Pepas Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Witam kolegów ! Zamierzam założyć uf sterownik i mam pytanie do kogoś kto ewentualnie zakładał coś takiego, które kable z drzwi ale juz w aucie odpowiadają za zamykanie i otiweranie i które kable z kiery odpowiadają za kierunkowskazy, kolory itp, podpowiedzi mile widziane, chce zamontować to cudo Zamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 nie napisałeś o jakie auto ci chodzi - tu masz kolory przewodów do mk2 http://punto.org.pl/zrobtosam/model188czylimk2imk2fl/73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepas Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > nie napisałeś o jakie auto ci chodzi - tu masz kolory przewodów do mk2 > http://punto.org.pl/zrobtosam/model188czylimk2imk2fl/73 czytalem ten opis... ale znalazłem inny dla potomnych.... Witam wszystkich, Chciałbym opisać po jak zamontować radiowy sterownik centralnego zamka do fiata punto 2 generacji z fabrycznym centralnym zamkiem sterowanym z kluczyka. Mianowicie zamki w punciaku są sterowane masą, więc sterownik zamka trzeba tak ustawić aby na zamknięcie i otwarcie podawał impulsy masy. Postaram się wypisać w punktach co się gdzie znajduje:) STEROWANIE ZAMKÓW: Sterowanie zamków można znaleźć z wiązce, która wychodzi z bodykompa ( tam gdzie są bezpieczniki ) z lewej strony na dole ( jest to czarna kostka w samym lewym dolnym rogu ). Tam trzeba wyszukać sterowanie zamka w następujący sposób: - Bierzemy próbnik ( taki przyrząd który ma w środku żaróweczkę i z jednej strony ma ostrą końcówkę, którą używamy do wbijania w kabelek:) a z drugiej ma kabelek zakończony żabką - 3 zł w sklepie ) - Żabkę próbnika podpinamy do masy ( może to być śruba od silniczka wspomagania ), a ostrą końcówkę wbijamy w kabelki i sprawdzamy na którym zamki się otworzą, a na którym się zamkną - nic prostszego:). W tej wiązce są grubsze i cieńsze kabelki – sterowanie jest na tych cieńszych – u mnie to były: * Czarny z białym paskiem – ZAMKNIĘCIE * Czarny z niebieskim paskiem – OTWARCIE UWAGA - Kolory mogą się różnić ( tak to jest w fiatach ) KIERUNKOWSKAZY: Najwygodniej można się podpiąć w wiązce, która idzie pod plastikiem w progu od strony kierowcy. - Odkręcamy 2 wkręty, które trzymają plastikową osłonę progu - Delikatnie ją podnosimy aż wyskoczy z zatrzasków – po zdjęciu ujrzymy grubą wiązkę przewodów biegnącą w tył auta. - szukamy w niej przewodów : * RÓŻOWY * RÓŻOWY Z BIAŁYM PASKIEM - Będą tam 4 takie przewody i one są od kierunkowskazów – po 2 przewody na jedną stronę kierunkowskazów. - Gdy już je odnajdziemy to włączamy zapłon, następnie lewy kierunkowskaz i sprawdzamy próbnikiem na którym z tych kabli pojawia się napięcie w rytm migania kierunkowskazu. Gdy znajdziemy lewą stronę, to w taki sam sposób szukamy prawą stronę także w tych różowych kablach. ZASILANIE: * Czerwony kabelek ( czyli + ) podłączamy pod wyjście z stałym napięciem, które znajduje się w listwie bezpiecznikowej nad czerwonym grubym kablem ( jest tam wyjście na wsówkę ) * Czarny kabelek ( czyli - ) podłączamy pod tylną śrubę przy dźwigni od podnoszenia pokrywy silnika ( odkręcamy nakrętkę – klucz 8 – na kabelek z centralki zakładamy końcówkę z oczkiem zakładamy na śrubę – przykręcamy tą nakrętką i działa Mam nadzieję, że ten opis chociaż trochę ułatwi Wam zamontowanie sterownika w waszym punciaku Pozdrawiam i życzę pomyślności w montowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.