Skocz do zawartości

jaka to klasa?


kris73

Rekomendowane odpowiedzi

stilo należy do samochodów kompaktowych, czyli klasa C. do tej samej klasy zaliczamy np. megane, p307, golfa, c4, corrole no i tę nieszczęsną octavię. Nieszcżęsną bo ostatnio w szmatławcach napisali że octavia jest klasę wyżej, czyli że średnia. Pytam się od kiedy? Do niedawna był to samochód klasy C, a nagle auto szmata sugeruje że w Polsce jest to auto klasy średniej?! Jakie auto klasy średniej można kupić za 40parę tysięcy złotych? Co wg was decyduje o tym że auto zalicza się do segmentu C lub D? Może stilo też jest D? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do niedawna był to samochód klasy C, a nagle auto

> szmata sugeruje że w Polsce jest to auto klasy średniej?! Jakie

> auto klasy średniej można kupić za 40parę tysięcy złotych? Co wg

> was decyduje o tym że auto zalicza się do segmentu C lub D?

Wiesz - kiedyś widziałem test trzech aut segmentu D w nadwoziach typu Kombi: konkretnie chodziło o Audi A4, wymienioną tu już Octavię grinser006.gif oraz Volvo V50 (przypomnijmy - na płycie podłogowej Forda Focusa). zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stilo należy do samochodów kompaktowych, czyli klasa C. do tej samej klasy zaliczamy np. megane, p307, golfa, c4, corrole no i tę nieszczęsną octavię. Nieszcżęsną bo ostatnio w szmatławcach napisali że octavia jest klasę wyżej, czyli że średnia. Pytam się od kiedy?

A ja się pytam od kiedy szmatławce są podstawą do wystawiania opinii? hehe.gif

> Do niedawna był to samochód klasy C, a nagle auto szmata sugeruje że w Polsce jest to auto klasy średniej?!

rotfl.gif To było sugerowane już kilka lat temu, takie były aspiracje marketingowców. rotfl.gif Ale całe szczęście, że nie wszyscy ludzie są idiotami i nie wierzą w bajki. zlosnik.gif

> Jakie auto klasy średniej można kupić za 40parę tysięcy złotych?

Paska ze szrotu. hehe.gif

> Co wg was decyduje o tym że auto zalicza się do segmentu C lub D?

Zastosowana płyta podwoziowa.

> Może stilo też jest D?

Idąc tropem skody, to wersje 3D i 5D należą do klasy C, a MultiWagon już do klasy D. rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz - kiedyś widziałem test trzech aut segmentu D w nadwoziach typu Kombi: konkretnie chodziło o Audi A4, wymienioną tu już Octavię oraz Volvo V50 (przypomnijmy - na płycie podłogowej Forda Focusa).

To chyba był jakiś wielki skrót myślowy. hehe.gif Analizując dokładnie, to było porównanie aut odpowiednio z klas D, C i C Premium. zlosnik.gif Ale kto by zwrócił uwagę na taki długi tytuł artykułu. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chyba był jakiś wielki skrót myślowy. Analizując dokładnie, to

> było porównanie aut odpowiednio z klas D, C i C Premium. Ale

> kto by zwrócił uwagę na taki długi tytuł artykułu.

A co to jest klasa C premium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To skoda felicja pick-up powinna być zaliczana do aut luksusowych.

nie bardzo rozumiem kryteriów pod względem których zalicza się auta do konkretnego segmentu. Czy jest to jakoś sformalizowane? Może ktoś mądry nas oświeci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bardzo rozumiem kryteriów pod względem których zalicza się auta do konkretnego segmentu. Czy jest to jakoś sformalizowane? Może ktoś mądry nas oświeci?

Z grubsza chodzi o rozstaw osi, długość auta i wielkość bagażnika. Im dłuższe auto z większym rozstawem osi, tym więcej miejsca dla pasażerów w kabinie (szczególnie na tylnej kanapie), większy bagażnik i tym wyższa klasa.

Octavia spełnia trzeci warunek , ale polega na rozstawie osi i miejscu na nogi pasażerów. zlosnik.gif

Nie jest to jednak sformalizowane, bo auta się ciągle rozrastają i dzisiejsze auta segmentu C są tak samo pojemne jak auta segmentu D z lat 80-tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z grubsza chodzi o rozstaw osi, długość auta i wielkość bagażnika. Im

> dłuższe auto z większym rozstawem osi, tym więcej miejsca dla

> pasażerów w kabinie (szczególnie na tylnej kanapie), większy

> bagażnik i tym wyższa klasa.

> Octavia spełnia trzeci warunek , ale polega na rozstawie osi i

> miejscu na nogi pasażerów.

tyle to i ja wiem, tylko że same wymiary nie decydują o przynależności auta do danej klasy, czy jest to gdzieś opisane, że jak auto ma tyle i tyle cm to zalicza się do klasy A, B, C itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle to i ja wiem, tylko że same wymiary nie decydują o przynależności auta do danej klasy, czy jest to gdzieś opisane, że jak auto ma tyle i tyle cm to zalicza się do klasy A, B, C itd?

Nie jest to sformalizowane, bo auta się ciągle rozrastają i dzisiejsze auta segmentu C są tak samo pojemne jak auta segmentu D z lat 80-tych. Trudno więc mówić o konkretnych wymiarach. Przyporządkowuje się je do klas raczej przez perspektywę przeznaczenia.

Auta się przyporządkowuje do klas:

A - małe autka miejskie (SC, C1, Aygo, Smart)

B - auta miejskie (Clio, Punto, Yaris, 206)

C - auta kompaktowe (Stilo, Golf, Corolla, Focus)

D - auta klasy średniej (Passat, Primera, Laguna, Superb, C5)

E - auta klasy wyższej (Phaeton, Jaguar XJ)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest to sformalizowane, bo auta się ciągle rozrastają i

> dzisiejsze auta segmentu C są tak samo pojemne jak auta segmentu

> D z lat 80-tych. Trudno więc mówić o konkretnych wymiarach.

> Przyporządkowuje się je do klas raczej przez perspektywę

> przeznaczenia.

> Auta się przyporządkowuje do klas:

> A - małe autka miejskie (SC, C1, Aygo, Smart)

> B - auta miejskie (Clio, Punto, Yaris, 206)

> C - auta kompaktowe (Stilo, Golf, Corolla, Focus)

> D - auta klasy średniej (Passat, Primera, Laguna, Superb, C5)

> E - auta klasy wyższej (Phaeton, Jaguar XJ)

ale kolega kombinuje hehe.gif tyle to ja wiem, czyli wychodzi na to, że jak raz ktoś powiedział/napisał że golf to kompakt to choćby mu pupa urosła do 5 m długości to i tak do klasy D nie zda? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale kolega kombinuje

Ja to piszę dla potomnych. zlosnik.gif

> tyle to ja wiem, czyli wychodzi na to, że jak raz ktoś powiedział/napisał że golf to kompakt to choćby mu pupa urosła do 5 m długości to i tak do klasy D nie zda?

Yhy. zlosnik.gif

Choć bywa i tak, że Octavia została przez niektóre czasopisma-szmaty ogłoszona jako auto klasy D, ale nie w ciemię bici dziennikarze innych czasopism szybko odkryli mistyfikację i bazując na fakcie, że płyta podłogowa Octy pochodzi od Golfa, a Golf jest w klasie C, szybko przywrócili skodziankę do właściwej jej klasy, czyli C. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to piszę dla potomnych.

> Yhy.

> Choć bywa i tak, że Octavia została przez niektóre czasopisma-szmaty

> ogłoszona jako auto klasy D, ale nie w ciemię bici dziennikarze

> innych czasopism szybko odkryli mistyfikację i bazując na

> fakcie, że płyta podłogowa Octy pochodzi od Golfa, a Golf jest w

> klasie C, szybko przywrócili skodziankę do właściwej jej klasy,

> czyli C.

nie przekonuje mnie kolegi gadanie, widzę że nie rozmawiam z ekspertem hehe.gif ale pogadaliśmy sobie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może Wikipedia Cię przekona.

> W końcu to SSP, nie.

no i wszystko gra, nie jest to sformalizowane a raczej uznaniowe. wszyscy intuicyjnie potrafią okreslić jakie auto do konkretnego segmentu zaliczyć. wynika z tego także, że gdyby glof miał 5 metrów i zapewniał przestronność wnętrza równą lagunie to byłby to samochód klasy D. Wydaje się także że musiałby być odpowiednio wyposażony a to winduje cenę do góry. Z tego powodu IMO nie można octavii zaliczyć do segmentu D becouse jest zbyt słabo wyposażona. ufff

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest to sformalizowane, bo auta się ciągle rozrastają i

> dzisiejsze auta segmentu C są tak samo pojemne jak auta segmentu

> D z lat 80-tych. Trudno więc mówić o konkretnych wymiarach.

> Przyporządkowuje się je do klas raczej przez perspektywę

> przeznaczenia.

> Auta się przyporządkowuje do klas:

> A - małe autka miejskie (SC, C1, Aygo, Smart)

> B - auta miejskie (Clio, Punto, Yaris, 206)

> C - auta kompaktowe (Stilo, Golf, Corolla, Focus)

> D - auta klasy średniej (Passat, Primera, Laguna, Superb, C5)

> E - auta klasy wyższej (Phaeton, Jaguar XJ)

Chyba jednak czegoś brakuje - coś przydałoby się dodać między klasą D a E (albo z E zrobić F) - Phaeton to raczej przykład samochodów luksusowych (konkurenci - Klasa S, BMW 7, A8 itp), więc brakuje klasy w której zmieszczą się Kasa E, BMW 5, A6, 607 i pare innych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale kolega kombinuje tyle to ja wiem, czyli wychodzi na to, że jak

> raz ktoś powiedział/napisał że golf to kompakt to choćby mu pupa

> urosła do 5 m długości to i tak do klasy D nie zda?

Nie zda bo nie może być w jednej klasie z Passatem, a z kolei Passat nie może wskoczyć do E smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fakcie, że płyta podłogowa Octy pochodzi od Golfa, a Golf jest w

> klasie C, szybko przywrócili skodziankę do właściwej jej klasy,

> czyli C.

Mówisz o nowej?

Bo Octavia zaczynała od płyty Audi A3. (O ile mnie pamięć nie myli) Chciałem ją kupić ale jak widać w podpisie wybrałem co innego bo w środku była ewidentnie mniejsza ale za to droższa.

I nie żałuję decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.