Skocz do zawartości

magentis 2009


subArek

Rekomendowane odpowiedzi

taki ooo taki

można o ogólne info? jak to się sprawuje w ogóle? co to za silnik i czy się np na LPG nada? jak to wygląda bagażnikowo w sensie ustawności bo to widzę tradycyjny sedan ale 4 opony weszły hmm.gif bo się jednak trzeba rozglądać, a od astr, focusów i octavii boli mnie już głowa oslabiony.gif i czasami jakieś "rodzynki" się objawią ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The G4GF (also called the 2.0 D) is the 2.0L (1975cc) version, having debuted in 1997 as the uplevel engine for the original Hyundai Tiburon. It shares the larger 82 mm bore of the 1.8 but is stroked to 93.5 mm. It has a cast iron engine block and aluminum DOHC cylinder heads. It uses MFI fuel injection, has 4 valves per cylinder and features powdered cast steel connecting rods. Output is 140 hp (102 kW) at 6000 rpm and 133 pound-feet (180 N·m) of torque at 4800 rpm.

Beta II

During 2001-2002, the new Beta II (G4GC) engine made its debut in models such as the XD Elantra and GK Tiburon. Output is 138 hp (102 kW) at 6000 rpm with 136 pound-feet (184 N·m) of torque (184 N·m) at 4500 rpm[citation needed]. It has a cast iron engine block and aluminum DOHC cylinder heads. The latest version of the 2.0L Beta engine (G4GC) features CVVT, which exists only on the intake side, a first for Hyundai/Kia. The following changes were noted.

Redesigned block with external contouring of cylinder bores (instead of flat sides), extra ribbing and one extra transaxle fixing point (now 5)(less NVH)

Crankshaft now has 8 counterweights instead of 4.(NVH)

Cast & ribbed aluminium sump pan (instead of pressed steel sheet) with stronger joint to transaxle (NVH)

Reshaped combustion chambers, ports & pistons (performance, [fuel] economy, emissions)

20 mm (0.8 in) longer intake rams, 8% smaller surge tank, resonator added, spark timing and valve lift optimized, lighter valve springs, denser conrod bearings, returnless fuel system (instead of return type) with higher fuel pressure and smaller injectors (torque spread and economy)

Cylinder head machined to more precise tolerances

Head gasket now 2-layer (instead of 3)

Idle speed reduced to 700 rpm from 800 rpm (NVH)

Hydraulic engine mounts (4) instead of rubber (NVH)

Heat shield installed between engine and air filter, reducing heating of induction air.

New camcover with I-piece high-specific gravity polypropylene baffle (ilo 2-piece pp)

Oil flow reduced (economy)

Mechanical valve lash adjusters (solid lifters) replace hydraulic, improving valve clearance precision (durability).

Lower valve spring load reduces valve train friction (performance).

Engine cover installed (NVH and dress up engine bay)

Catalytic converter now upstream adjoining exhaust manifold (ilo under car) (emissions)

Other detail changes to: alternator, intake manifold brace, power steering & a/c pulleys, idle speed actuator, oil filler cap & drive plate between engine & torque converter [1]

In 2008 the Beta II was modified to produce 142 horsepower (106 kW) and 137 lb·ft (186 N·m) of torque.

W wyscigach w proceed jezdzil i generalnie nie bylo problemow. Byly usterki ale wynikaly ze sportowego uzycia.

Generalnie to magentis pamieta czasy "starej" KIA. To nie optima. Choc z tym silnikiem to wlewac i jezdzic. Szybciej jakies pierdulki sie popsuja.

Poza tym dowiedz sie czy KIA DE montowala w tym silniku gaz. Bo pierwszy lepszy Mietek tego nie ogarnie. W ceedzie ladnie sie zbiera i lubi obroty tu powinno byc podobnie.

Minus to ogromna utrata wartosci. Mzoesz jeszcze urwac z ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki ooo taki

> można o ogólne info? jak to się sprawuje w ogóle? co to za silnik i czy się np na LPG nada? jak to

> wygląda bagażnikowo w sensie ustawności bo to widzę tradycyjny sedan ale 4 opony weszły bo

> się jednak trzeba rozglądać, a od astr, focusów i octavii boli mnie już głowa i czasami

> jakieś "rodzynki" się objawią ..

Mm prawie to samo

Hyundai sonata z konca 2008

Tez 2L benzyna 164 km (czyli silnik pewnie ten sam)

Mamy w firmie 2 szt kupione na poczatku 2009

Moj ma 80 tys przebiegu (a jezdze bardzo malo, dla tego te 45 tys to jakos tak...)

W moim na ostatnim przegladzie wymieniony zostal wachacz prawy przod)

Reszta tylko eksploatacja

W drugim, wiem ze po okolo 60 tys wymieniono sprzeglo (moze kierowca taki:))

Samochod poprawny, duuuzo miejsca w srodku

Bagaznik, tez ok, 4 osobowa rodzina na 2 tyg pakuje sie bez problemu

Zawieszenie komfrtowe, w zwiazku z czym na wyzszych predkosciach troche strach

Srednie spalanie 10 l - krotkie odcinki w malym miescie

Trasa, do 90 km/h i bez szrpania potrafi i 7 spalic

Przy normalnej jezdzie (utrzymywanie okolo 120) znowu mamy 10L

Nu a na autostradzie w niemczech zlosnik.gif spokojnie zrobimy 15

GAZ - nie wiem

Aha, no i w tym konkretnym przypadku, wydaje sie przydrogo

Moj jako nowy (wyprzeda rocznika kosztowal 66 tys)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.