Skocz do zawartości

Lusterko zewnętrzne


PAFcioKRAK

Rekomendowane odpowiedzi

> Da się to cholerstwo jakos bezmłotkowo rozebrac?

> Bo tak się zapiekło czy cuś że za nic nie moge tego

> od strony kierowcy złożyć

Ale, że jak? Szkła nie zdejmowałem, więc tu się nie znam. Tył lusterka - obudowę można ściągnąć poprzez zwolnienie zaczpów pod lustrem. Jest ich tam sztuk cztery.

Całe lusterko z auta ściąga się bez problemów. Dla wersji z regulacją ręczną: ściągnąc gumę od regulacji mechanicznej, odkręcić nakrętkę, ściągnąć plastik - "tapicerkę", następnie odkręcić nakrętkę z zapadkami - dobre szczypce albo śrubokręt i schodzi. Koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale, że jak? Szkła nie zdejmowałem, więc tu się nie znam. Tył lusterka - obudowę można ściągnąć

> poprzez zwolnienie zaczpów pod lustrem. Jest ich tam sztuk cztery.

> Całe lusterko z auta ściąga się bez problemów. Dla wersji z regulacją ręczną: ściągnąc gumę od

> regulacji mechanicznej, odkręcić nakrętkę, ściągnąć plastik - "tapicerkę", następnie odkręcić

> nakrętkę z zapadkami - dobre szczypce albo śrubokręt i schodzi. Koniec.

No tak "smisznie" ze zrobilo smile.gif Jade na myjke, zlozylem do strony pasażera lusterko do szyby żeby go nie urwalo na myjce, a od strony kierowcy nawet nie drgnie:)

I tak wlasnie myslalem żeby się dostać od srodka od tylu, tylko, wiadomo od strony szkla to raczej nie bardzo smile.gif Jedynie od tylu jakos chyba.

W zyciu tego nie rozbierałam a znając Fiata to trza umiejętnie bo zastrzaski pojda w niebyt smile.gif

Edit: no chyba ze popsikanie jakims WD40 na styku gornej części lusterka z ta laga co wychodzi drzwi cos pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak "smisznie" ze zrobilo Jade na myjke, zlozylem do strony pasażera lusterko do szyby żeby go

> nie urwalo na myjce, a od strony kierowcy nawet nie drgnie:)

> I tak wlasnie myslalem żeby się dostać od srodka od tylu, tylko, wiadomo od strony szkla to raczej

> nie bardzo Jedynie od tylu jakos chyba.

> W zyciu tego nie rozbierałam a znając Fiata to trza umiejętnie bo zastrzaski pojda w niebyt

> Edit: no chyba ze popsikanie jakims WD40 na styku gornej części lusterka z ta laga co wychodzi

> drzwi cos pomoze.

By dostać się do tulejki (zaznaczona na biało), trzeba ściągnąć to:

d9zw.jpg

Zatrzaski tylnej obudowy znajdują się mniej więcej tu:

3ftw.jpg

Odciągnąć szkło lustra tak, by można tu:

6lwr.jpg

włożyć cienki, długi śrubokręt. Patrząc w szczelinę między obudową, a lustrem dojrzysz zatrzaski, które trzeba podważyć i ściągnąć, co spowoduje odczepienie tylnej obudowy. W ten sposób będziesz miał dostęp, by popsikać czymś tulejkę odpowiadającą za ruch lusterka. Tylko ostrożnie z zatrzaskami, bo cholernie łatwo je połamać. Jak zdejmiesz dwa najbliżesz krawędzi gdzie są białe strzałki, to pozostałe dwa bliżej drzwi powinny już zejść głądko.

Powodzenia. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> By dostać się do tulejki (zaznaczona na biało), trzeba ściągnąć to:

> Zatrzaski tylnej obudowy znajdują się mniej więcej tu:

> Odciągnąć szkło lustra tak, by można tu:

> włożyć cienki, długi śrubokręt. Patrząc w szczelinę między obudową, a lustrem dojrzysz zatrzaski,

> które trzeba podważyć i ściągnąć, co spowoduje odczepienie tylnej obudowy. W ten sposób

> będziesz miał dostęp, by popsikać czymś tulejkę odpowiadającą za ruch lusterka. Tylko

> ostrożnie z zatrzaskami, bo cholernie łatwo je połamać. Jak zdejmiesz dwa najbliżesz krawędzi

> gdzie są białe strzałki, to pozostałe dwa bliżej drzwi powinny już zejść głądko.

> Powodzenia.

Ooo, dzięki smile.gif tego mi było trza smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> By dostać się do tulejki (zaznaczona na biało), trzeba ściągnąć to:

> Zatrzaski tylnej obudowy znajdują się mniej więcej tu:

> Odciągnąć szkło lustra tak, by można tu:

> włożyć cienki, długi śrubokręt. Patrząc w szczelinę między obudową, a lustrem dojrzysz zatrzaski,

> które trzeba podważyć i ściągnąć, co spowoduje odczepienie tylnej obudowy. W ten sposób

> będziesz miał dostęp, by popsikać czymś tulejkę odpowiadającą za ruch lusterka. Tylko

> ostrożnie z zatrzaskami, bo cholernie łatwo je połamać. Jak zdejmiesz dwa najbliżesz krawędzi

> gdzie są białe strzałki, to pozostałe dwa bliżej drzwi powinny już zejść głądko.

> Powodzenia.

Udalo mi się rozebrać, lewe i prawe. Ilosc rdzy na tulejce mnie oslabila. No ale oskrobałem srubokretem ile się da, WD40 i za ktoryms machnięciem lusterko odpuscilo.

Niemniej i tak idzie z lekko większym oporem niż normalnie, ale lepiej już chyba nie będzie chyba ze wymienie na nowe.

Przy tej ilości rdzy temat nie do opanowania, tym bardziej ze opor daje chyba dolna czesc tulejki bo to co widać po zdjęciu tylu w miare udało się reanimować.

Aha, u mnie sa trzy zatrzaski smile.gif Patrzac od strony lustra, dwa po lewej i jedno po prawej, na gorze, na dole jest takie plastikowe L które wchodzi w stala czesc obudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzieś powinienem mieć lusterka - tj bez szkła i obudowy zewnętrznej w b. dobrym stanie - jak coś

> to priv to poszukam

Nie no na razie dzięki smile.gif Zobaczymy co po zimie:) Aczkolwiek wtedy to możliwe ze autko znajdzie innego wlasciciela/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.