berni_mb Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Witam klubowiczow, mam dziwne problemy z autem. Przez 4 lata nie bylo problemow az do teraz... Silnik gasnie w roznych momentach, pojawia sie swiatelko czerwonego silnika i engine fault i dodatkowe czujniki ze niema cisnienia oleju, alternator fail, ale to podejrzewam ze przez zgaszony silnik. Po zgasnieciu samochodu trzeba odczekac okolo 1-2 minutki i auto odpala bez problemu i gasnie blad silnika, mozna jechac dalej ale nigdy nie wiadomo jak dlugo. Zaraz po zgasnieciu kreci ale nie odpala. Zauwazylem ze przy odpalaniu jezeli ikonka silnika mignie (zgasnie i zapali sie spowrotem) to wtedy auto odpali a jezeli swieci caly czas to nie odpali. To jedna awaria jaka sie dzieje. Podejrzenie przychodzi na czujnik obrotow walu korbowego. Dobra diagnoza ?? Czy to cos innego ?? Na komputerze podpietym pokazuje dwa bledy: blad czy czujnik cisnienia paliwa czy jakos tak. Drugi blad to czujnik pedalu gazu. Przyczym drugi blad moze byc spowodowany drugim problemem jaki sie objawia, czyli po odpaleniu auta auto samo wchodzi na obroty i to 3-4 tys, po chwili "wycia" sam gasnie i juz przez 1-2 minuty nie odpala, czyli powiazanie z 1 bledem. Byl wymieniony pedal gazu razem z potencjometrem i nic to niedalo, zostaly "poprawione", podlutowane kable ktore ida ze sterownika do pedalow (6 kabli) problem ustal na 2 dni, wszystko wrocilo i dzieje sie w roznych momentach. Odstawilem wieczorem auto bo znowu sam "gazowal" na drugi dzien 0 bledow i jezdzi normalnie. O co chodzi ?? Zastanawiam sie czy akumulator nie ma cos wspolnego z tym glupieniem, bo ma juz ze 5 lat i moze jakos zwarcie robi albo cos. Pomocy !!! Bo takim autem nie da sie normalnie jezdzic. Moze jakis inny program lepiej diagnozuje bledy w aucie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Ja zaczął bym od sprawdzenia masy, czy wszędzie dochodzi, a przede wszystkim punkt na skrzyni i na podłużnicy... często gęsto dzieją się cuda ze stilem jak jest problem z masą, z tym że jeszcze powinno Ci wyskakiwać loose connection, ale tak czy siak zaczął bym od odkręcenia, przeczyszczenia i nasmarowania mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berni_mb Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 loose connection nie pojawia sie wlasnie, jedynie w mocna zime jak duzy minus to wtedy aku jest slaby i tylko wtedy pokazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Za radą Wafera sprawdziłbym masę, później podmienił czujnik obrotów. Do sprawdzenia akumulator i alternator, może coś jest nie tak z ładowaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berni_mb Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Za radą Wafera sprawdziłbym masę, później podmienił czujnik obrotów. Do sprawdzenia akumulator i > alternator, może coś jest nie tak z ładowaniem? Wlasnie ladowanie jest tylko przy wylaczeniu silnika podczas jazdy stacyjka jest wlaczona i glupoty pokazuje. Ale tylko cisnienie oleju i alternator a niby do akumulatora nic niema. Dziwny objaw a teraz od 2 dni znowu jezdzi bez zarzutow... sam juz niewiem, chyba sie na mnie obrazil... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.