Amberek Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Witam, jutro zabieram się za wyciąganie alternatora - padło ładowanie Przeczytałem mini manual na forum Zafiry, przestudiowałem też Etzolda. Ale mam prośbę do osób, które wyciągały bądź widziały jak ktoś wyciąga altek, o wszelkie praktyczne porady. Głównie interesuje mnie, czy da radę od góry (od komory silnika) zluzować napinacz paska wielorowkowego, no i czy sam alternator wyjdzie górą? Inne sugestie też mile widziane Niestety mam ułomny garaż - bez kanału - i ewentualne odkręcanie osłony silnika to niezła gimnastyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Napisz do kolegi Darek_mat - w swojej VC wyciągał altek klik to może coś podpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Witam, > jutro zabieram się za wyciąganie alternatora - padło ładowanie Już współczuję Robota ciut przechlapana. Altek wyciągasz górą. Do wywalenia filtr paliwa z całą obudową i przyległościami. Ja miałem do dyspozycj kanał wiec nie podpowiem czy da rade tylko z góry. Wydaje sie że nie Potrzebujesz troche szczęścia żeby wyjąć altek. Ja go nie miałem i z godzinę sie motałem żeby altek wyszedł z trzymającej go łapy. Tulejka sie przesuneła i mimo że altek lużno latał to nie chciał wyjść. Ja przy okazji wyciągałem też EGR żeby go wyczyścić i miec też wiecej miejsca oraz obudowe filtra powietrza z przepływką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 No to altek naprawiony W sumie nie było żadnych przeszkód, a w odniesieniu do np. wymiany termostatu w tym aucie, to była to bułka z masłem Wymontowałem obudowę filtra powietrza, a także filtr paliwa i jego obudowę. Dodatkowo poodpinałem trochę przewodów, żeby było więcej miejsca. Napinacz zwolniony za pomocą klucza oczkowego i przedłużki. Na nasadkowy niestety nie ma tam miejsca. Alternator zamocowany na dwóch śrubach na torx nasadkowy rozmiar 18. Po odkręceniu wyszedł górą bez problemu. Cała robota zajęła mi ok. 4 godzin, wliczając wymianę mostka i regulatora. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.