Maniekvip20 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Witam w sobotę 21.09.2013 zakupiłem Mazdę 6 z 2007 roku z silnikiem benzynowym 2.0 Przed zakupem sprawdzałem wszystkie płyny i było tak: Hamulce ok Wspomaganie ponad stan odessałem strzykawką Olej ponad stan będę na dniach wymieniał Płyn chłodniczy ok Ale patrze dzisiaj a płynu chłodniczego w zbiorniczku prawie nie ma jest ledwo widoczny na dnie. Wycieków brak czy dymi z rur nie wiem w lusterku nie widać jutro zrobię test z innym kierowcą. Na postoju parę kropelek z wydechu spadnie na posadzkę ale może to już para wodna ze względu na temperaturę powietrza. Autem zrobiłem od zakupu jakieś 120 km możliwe aby tyle "przepalił". W czym tkwi problem? Cieknie podczas jazdy? A może uszczelka pod głowicą? Czy mogę kupić na przykład litr innego płynu w tym samym kolorze mieszalnego z innymi płynami na dolewkę aby zaobserwować ewentualne dalsze ubytki? Oczywiście docelowo wymieniając na świeży. Z góry dzięki za odpowiedź Planowałem się ogólnie tutaj przywitać ale dopiero po zarejestrowaniu auta pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma: "majonezu"? Będziesz wiedział . Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniekvip20 Napisano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma: "majonezu"? > Będziesz wiedział . > Pozdrawiam. Będę wiedział że to uszczelka tak ? 100 km powrót do domu 20 km koło domu po 1,5 km na wyjazd z tego co wiem na krótkich odcinkach może tam być "majonez". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > Będę wiedział że to uszczelka tak ? 100 km powrót do domu 20 km koło domu po 1,5 km na wyjazd z > tego co wiem na krótkich odcinkach może tam być "majonez". Szybko ubywa. Albo nieszczelność układu ale wtedy będzie widać, że gdzieś cieknie albo UPG i: "majonez". Czysto hipotetycznie może to być także inna uszczelka. Widziałem konstrukcje, gdzie kanał: "wodny" wychodził obok kanałów dolotu na wspólnej uszczelce. Odległość między nimi to 0,5cm. Gdyby było zasysane do dolotu to lambda chyba powinna wykryć ale nie wiem? Konkretnie, to niektóre wersje silnika EJ-VE Daihatsu tak mają. Jak to jest rozwiązane w Maździe, nie wiem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniekvip20 Napisano 24 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2013 A czy jest taka możliwość że auto miało bum i było zalane po naprawie ale nie zagrzane. W drodze powrotnej się zagrzało i płyn wyssało i trzeba dolać. Jak z tą dolewką mogę dolać tego samego koloru mieszalnego z innymi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 > A czy jest taka możliwość że auto miało bum i było zalane po naprawie ale nie zagrzane. W drodze > powrotnej się zagrzało i płyn wyssało i trzeba dolać. > Jak z tą dolewką mogę dolać tego samego koloru mieszalnego z innymi ? Jeśli układ był mocno zapowietrzony to możliwe. Tylko ile tam tego płynu wchodzi żeby ubyło przez odpowietrzenie? Niewiele. W Speedy-m, chłodnica z przodu, silnik z tyłu, mam 12l. to takie rzeczy się zdarzają. W każdym razie tez wchodzi w grę. Odkręcisz korek i się wstępnie wyjaśni. Nie ma co dywagować. Dowolny do chłodnic aluminiowych powinien być OK. Prestone np. bywa bezbarwny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniekvip20 Napisano 25 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Pod korkiem czystko brak nawet śladowych ilości majonezu Pod autem wycieków brak chyba że leje podczas jazdy musze na kanał podjechać i zobaczyć czy od spodu nie jest ulany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarjack Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 > Olej ponad stan będę na dniach wymieniał- > może być UPG przypacz się olejowi jaki ma kolor , odpuść olej do żądanej wielkości ,dolej płynu chłodniczego i pojeździj . jak ubędzie płynu a oleju przybędzie masz odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.