Skocz do zawartości

Almera N16 - czujnik położenia wału korbowego


pacza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i do rzeczy

Świeci się Check Engine. Samochód na zimnym silniku trochę się dławi (ale nieznacznie). Później jest lepiej.

Komputer wskazał usterkę Czujnika Położenia Wału Korbowego.

Ważne info: rozrząd wymieniony 25 tys. km temu z uwagi na rozciągnięcie.

Moje pytanie brzmi: jak w tym aucie zdiagnozować czy ten czujnik wału KORBOWEGO jest faktycznie wadliwy. Jakiś pomiar czy coś w tym stylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok. Sprawdzę jak wrócę do domu, ale jakie są ewentualności? Załóżmy, że nic nie znajdę w książce to

> co sugerujesz?

AFAIR akcja serwisowa była prowadzona bezterminowo i bardzo możliwe, że ASO Nissana mimo upływu gwarancji nadal czujnik wymieni. Zadzwoń i zapytaj.

Poza tym ten błąd jest często spotykany i niekoniecznie oznacza awarię czujnika. Może być problem z przepływomierzem, stare świece, ponownie wyciągnięty łańcuch rozrządu.

Jaki masz silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to 1.5 90KM

Ustaliłem w ASO Nissan, na podstawie numeru VIN, że był wymieniany czujnik w ramach akcji serwisowej, ale według gościa to raczej był czujnik położenia wałka rozrządu. Żeby było śmieszniej w sklepie tegoż ASO dowiedziałem się, że te czujniki są takie same (mają ten sam numer katalogowy) i tak je sprzedają - koszt 403 PLN.

Jeśli brać to na logikę to tak samo będzie w zamiennikach.

Samochód ma 140 tys. przebiegu, a rozrząd wymieniany przy bodaj przy 115, albo przy 125 tys. nie pamiętam dokładnie (sprawdzę). Tak czy siak to chyba zbyt krótko na powtórkę z rozrządu. Przepływomierz też był sprawdzany wtedy przed rozrządem i był sprawny, także sonda lambda jest nowa. Świece prawie nowe.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> rozrząd na oryginale czy na zamienniku ?

Witam.

Odświeżę temat celem zakończenia.

Rozrząd jest na zamienniku, ale wymieniony cały komplet. Zresztą kolega mechanik robił dla siebie i jeszcze po wymianie zrobił ok 15 tys. km. Nie może to być rozrząd bo objawy były tylko przy zimnym silniku.

Jak na razie pomogło rozwiązanie zasłyszane przez niego od innego mechanika. Mianowicie zamieniliśmy miejscami te czujniki (położenia wału korbowego i wałka rozrządu) bo są one identyczne.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.