wojciol Napisano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 nie wiem czy niepotrzebnie, przez ostatnie mrozy wskazania temperatury silnika miałem 60-65C po wymianie nowego termostatu mam 70-75C to praktycznie żadna róznica czy tak ma być w te mrozy bo wydaje mi się że temperatura silnika powinna wskazywać 90-95C i co z tym fantem robić?? aha jeszcze zauwarzyłem że mam mały wyciek (poci się ) termo lególator co znajduje się w środku samochodu pod przednią deską kokpitu, czy to może byś przyczyna że zaciąga powietrze i przez to wskazania temperatury silnika mam 70-75C. Pomózcie bo już sam nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 > nie wiem czy niepotrzebnie, przez ostatnie mrozy wskazania > temperatury silnika miałem 60-65C po wymianie nowego termostatu > mam 70-75C to praktycznie żadna róznica czy tak ma być w te > mrozy bo wydaje mi się że temperatura silnika powinna wskazywać > 90-95C i co z tym fantem robić?? aha jeszcze zauwarzyłem że mam > mały wyciek (poci się ) termo lególator co znajduje się w środku > samochodu pod przednią deską kokpitu, czy to może byś przyczyna > że zaciąga powietrze i przez to wskazania temperatury silnika > mam 70-75C. Pomózcie bo już sam nie wiem. wkazówkę sobie przestaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 > nie wiem czy niepotrzebnie, przez ostatnie mrozy wskazania > temperatury silnika miałem 60-65C po wymianie nowego termostatu > mam 70-75C to praktycznie żadna róznica czy tak ma być w te > mrozy bo wydaje mi się że temperatura silnika powinna wskazywać > 90-95C i co z tym fantem robić?? aha jeszcze zauwarzyłem że mam > mały wyciek (poci się ) termo lególator co znajduje się w środku > samochodu pod przednią deską kokpitu, czy to może byś przyczyna > że zaciąga powietrze i przez to wskazania temperatury silnika > mam 70-75C. Pomózcie bo już sam nie wiem. ja przed wymiana mialem 70-75st a po wymianie mam 85-95st, wczoraj udało mi się zagrzać auto do 25st i dalej nie grzałem bo już mi gorąco było i dodam jeszcze że wcześniej jadąc szybko pow. 130km/h temp. spadala a teraz sie trzymac ciagle w srodku skali nie zleznie czy stoje w korku do jade 150... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 26 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2006 > wkazówkę sobie przestaw najlpierw to by musial termometr wsadzic w płynu żeby sprawdzić prawdziwą temp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ramirez Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 hej. podepnę się pod ten wątek bo tez mam problemy z temp. silnika. Wymieniłem termostat bo do rozgrzania silnika do tem 80 potrzebowałem przejechać około 6-7km(zakładam ze moja interpretacja wyskalowania licznika jest prawidłowa)teraz temp 85 osiąga po 2-3 km, ale jednocześnie w trasie nie przekracza wskazania czerwona kreska, czy to nie jest za mało? [image]http://autokacik.pl/download.php?Number=276362649[/image] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 > hej. podepnę się pod ten wątek bo tez mam problemy z temp. silnika. > Wymieniłem termostat bo do rozgrzania silnika do tem 80 potrzebowałem > przejechać około 6-7km(zakładam ze moja interpretacja > wyskalowania licznika jest prawidłowa)teraz temp 85 osiąga po > 2-3 km, ale jednocześnie w trasie nie przekracza wskazania > czerwona kreska, czy to nie jest za mało? przedewszystkim to nie sprawdza sie temp. jadac auto ma wlot po to zeby chlodzic silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ramirez Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 > przedewszystkim to nie sprawdza sie temp. jadac auto ma wlot po to > zeby chlodzic silnik wydawało mi sie ze wskaznik temp. na desce roz. jest po to aby kierowca mógł kontrolowac temp silnika podczas jazdy i wrazie jakiejs anomalii odpowiednio wczesniej zareagowac.Jeśli chodzi o wlot powietrza to rzeczywiscie jest po to zeby chłodzić, a termostat zeby regulowac intensywnosc chłodzenia.Całe szczescie pan yogibabu oswiecił mnie i od dzis temp. silnika bede sprawdzał tylko na postoju i to najlepiej wstane w nocy i zobacze jaka temp. ma silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gozko Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 > wydawało mi sie ze wskaznik temp. na desce roz. jest po to aby > kierowca mógł kontrolowac temp silnika podczas jazdy i wrazie > jakiejs anomalii odpowiednio wczesniej zareagowac.Jeśli chodzi o > wlot powietrza to rzeczywiscie jest po to zeby chłodzić, a > termostat zeby regulowac intensywnosc chłodzenia.Całe szczescie > pan yogibabu oswiecił mnie i od dzis temp. silnika bede > sprawdzał tylko na postoju i to najlepiej wstane w nocy i > zobacze jaka temp. ma silnik. Witam jestem NOWY ale pozwolę sobie wtrącić 3 grosze. Również wymieniłem termostat, bo po wymianie samochodzika na wskaźnik temperatury (od Passata- pięknie pasuje i wygląda), czujnik od UNO pasuje, samochód osiąga szybciej teperaturę z 20 km przejechanych poprzednio do 6- 7 obecnie - ten silnik 1,0 tak się nagrzewa mając do dyspzycji ponad 4 l płynu chładzącego. (nie ma zegara nie ma problemu) Tempraturę silnika reguluje "mały bieg" tylko silnik, a chłodnica włacza się później (termostat) - aby utrzymać właściwą ~95 st temperaturę silnika, wentylator zaś włacza się najpóźniej utrzymując temperaturę w chłodnicy bez względu na to czy jedziemy czy stoimy w korku (tu się będzie właczał znacznie częściej. Jak ktoś zna sposób aby osiąnąć teperaturę silnika w granicach 80 st w ciągu 3 minut - po niech się pochwali (wykluczam jednak możlwość opróżnienia układu chłodzenia przed próbą). Właściwa temperatura - to znacznie mniejsze zużycie paliwa i LPG w moim przypadku (tak około 1,7 LPG) Więc gra jest warta świeczki, wskaźnik pokazuje aktualną teperaturę pracy silnika bez względu na to czy się jedzie, czy nie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 > wydawało mi sie ze wskaznik temp. na desce roz. jest po to aby > kierowca mógł kontrolowac temp silnika podczas jazdy i wrazie > jakiejs anomalii odpowiednio wczesniej zareagowac.Jeśli chodzi o > wlot powietrza to rzeczywiscie jest po to zeby chłodzić, a > termostat zeby regulowac intensywnosc chłodzenia.Całe szczescie > pan yogibabu oswiecił mnie i od dzis temp. silnika bede > sprawdzał tylko na postoju i to najlepiej wstane w nocy i > zobacze jaka temp. ma silnik. niepotrzebnie sie unosisz po1 nie jestem pan po2 zle zinterpretowales moja wypowiedz jak bedziesz gzal silnik na postoju to dluzej nim pojezdzisz jak zimny silnik odpalasz i odrazu wio to go szybko szlag trafi inie pomoze Ci wymiana term. jezeli chodzi o sprawdzanie term. to odpal silnik podgazoj co jakis czas i dopiero patrz na wskaznik sluczajac kiedy sie wlacza wentylator a sprawdzanie temp. podczas jazdy jest omylne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gozko Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 > niepotrzebnie sie unosisz > po1 nie jestem pan > po2 zle zinterpretowales moja wypowiedz > jak bedziesz gzal silnik na postoju to dluzej nim pojezdzisz > jak zimny silnik odpalasz i odrazu wio to go szybko szlag trafi > inie pomoze Ci wymiana term. > jezeli chodzi o sprawdzanie term. to odpal silnik podgazoj co jakis > czas > i dopiero patrz na wskaznik sluczajac kiedy sie wlacza wentylator > a sprawdzanie temp. podczas jazdy jest omylne W pracy termostatu ważna jest temperatura otwarcia - czyli garnek z wodą, termometr i źródło ciepła- co do stopnia. To z wymontowanym termostatem. Podczas pracy silnika, po uruchomieniu (lub przejechaniu ~300-500 m) należy obserwować wskaźnik temperatury i stan rury - górnej i góry chłodnicy - jak się zrobi ciepła i cieplejsza... to znaczy że termostat się otworzył lub otwiera i puścil ciecz na duży obieg. To jest w przybliżeniu oczywiście temperatura pracy Twojego silnika zależy od temp. otwarcia termostatu. Wentylator uruchamiany jest przez czujnik w chłodnicy - zaczyna pracować jak temp. cieczy w obiegu oscyluje w ok 100 st (zależy od czujnika). Wskaźnik - to informacja o aktualnej temperaturze silnik - to ważny parametr Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJGRUBY Napisano 31 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 > niepotrzebnie sie unosisz > po1 nie jestem pan pani? a ja zawsze myślałem, że ... > po2 zle zinterpretowales moja wypowiedz > jak bedziesz gzal silnik na postoju to dluzej nim pojezdzisz > jak zimny silnik odpalasz i odrazu wio to go szybko szlag trafi > inie pomoze Ci wymiana term. > jezeli chodzi o sprawdzanie term. to odpal silnik podgazoj co jakis > czas > i dopiero patrz na wskaznik sluczajac kiedy sie wlacza wentylator > a sprawdzanie temp. podczas jazdy jest omylne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ramirez Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 > niepotrzebnie sie unosisz > po1 nie jestem pan > po2 zle zinterpretowales moja wypowiedz > jak bedziesz gzal silnik na postoju to dluzej nim pojezdzisz > jak zimny silnik odpalasz i odrazu wio to go szybko szlag trafi > inie pomoze Ci wymiana term. > jezeli chodzi o sprawdzanie term. to odpal silnik podgazoj co jakis > czas > i dopiero patrz na wskaznik sluczajac kiedy sie wlacza wentylator > a sprawdzanie temp. podczas jazdy jest omylne ok,ok.moze troszke mnie poniosło, co do bardz chętnie z kolegą sie napije ,odmawiam tylko gdy mam w planach siadanie za kierownicą.Odnosnie nagrzewania silnika to bez przesady , należy odpalic, dac mu sie rozchodzic max 30 s i w droge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 1 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 No dobra zrobiłem fote żeby nie było nieporozumień po wymianie termostatu pokazuje mi tak: czy to nie za mało a droge do pracy jaką pokonuję to prawie 20km to powinien się chyba bardziej nagrzać? Oczekuję odpowiedzi ekspertów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ramirez Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 mi po wymianie pokazuje o kreske wieciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 1 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 > mi po wymianie pokazuje o kreske wieciej a hłodnice masz przykrytą tekturą czy nie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ramirez Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 od góry 1/3 przy samej chłodnicy i ten dolny wlot na zderzaku w 3/4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 > ok,ok.moze troszke mnie poniosło, co do bardz chętnie z kolegą sie > napije ,odmawiam tylko gdy mam w planach siadanie za > kierownicą.Odnosnie nagrzewania silnika to bez przesady , należy > odpalic, dac mu sie rozchodzic max 30 s i w droge troche za krotko w ta pore roku jeszcze zalezy jaki mroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 1 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 > No dobra zrobiłem fote żeby nie było nieporozumień po wymianie > termostatu pokazuje mi tak: > czy to nie za mało a droge do pracy jaką pokonuję to prawie 20km to > powinien się chyba bardziej nagrzać? > Oczekuję odpowiedzi ekspertów tyle mam po przejechaniu max 6 kilometrow przy spokojnej jezdzie a poniewaz daje mu niezle w pi...e to zazwyczaj mam kole 90 st. po 20 kilometrach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 2 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2006 > No dobra zrobiłem fote żeby nie było nieporozumień po wymianie > termostatu pokazuje mi tak: > czy to nie za mało a droge do pracy jaką pokonuję to prawie 20km to > powinien się chyba bardziej nagrzać? > Oczekuję odpowiedzi ekspertów a ja mam tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 2 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2006 > a hłodnice masz przykrytą tekturą czy nie?? Wojciol zlituj się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkris Napisano 2 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2006 > a ja mam tak U mnie też troszkę przed połową utrzymuje się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzych66 Napisano 2 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2006 NOWY to nie znaczy ,że dobry,wiele termostatów na rynku jest niesprawna za wcześnie następuje moment otwierania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 2 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2006 > Wojciol zlituj się oki sorki ale wojciol z malej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 3 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2006 > oki sorki > ale wojciol z malej uprzejmy chciałem być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 3 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2006 > NOWY to nie znaczy ,że dobry,wiele termostatów na rynku jest > niesprawna za wcześnie następuje moment otwierania . hmm może i ma racje kolega. Skoro termostat ma sie otwierać np. przy 85st. a wskazówka nie rośnie pow. 70st. to znaczy że niedziala poprawienie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 3 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2006 > uprzejmy chciałem być oki spoko to jak z tym termostatem jechac do sklepu i powiedzieć że nie działa jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 3 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2006 > oki spoko > to jak z tym termostatem jechac do sklepu i powiedzieć że nie działa > jak należy no chyba tak będzie najlepiej powiedz żeby Ci na inny wymienili. A kupiłeś cały z obudową czy tylko wkład sam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciol Napisano 3 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2006 > no chyba tak będzie najlepiej powiedz żeby Ci na inny wymienili. A > kupiłeś cały z obudową czy tylko wkład sam? cały z obudową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 3 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2006 > cały z obudową tsza se było sam wkład kupić zawsze to taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shodan Napisano 3 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2006 Ja mam tez problem z termostatem stary mi trzymał temp ok 60 paru stopni. Kupiłem nowy (tylko wkład) wymieniłem. Jest poprawa juz mam około 70 paru stopni. Jednak zauważyłem że moje węze od chłodnicy dolny jak i górny grzeją się od razu. U kolegi natomiast jest tak że grzeje się najpierw wąż górny kiedy natomiast termostat otwiera nagrzewa się dolny, jego uno to 1.0 a moje 1.4. Mechanik mi powiedział że mam za dobre chłodzenie i że mam se jeździć z tekturką. Troszke mnie to niepokoi, ponieważ na moje oko wygląda to tak jakby termostat był nonstop otwarty, pownieważ chłodnica i oba weże grzeją sie od samego początku pracy silnika. Nagrzanie silnika też trwa dosyć długo. Co radzicie cz ten wkład który kupiłem może być skopany?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas666 Napisano 3 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2006 > Ja mam tez problem z termostatem stary mi trzymał temp ok 60 paru > stopni. Kupiłem nowy (tylko wkład) wymieniłem. Jest poprawa juz > mam około 70 paru stopni. Jednak zauważyłem że moje węze od > chłodnicy dolny jak i górny grzeją się od razu. U kolegi > natomiast jest tak że grzeje się najpierw wąż górny kiedy > natomiast termostat otwiera nagrzewa się dolny, jego uno to 1.0 > a moje 1.4. Mechanik mi powiedział że mam za dobre chłodzenie i > że mam se jeździć z tekturką. Troszke mnie to niepokoi, ponieważ > na moje oko wygląda to tak jakby termostat był nonstop otwarty, > pownieważ chłodnica i oba weże grzeją sie od samego początku > pracy silnika. Nagrzanie silnika też trwa dosyć długo. Co > radzicie cz ten wkład który kupiłem może być skopany?? nie to żebym się czepiał, ale profil to byś mógł uzupełnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemas666 Napisano 4 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2006 > No dobra zrobiłem fote żeby nie było nieporozumień po wymianie > termostatu pokazuje mi tak: u mnie jest tak samo wskazówka, a jak samochód stoi to wtedy temperatura idzie do góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 4 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2006 > Ja mam tez problem z termostatem stary mi trzymał temp ok 60 paru > stopni. Kupiłem nowy (tylko wkład) wymieniłem. Jest poprawa juz > mam około 70 paru stopni. Jednak zauważyłem że moje węze od > chłodnicy dolny jak i górny grzeją się od razu. U kolegi > natomiast jest tak że grzeje się najpierw wąż górny kiedy > natomiast termostat otwiera nagrzewa się dolny, jego uno to 1.0 > a moje 1.4. Mechanik mi powiedział że mam za dobre chłodzenie i > że mam se jeździć z tekturką. Troszke mnie to niepokoi, ponieważ > na moje oko wygląda to tak jakby termostat był nonstop otwarty, > pownieważ chłodnica i oba weże grzeją sie od samego początku > pracy silnika. Nagrzanie silnika też trwa dosyć długo. Co > radzicie cz ten wkład który kupiłem może być skopany?? Po pierwsze profil upadałoby uzupełnić A co do termostatu to z tego co piszesz wynika że nie działa ono poprawnie a z tym nagrzewaniem powinno to wyglądać tak: masz termostat i od niego wychodzą 2 węże cienki (do tyłu) i gruby (z przodu) i jak ten cienki zaczyna się robić bardzo gorący tak że dotknąć go nie możesz to wtedy ten gruby powinien robić się ciepły. W innym przypadku termostat jest nie sprawny. A tektura za chłodnicą to nie jest rozwiązanie problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PTR Napisano 4 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2006 > u mnie jest tak samo wskazówka, a jak samochód stoi to wtedy > temperatura idzie do góry no bo wtedy niema tak dobrego chłodzenia jak w czasie jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 4 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2006 > No dobra zrobiłem fote żeby nie było nieporozumień po wymianie > termostatu pokazuje mi tak: > czy to nie za mało a droge do pracy jaką pokonuję to prawie 20km to > powinien się chyba bardziej nagrzać? > Oczekuję odpowiedzi ekspertów U mnie pół kreski więcej . Też mam wymieniony termostat i nie przepuszcza raczej (rurka nagle robi się ciepła) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.