Bartłomiej Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 Cześć! Może ktoś z Was się z czymś takim spotkał i wie, jak sobie z tym poradzić. Mianowicie..... Gdy toczę się w korku oraz na postoju, czyli gdy obroty silnika są jałowe lub niewiele większe, ogrzewanie przestaje działać. Wystarczy jednak, że dodam lekko gazu, podjadę kawałek czy zwyczajnie się rozpędzę - ogrzewanie działa pełną mocą, tzn. grzeje jak wściekłe. Pacjent: Mazda MPV, o ile to ma jakieś znaczenie. Ubytków w poziomie płynu chłodniczego nie ma, dziur w układzie też (raczej) brak. Wskazówka temp silnika niezmiennie na swoim prawidłowym poziomie. Webasto dogrzewające silnik sprawne. Ki diabeł? Ma ktoś jakiś pomysł, jak to próbować diagnozować? Zapowietrzyło się coś? Jak się odpowietrza nowoczesne układy ciśnieniowe? Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 Mam tak samo, więc zawsze na początku zimy jadę odpowietrzyć i później całą zimę mam spokój, nie wiem dlaczego układ mi się zapowietrza, ale ponieważ nie widzę żadnych skutków ubocznych to zostawiłem ten problem bez rozpoznania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Ma ktoś jakiś pomysł, jak to próbować diagnozować? > Zapowietrzyło się coś? Jak się odpowietrza nowoczesne układy ciśnieniowe? > Pozdrawiam > Bartek zapowietrzona nagrzewnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > zapowietrzona nagrzewnica? Też na to wpadłem. Ale jak się odpowietrza nagrzewnicę? Pzdr Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2012 > Też na to wpadłem. Ale jak się odpowietrza nagrzewnicę? > Pzdr > Bartek Zależy od samochodu. W niektórych masz odpowietrznik na górnym wężu nagrzewnicy w komorze silnika, tuż przy jego wejściu za gródź. Jeżeli nie masz, to jest taki sposób, że podjeżdżasz przodem samochodu pod ostre wzniesienie, żeby nagrzewnica była niżej niż chłodnica, chwilkę przeganiasz silnik, żeby powietrze poszło do chłodnicy, potem czekasz żeby się tam zebrało na górze i odpowietrzasz chłodnicę korkiem, pamiętając, że jeżeli płyn jest gorący, to może się zagotować. Niestety na zimnym silniku nie bardzo się to da zrobić ze względu na zamknięty termostat. No i nie zapomnieć o wcześniejszym pełnym otwarciu nagrzewnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 Identyko sytuacja u kolegi w A4, może tak być że jeszcze czujnik temp podaje złe wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 16 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Zależy od samochodu. W niektórych masz odpowietrznik na górnym wężu nagrzewnicy w komorze silnika, > tuż przy jego wejściu za gródź. Poszukam. Ale w Maździe pod maską jest cholernie ciasno, bo niby to wielki samochód, ale komorę silnika ma nie za dużą. > Jeżeli nie masz, to jest taki sposób, że podjeżdżasz przodem samochodu pod ostre wzniesienie, żeby > nagrzewnica była niżej niż chłodnica, chwilkę przeganiasz silnik, żeby powietrze poszło do > chłodnicy, potem czekasz żeby się tam zebrało na górze i odpowietrzasz chłodnicę korkiem, > pamiętając, że jeżeli płyn jest gorący, to może się zagotować. Niestety na zimnym silniku nie > bardzo się to da zrobić ze względu na zamknięty termostat. No i nie zapomnieć o wcześniejszym > pełnym otwarciu nagrzewnicy. A czy w tym sposobie wystarczy przód samochodu podnieść i postawić na kobyłkach? W Mażdzie nie ma korka na chłodnicy. Jest tylko korek w zbiorniczku wyrównawczym. Oczywiście, układ jest ciśnieniowy. Obadam sprawę i popróbuję. Dzięki za rady. Pozdro bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Też na to wpadłem. Ale jak się odpowietrza nagrzewnicę? > Pzdr > Bartek ogrzewanie na maks silnik na wysokie obroty i odkrecasz odpowietrznik zeby nie bylo tak latwo to roznie moze byc w roznych samochodach u mnie ne ma odpowietrznika nagrzewnicy wiec odpowietrzanie nagrzewnicy to tak po prawdzie odpowietrzanie calego ukladu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2012 > Cześć! > Może ktoś z Was się z czymś takim spotkał i wie, jak sobie z tym poradzić. Mianowicie..... > Gdy toczę się w korku oraz na postoju, czyli gdy obroty silnika są jałowe lub niewiele większe, > ogrzewanie przestaje działać. Wystarczy jednak, że dodam lekko gazu, podjadę kawałek czy > zwyczajnie się rozpędzę - ogrzewanie działa pełną mocą, tzn. grzeje jak wściekłe. > Pacjent: Mazda MPV, o ile to ma jakieś znaczenie. > Ubytków w poziomie płynu chłodniczego nie ma, dziur w układzie też (raczej) brak. > Wskazówka temp silnika niezmiennie na swoim prawidłowym poziomie. Webasto dogrzewające silnik > sprawne. > Ki diabeł? > Ma ktoś jakiś pomysł, jak to próbować diagnozować? > Zapowietrzyło się coś? Jak się odpowietrza nowoczesne układy ciśnieniowe? > Pozdrawiam > Bartek w seicento miałem - pomogła wymiana termostatu i odpowietrzenie całośći Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2012 > Poszukam. Ale w Maździe pod maską jest cholernie ciasno, bo niby to wielki samochód, ale komorę > silnika ma nie za dużą. Trzeba poszukać. Nie znam Mazdy, moje Uno i Audi nie mają, a gdzieś widziałem Uno z odpowietrznikiem. > A czy w tym sposobie wystarczy przód samochodu podnieść i postawić na kobyłkach? Ważne jest, żeby góra nagrzewnicy (i najwyższy punkt jej górnego węża) znalazł się poniżej poziomu wlotu grubego węża górnego do chłodnicy. > W Mażdzie nie ma korka na chłodnicy. Jest tylko korek w zbiorniczku wyrównawczym. Oczywiście, układ > jest ciśnieniowy. Chłodnica powinna się sama odpowietrzać do zbiorniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.