Skocz do zawartości

Wymieniłem termostat i ...


wojciol

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem czy niepotrzebnie, przez ostatnie mrozy wskazania temperatury silnika miałem 60-65C po wymianie nowego termostatu mam 70-75C to praktycznie żadna róznica czy tak ma być w te mrozy bo wydaje mi się że temperatura silnika powinna wskazywać 90-95C i co z tym fantem robić?? aha jeszcze zauwarzyłem że mam mały wyciek (poci się ) termo lególator co znajduje się w środku samochodu pod przednią deską kokpitu, czy to może byś przyczyna że zaciąga powietrze i przez to wskazania temperatury silnika mam 70-75C. Pomózcie bo już sam nie wiem. bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy niepotrzebnie, przez ostatnie mrozy wskazania

> temperatury silnika miałem 60-65C po wymianie nowego termostatu

> mam 70-75C to praktycznie żadna róznica czy tak ma być w te

> mrozy bo wydaje mi się że temperatura silnika powinna wskazywać

> 90-95C i co z tym fantem robić?? aha jeszcze zauwarzyłem że mam

> mały wyciek (poci się ) termo lególator co znajduje się w środku

> samochodu pod przednią deską kokpitu, czy to może byś przyczyna

> że zaciąga powietrze i przez to wskazania temperatury silnika

> mam 70-75C. Pomózcie bo już sam nie wiem.

wkazówkę sobie przestaw biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy niepotrzebnie, przez ostatnie mrozy wskazania

> temperatury silnika miałem 60-65C po wymianie nowego termostatu

> mam 70-75C to praktycznie żadna róznica czy tak ma być w te

> mrozy bo wydaje mi się że temperatura silnika powinna wskazywać

> 90-95C i co z tym fantem robić?? aha jeszcze zauwarzyłem że mam

> mały wyciek (poci się ) termo lególator co znajduje się w środku

> samochodu pod przednią deską kokpitu, czy to może byś przyczyna

> że zaciąga powietrze i przez to wskazania temperatury silnika

> mam 70-75C. Pomózcie bo już sam nie wiem.

ja przed wymiana mialem 70-75st a po wymianie mam 85-95st, wczoraj udało mi się zagrzać auto do 25st biglaugh.gif i dalej nie grzałem bo już mi gorąco było zlosnik.gif i dodam jeszcze że wcześniej jadąc szybko pow. 130km/h temp. spadala a teraz sie trzymac ciagle w srodku skali nie zleznie czy stoje w korku do jade 150... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. podepnę się pod ten wątek bo tez mam problemy z temp. silnika.

Wymieniłem termostat bo do rozgrzania silnika do tem 80 potrzebowałem przejechać około 6-7km(zakładam ze moja interpretacja wyskalowania licznika jest prawidłowa)teraz temp 85 osiąga po 2-3 km, ale jednocześnie w trasie nie przekracza wskazania czerwona kreska, czy to nie jest za mało? [image]http://autokacik.pl/download.php?Number=276362649[/image]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hej. podepnę się pod ten wątek bo tez mam problemy z temp. silnika.

> Wymieniłem termostat bo do rozgrzania silnika do tem 80 potrzebowałem

> przejechać około 6-7km(zakładam ze moja interpretacja

> wyskalowania licznika jest prawidłowa)teraz temp 85 osiąga po

> 2-3 km, ale jednocześnie w trasie nie przekracza wskazania

> czerwona kreska, czy to nie jest za mało?

przedewszystkim to nie sprawdza sie temp. jadac auto ma wlot po to zeby chlodzic silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przedewszystkim to nie sprawdza sie temp. jadac auto ma wlot po to

> zeby chlodzic silnik

wydawało mi sie ze wskaznik temp. na desce roz. jest po to aby kierowca mógł kontrolowac temp silnika podczas jazdy i wrazie jakiejs anomalii odpowiednio wczesniej zareagowac.Jeśli chodzi o wlot powietrza to rzeczywiscie jest po to zeby chłodzić, a termostat zeby regulowac intensywnosc chłodzenia.Całe szczescie pan yogibabu oswiecił mnie i od dzis temp. silnika bede sprawdzał tylko na postoju i to najlepiej wstane w nocy i zobacze jaka temp. ma silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydawało mi sie ze wskaznik temp. na desce roz. jest po to aby

> kierowca mógł kontrolowac temp silnika podczas jazdy i wrazie

> jakiejs anomalii odpowiednio wczesniej zareagowac.Jeśli chodzi o

> wlot powietrza to rzeczywiscie jest po to zeby chłodzić, a

> termostat zeby regulowac intensywnosc chłodzenia.Całe szczescie

> pan yogibabu oswiecił mnie i od dzis temp. silnika bede

> sprawdzał tylko na postoju i to najlepiej wstane w nocy i

> zobacze jaka temp. ma silnik.

Witam jestem NOWY ale pozwolę sobie wtrącić 3 grosze. Również wymieniłem termostat, bo po wymianie samochodzika na wskaźnik temperatury (od Passata- pięknie pasuje i wygląda), czujnik od UNO pasuje, samochód osiąga szybciej teperaturę z 20 km przejechanych poprzednio do 6- 7 obecnie - ten silnik 1,0 tak się nagrzewa mając do dyspzycji ponad 4 l płynu chładzącego. (nie ma zegara nie ma problemu) Tempraturę silnika reguluje "mały bieg" tylko silnik, a chłodnica włacza się później (termostat) - aby utrzymać właściwą ~95 st temperaturę silnika, wentylator zaś włacza się najpóźniej utrzymując temperaturę w chłodnicy bez względu na to czy jedziemy czy stoimy w korku (tu się będzie właczał znacznie częściej. Jak ktoś zna sposób aby osiąnąć teperaturę silnika w granicach 80 st w ciągu 3 minut - po niech się pochwali (wykluczam jednak możlwość opróżnienia układu chłodzenia przed próbą). Właściwa temperatura - to znacznie mniejsze zużycie paliwa i LPG w moim przypadku (tak około 1,7 LPG) Więc gra jest warta świeczki, wskaźnik pokazuje aktualną teperaturę pracy silnika bez względu na to czy się jedzie, czy nie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydawało mi sie ze wskaznik temp. na desce roz. jest po to aby

> kierowca mógł kontrolowac temp silnika podczas jazdy i wrazie

> jakiejs anomalii odpowiednio wczesniej zareagowac.Jeśli chodzi o

> wlot powietrza to rzeczywiscie jest po to zeby chłodzić, a

> termostat zeby regulowac intensywnosc chłodzenia.Całe szczescie

> pan yogibabu oswiecił mnie i od dzis temp. silnika bede

> sprawdzał tylko na postoju i to najlepiej wstane w nocy i

> zobacze jaka temp. ma silnik.

niepotrzebnie sie unosisz

po1 nie jestem pan

po2 zle zinterpretowales moja wypowiedz

jak bedziesz gzal silnik na postoju to dluzej nim pojezdzisz

jak zimny silnik odpalasz i odrazu wio to go szybko szlag trafi

inie pomoze Ci wymiana term.

jezeli chodzi o sprawdzanie term. to odpal silnik podgazoj co jakis czas

i dopiero patrz na wskaznik sluczajac kiedy sie wlacza wentylator

a sprawdzanie temp. podczas jazdy jest omylne 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niepotrzebnie sie unosisz

> po1 nie jestem pan

> po2 zle zinterpretowales moja wypowiedz

> jak bedziesz gzal silnik na postoju to dluzej nim pojezdzisz

> jak zimny silnik odpalasz i odrazu wio to go szybko szlag trafi

> inie pomoze Ci wymiana term.

> jezeli chodzi o sprawdzanie term. to odpal silnik podgazoj co jakis

> czas

> i dopiero patrz na wskaznik sluczajac kiedy sie wlacza wentylator

> a sprawdzanie temp. podczas jazdy jest omylne

W pracy termostatu ważna jest temperatura otwarcia - czyli garnek z wodą, termometr i źródło ciepła- co do stopnia. To z wymontowanym termostatem. Podczas pracy silnika, po uruchomieniu (lub przejechaniu ~300-500 m) należy obserwować wskaźnik temperatury i stan rury - górnej i góry chłodnicy - jak się zrobi ciepła i cieplejsza... to znaczy że termostat się otworzył lub otwiera i puścil ciecz na duży obieg. To jest w przybliżeniu oczywiście temperatura pracy Twojego silnika zależy od temp. otwarcia termostatu. Wentylator uruchamiany jest przez czujnik w chłodnicy - zaczyna pracować jak temp. cieczy w obiegu oscyluje w ok 100 st (zależy od czujnika). Wskaźnik - to informacja o aktualnej temperaturze silnik - to ważny parametr

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niepotrzebnie sie unosisz

> po1 nie jestem pan

pani? a ja zawsze myślałem, że ...

> po2 zle zinterpretowales moja wypowiedz

> jak bedziesz gzal silnik na postoju to dluzej nim pojezdzisz

> jak zimny silnik odpalasz i odrazu wio to go szybko szlag trafi

> inie pomoze Ci wymiana term.

> jezeli chodzi o sprawdzanie term. to odpal silnik podgazoj co jakis

> czas

> i dopiero patrz na wskaznik sluczajac kiedy sie wlacza wentylator

> a sprawdzanie temp. podczas jazdy jest omylne

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niepotrzebnie sie unosisz

> po1 nie jestem pan

> po2 zle zinterpretowales moja wypowiedz

> jak bedziesz gzal silnik na postoju to dluzej nim pojezdzisz

> jak zimny silnik odpalasz i odrazu wio to go szybko szlag trafi

> inie pomoze Ci wymiana term.

> jezeli chodzi o sprawdzanie term. to odpal silnik podgazoj co jakis

> czas

> i dopiero patrz na wskaznik sluczajac kiedy sie wlacza wentylator

> a sprawdzanie temp. podczas jazdy jest omylne

ok,ok.moze troszke mnie poniosło, co do boozing.gif bardz chętnie z kolegą sie napije ,odmawiam tylko gdy mam w planach siadanie za kierownicą.Odnosnie nagrzewania silnika to bez przesady , należy odpalic, dac mu sie rozchodzic max 30 s i w droge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra zrobiłem fote żeby nie było nieporozumień po wymianie termostatu pokazuje mi tak:

276368637-Zdj%EAcie%2863%29.jpg

czy to nie za mało a droge do pracy jaką pokonuję to prawie 20km to powinien się chyba bardziej nagrzać?

Oczekuję odpowiedzi ekspertów biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok,ok.moze troszke mnie poniosło, co do bardz chętnie z kolegą sie

> napije ,odmawiam tylko gdy mam w planach siadanie za

> kierownicą.Odnosnie nagrzewania silnika to bez przesady , należy

> odpalic, dac mu sie rozchodzic max 30 s i w droge

troche za krotko w ta pore roku

jeszcze zalezy jaki mroz

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra zrobiłem fote żeby nie było nieporozumień po wymianie

> termostatu pokazuje mi tak:

> czy to nie za mało a droge do pracy jaką pokonuję to prawie 20km to

> powinien się chyba bardziej nagrzać?

> Oczekuję odpowiedzi ekspertów

tyle mam po przejechaniu max 6 kilometrow

przy spokojnej jezdzie zlosnik.gif

a poniewaz daje mu niezle w pi...e to zazwyczaj mam kole 90 st. po 20 kilometrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra zrobiłem fote żeby nie było nieporozumień po wymianie

> termostatu pokazuje mi tak:

> czy to nie za mało a droge do pracy jaką pokonuję to prawie 20km to

> powinien się chyba bardziej nagrzać?

> Oczekuję odpowiedzi ekspertów

a ja mam tak wink.gif

276377362-IMG_0104.jpg

post-10240-14352468054544_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NOWY to nie znaczy ,że dobry,wiele termostatów na rynku jest

> niesprawna za wcześnie następuje moment otwierania .

hmm może i ma racje kolega. Skoro termostat ma sie otwierać np. przy 85st. a wskazówka nie rośnie pow. 70st. to znaczy że niedziala poprawienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oki spoko

> to jak z tym termostatem jechac do sklepu i powiedzieć że nie działa

> jak należy

no chyba tak będzie najlepiej powiedz żeby Ci na inny wymienili. A kupiłeś cały z obudową czy tylko wkład sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tez problem z termostatem stary mi trzymał temp ok 60 paru stopni. Kupiłem nowy (tylko wkład) wymieniłem. Jest poprawa juz mam około 70 paru stopni. Jednak zauważyłem że moje węze od chłodnicy dolny jak i górny grzeją się od razu. U kolegi natomiast jest tak że grzeje się najpierw wąż górny kiedy natomiast termostat otwiera nagrzewa się dolny, jego uno to 1.0 a moje 1.4. Mechanik mi powiedział że mam za dobre chłodzenie i że mam se jeździć z tekturką. Troszke mnie to niepokoi, ponieważ na moje oko wygląda to tak jakby termostat był nonstop otwarty, pownieważ chłodnica i oba weże grzeją sie od samego początku pracy silnika. Nagrzanie silnika też trwa dosyć długo. Co radzicie cz ten wkład który kupiłem może być skopany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam tez problem z termostatem stary mi trzymał temp ok 60 paru

> stopni. Kupiłem nowy (tylko wkład) wymieniłem. Jest poprawa juz

> mam około 70 paru stopni. Jednak zauważyłem że moje węze od

> chłodnicy dolny jak i górny grzeją się od razu. U kolegi

> natomiast jest tak że grzeje się najpierw wąż górny kiedy

> natomiast termostat otwiera nagrzewa się dolny, jego uno to 1.0

> a moje 1.4. Mechanik mi powiedział że mam za dobre chłodzenie i

> że mam se jeździć z tekturką. Troszke mnie to niepokoi, ponieważ

> na moje oko wygląda to tak jakby termostat był nonstop otwarty,

> pownieważ chłodnica i oba weże grzeją sie od samego początku

> pracy silnika. Nagrzanie silnika też trwa dosyć długo. Co

> radzicie cz ten wkład który kupiłem może być skopany??

nie to żebym się czepiał, ale profil to byś mógł uzupełnić. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam tez problem z termostatem stary mi trzymał temp ok 60 paru

> stopni. Kupiłem nowy (tylko wkład) wymieniłem. Jest poprawa juz

> mam około 70 paru stopni. Jednak zauważyłem że moje węze od

> chłodnicy dolny jak i górny grzeją się od razu. U kolegi

> natomiast jest tak że grzeje się najpierw wąż górny kiedy

> natomiast termostat otwiera nagrzewa się dolny, jego uno to 1.0

> a moje 1.4. Mechanik mi powiedział że mam za dobre chłodzenie i

> że mam se jeździć z tekturką. Troszke mnie to niepokoi, ponieważ

> na moje oko wygląda to tak jakby termostat był nonstop otwarty,

> pownieważ chłodnica i oba weże grzeją sie od samego początku

> pracy silnika. Nagrzanie silnika też trwa dosyć długo. Co

> radzicie cz ten wkład który kupiłem może być skopany??

Po pierwsze profil upadałoby uzupełnić

A co do termostatu to z tego co piszesz wynika że nie działa ono poprawnie no.gif a z tym nagrzewaniem powinno to wyglądać tak: masz termostat i od niego wychodzą 2 węże cienki (do tyłu) i gruby (z przodu) i jak ten cienki zaczyna się robić bardzo gorący tak że dotknąć go nie możesz to wtedy ten gruby powinien robić się ciepły. W innym przypadku termostat jest nie sprawny. A tektura za chłodnicą to nie jest rozwiązanie problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra zrobiłem fote żeby nie było nieporozumień po wymianie

> termostatu pokazuje mi tak:

> czy to nie za mało a droge do pracy jaką pokonuję to prawie 20km to

> powinien się chyba bardziej nagrzać?

> Oczekuję odpowiedzi ekspertów

U mnie pół kreski więcej biglaugh.gif.

Też mam wymieniony termostat i nie przepuszcza raczej (rurka nagle robi się ciepła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.