dyniek000 Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Witam brać AK może mieliście jakieś podobne awarie , więc tak kompresor śrubowy jest firmy (Airpol jeśli ma to znaczenie) problem polega na tym ze przegrzewa się i czujnik termiczny wyłącza go ( temperatura oleju) chłodnica czysta była wyciągana i myta, nowy olej dedykowany do tego kompresora ,separator, filtr oleju , termopara dobrze pokazuje temperaturę oleju sprawdzone, wiatrak normalnie kręci się na wałku razem z silnikiem i już z czym walczyć dołożyć wentylator z chłodnicy samochodowej Macie jakieś pomysły sugestie jak zwalczyć przegrzewanie się tego oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosag Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > Witam brać AK może mieliście jakieś podobne awarie , więc tak kompresor śrubowy jest firmy (Airpol > jeśli ma to znaczenie) problem polega na tym ze przegrzewa się i czujnik termiczny wyłącza go > ( temperatura oleju) chłodnica czysta była wyciągana i myta, nowy olej dedykowany do tego > kompresora ,separator, filtr oleju , termopara dobrze pokazuje temperaturę oleju sprawdzone, > wiatrak normalnie kręci się na wałku razem z silnikiem i już z czym walczyć dołożyć > wentylator z chłodnicy samochodowej > Macie jakieś pomysły sugestie jak zwalczyć przegrzewanie się tego oleju Jaka jest temperatura chłodnicy? Porównywalna z temperaturą stopnia? Jaki dokładnie to kompresor K czy Z ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > Jaka jest temperatura chłodnicy? Porównywalna z temperaturą stopnia? Jaki dokładnie to kompresor K > czy Z ? Temperatura oleju dobija do 115`C i wyskakuje błąd w postaci zaświecenia się kontrolki (temperatura oleju przegrzany) , o co pytasz z tym K czy Z , kompresor jest zwyczajny śrubowy (Airpol)moc 8,5kW wydajność 70m3/h , a kolego jakie ma znaczenie temperatura chłodnicy jeśli niema w niej żadnego czujnika , czujnik jest w bloku ,olej normalnie przepływa przez chłodnicę , a chłodnica jest podzielona na dwie części olejową i powietrzną obie drożne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosag Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > Temperatura oleju dobija do 115`C i wyskakuje błąd w postaci zaświecenia się kontrolki (temperatura > oleju przegrzany) , o co pytasz z tym K czy Z , kompresor jest zwyczajny śrubowy (Airpol) K - w obudowie dźwiękoszczelnej, Z - bez obudowy moc > 8,5kW 7.5kW wydajność 70m3/h , a kolego jakie ma znaczenie temperatura chłodnicy jeśli niema w niej > żadnego czujnika , czujnik jest w bloku ,olej normalnie przepływa przez chłodnicę gdyby olej normalnie przepływał przez chłodnicę, jej temperatura była by zbliżona do temperatury stopnia, , a > chłodnica jest podzielona na dwie części olejową i powietrzną obie drożne Napisz model sprężarki - K czy Z,podpowiem jak naprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > K - w obudowie dźwiękoszczelnej, Z - bez obudowy > moc > 7.5kW > wydajność 70m3/h , a kolego jakie ma znaczenie temperatura chłodnicy jeśli niema w niej > gdyby olej normalnie przepływał przez chłodnicę, jej temperatura była by zbliżona do temperatury > stopnia, > , a > Napisz model sprężarki - K czy Z,podpowiem jak naprawić Typ K kompresor jest zabudowany i jeszcze właśnie jakimiś gabkami jest obudowa oklejona od wewnątrz, tylko że do tej pory czyli od 2002r. latał bez problemu jeśli był serwis na czas , separator,olej,filtr oleju,filtr powietrza, a teraz jakieś cyrki robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Tam w obiegu oleju jest termostat. Może się zaciął i słabo daję na chłodnicę. Druga sprawa.Kompresory śrubowe po przebiegu ok. 35 000 godz. zaczynają mieć różne problemy. Spowodowane jest to zużyciem łożysk na śrubach. Luz na łożyskach powoduje że śruby zaczynają o siebie obcierać, co powoduje podniesienie temperatury oleju. Na bieżąco można spróbować zdjąć ten cały kanał dopływu/odpływu powietrza. Będzie mocniej hałasował, ale lepiej się chłodził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.