Skocz do zawartości

Elantra V - Instrukcja obsługi sprzęgła poszukiwana :)


Rekomendowane odpowiedzi

> Jakie jest wasze zdanie na temat tego auta?

Witam wszystkich - chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem z delikatnym przypalaniem sprzęgła w Elantrze. Poczułem przez chwilę smrodek gumy po ruszeniu na półsprzęgle pod górkę. I raz przy parkowaniu, gdy musiałem trochę pomanewrować w śniegu. Zmartwiony tym poczytałem fora i wygląda na to, że Kia Ceed ma z tym problem a przecież to pokrewna marka. Ktoś zauważył to również w Hyundai Santa Fe. Zajrzałem do gwarancji: tarcze sprzęgła nie są objęte żadną gwarancją - a ja się pytam, co jeśli sprzęgło jest fabrycznie niedostrojone?

Mam wrażenie, że maja Elantra jest samochodem "wymagającym" od kierowcy dużego wyczucia przy ruszaniu z jedynki - sprzęgło nie łapie jakoś tak płynnie i zawsze boję się, że szarpnie autem. Trudno jest ruszyć "z kopa" bez wycia silnikiem na półsprzęgle - co teraz wydaje mi się jeszcze bardziej ryzykowne.

Proszę o Wasze doświadczenia w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz nauczyc sie nim jezdzic. Jesli chodzi o diesele to jezdza jak benzyna. Jesli chodzi o benzyne to jak bedziesz sie z nim nieumiejetnie obchodzil to 30kkm i wymiana a na to gwarancji nei ma. Pocwicz na pustej drodze, zwlaszcza, ze bierze dosc wysoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich - chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem z delikatnym przypalaniem sprzęgła

> w Elantrze. Poczułem przez chwilę smrodek gumy po ruszeniu na półsprzęgle pod górkę. I raz

> przy parkowaniu, gdy musiałem trochę pomanewrować w śniegu. Zmartwiony tym poczytałem fora i

> wygląda na to, że Kia Ceed ma z tym problem a przecież to pokrewna marka. Ktoś zauważył to

> również w Hyundai Santa Fe. Zajrzałem do gwarancji: tarcze sprzęgła nie są objęte żadną

> gwarancją - a ja się pytam, co jeśli sprzęgło jest fabrycznie niedostrojone?

> Mam wrażenie, że maja Elantra jest samochodem "wymagającym" od kierowcy dużego wyczucia przy

> ruszaniu z jedynki - sprzęgło nie łapie jakoś tak płynnie i zawsze boję się, że szarpnie

> autem. Trudno jest ruszyć "z kopa" bez wycia silnikiem na półsprzęgle - co teraz wydaje mi się

> jeszcze bardziej ryzykowne.

> Proszę o Wasze doświadczenia w tym temacie

Mnie też to denerwuje w Elantrze,w tej chwili się do auta przyzwyczajam ,ma dopiero 400km,zobaczymy dalej.

Jest jeden koleś na Autocentrum który miał problem ze sprzęgłem przy 75tys i wymienili mu na gwarancji.Jak chcesz się więcej dowiedzieć ma nick luki1852.

Tu jest jego fragment opisywanej sytuacji (możliwe że to zupełnie inny problem):

75 tyś-wymiana kompletnego sprzęgła na gawracji także(problem pojawił się już przy 15 tyś km-hałasowało łozysko oporowe więc sądzę że był to defekt jednostkowy-ale dopiero na przeglądzie na 75 tyś ustalili co to i bez żadnego ale dokonali naprawy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.