Skocz do zawartości

problem z ogrzewaniem


Bartłomiej

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Może ktoś z Was się z czymś takim spotkał i wie, jak sobie z tym poradzić. Mianowicie.....

Gdy toczę się w korku oraz na postoju, czyli gdy obroty silnika są jałowe lub niewiele większe, ogrzewanie przestaje działać. Wystarczy jednak, że dodam lekko gazu, podjadę kawałek czy zwyczajnie się rozpędzę - ogrzewanie działa pełną mocą, tzn. grzeje jak wściekłe.

Pacjent: Mazda MPV, o ile to ma jakieś znaczenie.

Ubytków w poziomie płynu chłodniczego nie ma, dziur w układzie też (raczej) brak.

Wskazówka temp silnika niezmiennie na swoim prawidłowym poziomie. Webasto dogrzewające silnik sprawne.

Ki diabeł?

Ma ktoś jakiś pomysł, jak to próbować diagnozować?

Zapowietrzyło się coś? Jak się odpowietrza nowoczesne układy ciśnieniowe?

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też na to wpadłem. Ale jak się odpowietrza nagrzewnicę?

> Pzdr

> Bartek

Zależy od samochodu. W niektórych masz odpowietrznik na górnym wężu nagrzewnicy w komorze silnika, tuż przy jego wejściu za gródź.

Jeżeli nie masz, to jest taki sposób, że podjeżdżasz przodem samochodu pod ostre wzniesienie, żeby nagrzewnica była niżej niż chłodnica, chwilkę przeganiasz silnik, żeby powietrze poszło do chłodnicy, potem czekasz żeby się tam zebrało na górze i odpowietrzasz chłodnicę korkiem, pamiętając, że jeżeli płyn jest gorący, to może się zagotować. Niestety na zimnym silniku nie bardzo się to da zrobić ze względu na zamknięty termostat. No i nie zapomnieć o wcześniejszym pełnym otwarciu nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy od samochodu. W niektórych masz odpowietrznik na górnym wężu nagrzewnicy w komorze silnika,

> tuż przy jego wejściu za gródź.

Poszukam. Ale w Maździe pod maską jest cholernie ciasno, bo niby to wielki samochód, ale komorę silnika ma nie za dużą.

> Jeżeli nie masz, to jest taki sposób, że podjeżdżasz przodem samochodu pod ostre wzniesienie, żeby

> nagrzewnica była niżej niż chłodnica, chwilkę przeganiasz silnik, żeby powietrze poszło do

> chłodnicy, potem czekasz żeby się tam zebrało na górze i odpowietrzasz chłodnicę korkiem,

> pamiętając, że jeżeli płyn jest gorący, to może się zagotować. Niestety na zimnym silniku nie

> bardzo się to da zrobić ze względu na zamknięty termostat. No i nie zapomnieć o wcześniejszym

> pełnym otwarciu nagrzewnicy.

A czy w tym sposobie wystarczy przód samochodu podnieść i postawić na kobyłkach?

W Mażdzie nie ma korka na chłodnicy. Jest tylko korek w zbiorniczku wyrównawczym. Oczywiście, układ jest ciśnieniowy.

Obadam sprawę i popróbuję. Dzięki za rady.

Pozdro

bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też na to wpadłem. Ale jak się odpowietrza nagrzewnicę?

> Pzdr

> Bartek

ogrzewanie na maks silnik na wysokie obroty i odkrecasz odpowietrznik

zeby nie bylo tak latwo to roznie moze byc w roznych samochodach

u mnie ne ma odpowietrznika nagrzewnicy wiec odpowietrzanie nagrzewnicy to tak po prawdzie odpowietrzanie calego ukladu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć!

> Może ktoś z Was się z czymś takim spotkał i wie, jak sobie z tym poradzić. Mianowicie.....

> Gdy toczę się w korku oraz na postoju, czyli gdy obroty silnika są jałowe lub niewiele większe,

> ogrzewanie przestaje działać. Wystarczy jednak, że dodam lekko gazu, podjadę kawałek czy

> zwyczajnie się rozpędzę - ogrzewanie działa pełną mocą, tzn. grzeje jak wściekłe.

> Pacjent: Mazda MPV, o ile to ma jakieś znaczenie.

> Ubytków w poziomie płynu chłodniczego nie ma, dziur w układzie też (raczej) brak.

> Wskazówka temp silnika niezmiennie na swoim prawidłowym poziomie. Webasto dogrzewające silnik

> sprawne.

> Ki diabeł?

> Ma ktoś jakiś pomysł, jak to próbować diagnozować?

> Zapowietrzyło się coś? Jak się odpowietrza nowoczesne układy ciśnieniowe?

> Pozdrawiam

> Bartek

w seicento miałem - pomogła wymiana termostatu i odpowietrzenie całośći

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszukam. Ale w Maździe pod maską jest cholernie ciasno, bo niby to wielki samochód, ale komorę

> silnika ma nie za dużą.

Trzeba poszukać. Nie znam Mazdy, moje Uno i Audi nie mają, a gdzieś widziałem Uno z odpowietrznikiem.

> A czy w tym sposobie wystarczy przód samochodu podnieść i postawić na kobyłkach?

Ważne jest, żeby góra nagrzewnicy (i najwyższy punkt jej górnego węża) znalazł się poniżej poziomu wlotu grubego węża górnego do chłodnicy.

> W Mażdzie nie ma korka na chłodnicy. Jest tylko korek w zbiorniczku wyrównawczym. Oczywiście, układ

> jest ciśnieniowy.

Chłodnica powinna się sama odpowietrzać do zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.