balus Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Witam kolegów. Wywaliło mi dwa błędy. Według WoA to: 19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - fałszywy sygnał (C18NZ/X16SZ) 18 - System regulacji spalania stukowego (X16SZ) I tu pytania: 1. Czy błąd 18 uaktywnia błąd 19 lub odwrotnie? 2. Symbole silników w nawiasach oznaczają "dotyczy tych silników" czy " nie dotyczy tych silników"? 3. Czujnik położenia i prędkości obrotowej to ten przy kole pasowym wału korbowego? 4. System regulacji spalania stukowego - czy chodzi o czujnik przykręcony do bloku silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 1. Błędy są niezależne, choć mogą wpływać na siebie. Jeśli ECU nie widzi sygnału z czujnika obrotów, to nie może regulować wyprzedzenia zapłonu na podstawie spalania stukowego. Tak samo jak wtedy gdy nie dostaje sygnału z knock sensora. 2. Dotyczy silników. Ale Twojego też to dotyczy . 3. Tak. 4. Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Zapomniałem dodać że silnik chodzi normalnie aczkolwiek po odpaleniu zimnego silnika (trochę dłużej trzeba kręcic rozrusznikiem niż dotychczas ) obroty oscylują ( nie mam obrotka ) ok. 1000(?). Po przygazówce jest OK. Odnośnie tych czujników - do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Odnośnie tych czujników - do wymiany? Bynajmniej. Skasuj błędy i sprawdź, czy pojawiają się ponownie. Silnik chodzi normalnie, bo czujnik wału zastępuje czujnikiem przy wałku rozrządu. Trzeba tylko trochę dłużej kręcić. Bez czujnika spalania stukowego też będzie działał, bo sterowanie przełącza się na mapę dla benzyny 91okt. Będzie tylko trochę bardziej ospały. Nie ma co wymieniać czujników na ślepo, bo często nie są one uszkodzone. Najpierw trzeba podpiąć diagnoskop, sprawdzić, czy komp widzi jakieś sygnały z tych czujników, może skorodowała wtyczka, albo przetarł się kabelek. Błąd to dopiero wstęp do diagnostyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Nie ma co wymieniać czujników na ślepo, bo często nie są one uszkodzone. Najpierw trzeba podpiąć > diagnoskop, sprawdzić, czy komp widzi jakieś sygnały z tych czujników, może skorodowała > wtyczka, albo przetarł się kabelek. Błąd to dopiero wstęp do diagnostyki. Dokładnie, każdy czujnik jest wpięty w jakiś obwód elektryczny i ten powinien iść pierwszy "pod lupę". Potem można pomierzyć czujniki, jeśli da się to zrobić. "Nowy czujnik" nie zawsze równa się "sprawny czujnik" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Błąd to dopiero wstęp do diagnostyki. Próbowałem skasować błędy metodą akumulatorową i niestety zostają. Dzięki za wskazanie kierunku poszukiwań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.