Skocz do zawartości

Błąd 18 i 19


balus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Wywaliło mi dwa błędy. Według WoA to:

19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - fałszywy sygnał (C18NZ/X16SZ)

18 - System regulacji spalania stukowego (X16SZ)

I tu pytania:

1. Czy błąd 18 uaktywnia błąd 19 lub odwrotnie?

2. Symbole silników w nawiasach oznaczają "dotyczy tych silników" czy " nie dotyczy tych silników"?

3. Czujnik położenia i prędkości obrotowej to ten przy kole pasowym wału korbowego?

4. System regulacji spalania stukowego - czy chodzi o czujnik przykręcony do bloku silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Błędy są niezależne, choć mogą wpływać na siebie. Jeśli ECU nie widzi sygnału z czujnika obrotów, to nie może regulować wyprzedzenia zapłonu na podstawie spalania stukowego. Tak samo jak wtedy gdy nie dostaje sygnału z knock sensora.

2. Dotyczy silników. Ale Twojego też to dotyczy wink.gif.

3. Tak.

4. Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że silnik chodzi normalnie aczkolwiek po odpaleniu zimnego silnika (trochę dłużej trzeba kręcic rozrusznikiem niż dotychczas ) obroty oscylują ( nie mam obrotka ) ok. 1000(?). Po przygazówce jest OK. Odnośnie tych czujników - do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnośnie tych czujników - do wymiany?

Bynajmniej. Skasuj błędy i sprawdź, czy pojawiają się ponownie.

Silnik chodzi normalnie, bo czujnik wału zastępuje czujnikiem przy wałku rozrządu. Trzeba tylko trochę dłużej kręcić.

Bez czujnika spalania stukowego też będzie działał, bo sterowanie przełącza się na mapę dla benzyny 91okt. Będzie tylko trochę bardziej ospały.

Nie ma co wymieniać czujników na ślepo, bo często nie są one uszkodzone. Najpierw trzeba podpiąć diagnoskop, sprawdzić, czy komp widzi jakieś sygnały z tych czujników, może skorodowała wtyczka, albo przetarł się kabelek. Błąd to dopiero wstęp do diagnostyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma co wymieniać czujników na ślepo, bo często nie są one uszkodzone. Najpierw trzeba podpiąć

> diagnoskop, sprawdzić, czy komp widzi jakieś sygnały z tych czujników, może skorodowała

> wtyczka, albo przetarł się kabelek. Błąd to dopiero wstęp do diagnostyki.

Dokładnie, każdy czujnik jest wpięty w jakiś obwód elektryczny i ten powinien iść pierwszy "pod lupę". Potem można pomierzyć czujniki, jeśli da się to zrobić.

"Nowy czujnik" nie zawsze równa się "sprawny czujnik"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Błąd to dopiero wstęp do diagnostyki.

Próbowałem skasować błędy metodą akumulatorową i niestety zostają.

Dzięki za wskazanie kierunku poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.