Skocz do zawartości

Sterownik zamka cantralnego


Pepas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów !

Zamierzam założyć uf sterownik i mam pytanie do kogoś kto ewentualnie zakładał coś takiego, które kable z drzwi ale juz w aucie odpowiadają za zamykanie i otiweranie i które kable z kiery odpowiadają za kierunkowskazy, kolory itp, podpowiedzi mile widziane, chce zamontować to cudo

Zamek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie napisałeś o jakie auto ci chodzi - tu masz kolory przewodów do mk2

> http://punto.org.pl/zrobtosam/model188czylimk2imk2fl/73

czytalem ten opis... ale znalazłem inny dla potomnych....

Witam wszystkich,

Chciałbym opisać po jak zamontować radiowy sterownik centralnego zamka do fiata punto 2 generacji z fabrycznym centralnym zamkiem sterowanym z kluczyka. Mianowicie zamki w punciaku są sterowane masą, więc sterownik zamka trzeba tak ustawić aby na zamknięcie i otwarcie podawał impulsy masy.

Postaram się wypisać w punktach co się gdzie znajduje:)

STEROWANIE ZAMKÓW:

Sterowanie zamków można znaleźć z wiązce, która wychodzi z bodykompa ( tam gdzie są bezpieczniki ) z lewej strony na dole ( jest to czarna kostka w samym lewym dolnym rogu ). Tam trzeba wyszukać sterowanie zamka w następujący sposób:

- Bierzemy próbnik ( taki przyrząd który ma w środku żaróweczkę i z jednej strony ma ostrą końcówkę, którą używamy do wbijania w kabelek:) a z drugiej ma kabelek zakończony żabką - 3 zł w sklepie smile.gif)

- Żabkę próbnika podpinamy do masy ( może to być śruba od silniczka wspomagania ), a ostrą końcówkę wbijamy w kabelki i sprawdzamy na którym zamki się otworzą, a na którym się zamkną - nic prostszego:). W tej wiązce są grubsze i cieńsze kabelki – sterowanie jest na tych cieńszych – u mnie to były:

* Czarny z białym paskiem – ZAMKNIĘCIE

* Czarny z niebieskim paskiem – OTWARCIE

UWAGA - Kolory mogą się różnić ( tak to jest w fiatach )

KIERUNKOWSKAZY:

Najwygodniej można się podpiąć w wiązce, która idzie pod plastikiem w progu od strony kierowcy.

- Odkręcamy 2 wkręty, które trzymają plastikową osłonę progu

- Delikatnie ją podnosimy aż wyskoczy z zatrzasków – po zdjęciu ujrzymy grubą wiązkę przewodów biegnącą w tył auta.

- szukamy w niej przewodów :

* RÓŻOWY

* RÓŻOWY Z BIAŁYM PASKIEM

- Będą tam 4 takie przewody i one są od kierunkowskazów – po 2 przewody na jedną stronę kierunkowskazów.

- Gdy już je odnajdziemy to włączamy zapłon, następnie lewy kierunkowskaz i sprawdzamy próbnikiem na którym z tych kabli pojawia się napięcie w rytm migania kierunkowskazu. Gdy znajdziemy lewą stronę, to w taki sam sposób szukamy prawą stronę także w tych różowych kablach.

ZASILANIE:

* Czerwony kabelek ( czyli + ) podłączamy pod wyjście z stałym napięciem, które znajduje się w listwie bezpiecznikowej nad czerwonym grubym kablem ( jest tam wyjście na wsówkę )

* Czarny kabelek ( czyli - ) podłączamy pod tylną śrubę przy dźwigni od podnoszenia pokrywy silnika ( odkręcamy nakrętkę – klucz 8 – na kabelek z centralki zakładamy końcówkę z oczkiem zakładamy na śrubę – przykręcamy tą nakrętką i działa

Mam nadzieję, że ten opis chociaż trochę ułatwi Wam zamontowanie sterownika w waszym punciaku smile.gif

Pozdrawiam i życzę pomyślności w montowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.