 albo 5W40 zalezy co oni tam proponuja. Nie mam pod reka instrukcji to nei > sprawdze. chcą 5W40. Teraz jest pewnie Castrol, przynajmniej tak wynika z plakietki pod maską. Jednak regulacja hydrauliczna czy nie, to nie powinno tak stukać i kiedyś nie stukało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > chcą 5W40. Teraz jest pewnie Castrol, przynajmniej tak wynika z plakietki pod maską. Jednak > regulacja hydrauliczna czy nie, to nie powinno tak stukać i kiedyś nie stukało. kia zalecala Lotos i ja to leje ale dyzel Panie Niby zalecali z litera K ale to to samo tylko z beczki w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 dawna był ostatnio olej zmieniany? oleje castrol bardzo szybko tracą parametry, kiedyś jeździłem nieświadomie na tym i jtd potrafił już po 9kkm stukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > dawna był ostatnio olej zmieniany? > oleje castrol bardzo szybko tracą parametry, kiedyś jeździłem nieświadomie na tym i jtd potrafił > już po 9kkm stukać rok temu we wrześniu. Przejechał przez ten czas z 10 tys. km. Teraz we wrześniu będzie wymiana. Kupię chyba Motula X-Cess 5W40. U mnie w Bravo po zmianie z Selenii na Motula (co prawda innego, bo X-Clean, Fiat potrzebuje innych norm) silnik zaczął pracować ciszej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > rok temu we wrześniu. Przejechał przez ten czas z 10 tys. km. Teraz we wrześniu będzie wymiana. > Kupię chyba Motula X-Cess 5W40. U mnie w Bravo po zmianie z Selenii na Motula (co prawda > innego, bo X-Clean, Fiat potrzebuje innych norm) silnik zaczął pracować ciszej To jest bardzo subiektywne zdanie. Porównujesz przepracowany olej, który już "rozrzedził się" do nowego oleju o katalogowych właściwościach. Miałem kiedyś Motula x-cess po elfie 5w40 i takiej różnicy w dźwięku nie zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > To jest bardzo subiektywne zdanie. Porównujesz przepracowany olej, który już "rozrzedził się" do > nowego oleju o katalogowych właściwościach. Miałem kiedyś Motula x-cess po elfie 5w40 i takiej > różnicy w dźwięku nie zauważyłem to nie jest subiektywne zdanie. Mam dobry słuch Silnik we Fiacie pracuje ciszej na świeżym Motulu niż pracował na świeżej Selenii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > to nie jest subiektywne zdanie. Mam dobry słuch Silnik we Fiacie pracuje ciszej na świeżym Motulu > niż pracował na świeżej Selenii. To nie tylko masz dobry słuch, ale też dobrą pamięć słuchową A czy ta selenia to nie była przypadkiem 5w30? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > To nie tylko masz dobry słuch, ale też dobrą pamięć słuchową > A czy ta selenia to nie była przypadkiem 5w30? Do mojego Fiata ma być olej 5W40 spełniający normę ACEA C3. To jest raczej rzadkość w benzynowych (mam turbobenzynę), częściej się to stosuje w dieslu. Takie normy spełnia Selenia K P.E. Jeździłem na tym oleju do około 50 tys. przebiegu. Nic złego się nie działo, ale po uruchomeniu słychać było przez kilka sekund ciche klepanie zaworów (ale i tak bez porównania z tym co jest w Hyundaiu). I to nieważne czy na świeżym czy przepracowanym oleju. Po zmianie na Motula X-Clean C3 5W40 takiego efektu nie ma, jest idealnie cicho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.