Skocz do zawartości

[F] X16SZ problem z odpaleniem


amciek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Rano probowalem odpalic mojego astrolota F 1,6 X16SZ, zapalil, pochodzil kilka sekund i zgasl. Ponowne odpalenie bylo juz niemozliwe. Rozrusznik kreci, jak przytrzyma sie go parenascie sekund i wciska i odpuszcza gaz to slychac jakby mial zaskoczyc ale nie zapala.

Sprawdzilem:

- iskra jest na wszystkich przewodach, zdjalem przewody, wlozylem drubokret i badalem przeskok iskry

- paliwo podaje, zdjalem pokrywe znad wtrysku i widac jak leje, poza tym po dluzszym kreceniu czuc paliwo pod maska

Skoro jest paliwo i iskra to powinien przeciez zapalic.

Pierwsze co mi przyszlo na mysl to iz przeskoczyl mi pasek rozrzadu. Podczas ostatniej naprawy glowicy widzialem, ze napinacz jest juz poza zakresem regulacji. Sprawdzilem pod pokrywka rozrzadu, ze pasek i kolo walka rozrzadu obraca sie - pasek caly.

Czy da sie sprawdzic ulozenie znakow na rozrzadzie bez sciagania dolnego kola - tego z walu?

Do sprawdzenia ida swiece ale nie sadze, ze to one. Co jeszcze moze byc przyczyna trudnosci w odpaleniu? Kojarze, ze jest jakis czujnik temp plynu na komputer, ktory utrudnia odpalenie. mozecie mi przypomniec o co tam chodzilo? A moze cos pomieszalem.

Suma sumarum po ponad godzinnej walce i sprawdzenie tylko w/w, po dlugim kreceniu rozrusznikiem w koncu zapalil ale nie chodzi rowno. Po rozgrzaniu i przy wyszych obrotach jest ok. Na wolnych troche nim telepie.

Podpowiedzcie co jeszcze sprawdzic. Obawiam sie, ze jutro znow nie zapale bo w sumie nie znam przyczyny dlaczego dzisiaj zapalil.

dzieki za podpowiedzi

edit:

czy jesli komp gazowy bylby uszkodzony czy moze to wplynac na problemy z odpaleniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd możesz sprawdzić wg koła impulsowego. Brakuje na nim jednego zęba i ten brak na przeciwko czujnika, oznacza GMP pierwszego tłoka. Nie jest to zbyt dokładne. Możesz też wykręcić pierwszą świecę i wsadzić coś długiego w otwór (np: kawałek czystego pręta, albo śrubokręt). Pokręcasz wałem ręcznie, aż pręt wysunie się całkowicie i zatrzyma. Wtedy masz tłok w GMP i możesz porównać ze znaczkiem na górnym kole.

> co jeszcze sprawdzic.

Czujnik temp. dla ecu (dwupinowy). Może gdzieś lewe powietrze łapie (któryś wężyk może pękł z zimna, albo się poluzował).

> czy jesli komp gazowy bylby uszkodzony czy moze to wplynac na problemy z odpaleniem?

Teoretycznie tak, ale wtedy nie podawałby paliwa w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałeś na regulator ciśnienia paliwa? Ja bujałem się z tym w wakacje. Zalewało skubańca i jak postał to odpalał. Trochę pochodził i kaplica.

Pod obudową wtryskiwacza, masz taki metalowy kapsel - stojąc na wprost będziesz go widział. Sprawdź czy z otworu w nim nie kapie paliwo. Wtryskiwacz dawał przez to nieprawidłowe rozpylenie, a paliwo lało się bokiem.

Chłopaki mi tu podpowiedzieli, że można dokupić nawet samą membranę, która być może właśnie u Ciebie pada.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.