AkiMG Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Witam serdecznie, auto odpala (nawet w duże mrozy) po 1-2 ruchach wałem, pracuje równo; po chwilowym postoju (przeznaczonym na odśnieżenie) jest problem z jazdą, szarpie przy przyspieszaniu. Dzieje się tak zarówno na pb jak i po przejściu na lpg. Po przejechaniu kilkuset metrów, może kilometra wszystko się uspokaja i auto śmiga aż miło. Przewody i świece wymieniane. Przebieg 72kkm (auto mam od nowości), gaźnik zmieniony kilka lat temu na FOSa. Czy może być taka sytuacja, że na ssaniu dostaje za bogatą mieszankę (spaliny na ssaniu są wręcz siwe [nie niebieskie], śnieg jeśli znajduje się blisko rury, szybko robi się czarny) i później cały syf który się nazbiera na świecach musi przepalić? Jak odpale auto w cieplejsze dni bezpośrednio z lpg to problem nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuracjusz Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Sprawdź termostat pod filtrem powietrza - to on decyduje o tym, czy puszcza ciepłe powietrze ogrzane na rurach kolektora wydechowego, czy zimne z pasa przedniego. Nie pamiętam jak to dokładnie działa, ale teraz kiedy jest zimno, powinno być cały czas otwarte, chyba, że się zablokowało. Popatrz na to, ja miałem taki sam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Sprawdź termostat pod filtrem powietrza - to on decyduje o tym, czy puszcza ciepłe powietrze > ogrzane na rurach kolektora wydechowego, czy zimne z pasa przedniego. > Nie pamiętam jak to dokładnie działa, ale teraz kiedy jest zimno, powinno być cały czas otwarte, > chyba, że się zablokowało. > Popatrz na to, ja miałem taki sam problem. Termostat (a właściwie klapka) wraz z rurką i łapakiem ciepłego powietrza zostały niestety usunięte parę lat temu. Początkowo też obstawiałem, że to to, jednak przez kilka ostatnich zim nie miałem opisywanego problemu. No i jak już wcześniej pisałem, jeśli odpalę zimny silnik od razu na gazie (tak, wiem, zimą mogę posadzić parownik), to problem szarpania nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.