pacza Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Witam i do rzeczy Świeci się Check Engine. Samochód na zimnym silniku trochę się dławi (ale nieznacznie). Później jest lepiej. Komputer wskazał usterkę Czujnika Położenia Wału Korbowego. Ważne info: rozrząd wymieniony 25 tys. km temu z uwagi na rozciągnięcie. Moje pytanie brzmi: jak w tym aucie zdiagnozować czy ten czujnik wału KORBOWEGO jest faktycznie wadliwy. Jakiś pomiar czy coś w tym stylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Sprawdź w książce serwisowej czy nie był wymieniany w ramach akcji serwisowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacza Napisano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2013 > Sprawdź w książce serwisowej czy nie był wymieniany w ramach akcji serwisowej. Ok. Sprawdzę jak wrócę do domu, ale jakie są ewentualności? Załóżmy, że nic nie znajdę w książce to co sugerujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 > Ok. Sprawdzę jak wrócę do domu, ale jakie są ewentualności? Załóżmy, że nic nie znajdę w książce to > co sugerujesz? AFAIR akcja serwisowa była prowadzona bezterminowo i bardzo możliwe, że ASO Nissana mimo upływu gwarancji nadal czujnik wymieni. Zadzwoń i zapytaj. Poza tym ten błąd jest często spotykany i niekoniecznie oznacza awarię czujnika. Może być problem z przepływomierzem, stare świece, ponownie wyciągnięty łańcuch rozrządu. Jaki masz silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacza Napisano 2 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Silnik to 1.5 90KM Ustaliłem w ASO Nissan, na podstawie numeru VIN, że był wymieniany czujnik w ramach akcji serwisowej, ale według gościa to raczej był czujnik położenia wałka rozrządu. Żeby było śmieszniej w sklepie tegoż ASO dowiedziałem się, że te czujniki są takie same (mają ten sam numer katalogowy) i tak je sprzedają - koszt 403 PLN. Jeśli brać to na logikę to tak samo będzie w zamiennikach. Samochód ma 140 tys. przebiegu, a rozrząd wymieniany przy bodaj przy 115, albo przy 125 tys. nie pamiętam dokładnie (sprawdzę). Tak czy siak to chyba zbyt krótko na powtórkę z rozrządu. Przepływomierz też był sprawdzany wtedy przed rozrządem i był sprawny, także sonda lambda jest nowa. Świece prawie nowe. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 2 Września 2013 Udostępnij Napisano 2 Września 2013 Nie wiem czy w QG15 również, ale w QG18 akcja obejmowała chyba 2 czujniki i coś jeszcze. Poczytaj na forum nissanklubu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 rozrząd na oryginale czy na zamienniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacza Napisano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > rozrząd na oryginale czy na zamienniku ? Witam. Odświeżę temat celem zakończenia. Rozrząd jest na zamienniku, ale wymieniony cały komplet. Zresztą kolega mechanik robił dla siebie i jeszcze po wymianie zrobił ok 15 tys. km. Nie może to być rozrząd bo objawy były tylko przy zimnym silniku. Jak na razie pomogło rozwiązanie zasłyszane przez niego od innego mechanika. Mianowicie zamieniliśmy miejscami te czujniki (położenia wału korbowego i wałka rozrządu) bo są one identyczne. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.