Skocz do zawartości

Zna się ktoś na automatyce do bram? Chodzi o NICE Spido


TIMMY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od kilku dni mam dziwny problem z bramą garażową a właściwie

z samym napędem.

Po naciśnięciu pilota, czy włącznika na ścianie, napęd unosi bramę przez

około 1 sekundę i zatrzymuje się. Dioda kontrolna przez chwilę po zatrzymaniu miga szybko a potem przestaje.

Po ponownym naciśnięciu jest tak samo.

I tak po trzech, czterech naciśnięciach, otwiera się do końca. Czasem trzeba "pstrykać" aż do samego końca.

Zamyka się normalnie, bez problemów.

Myślałem że trzeba wyczyścić, przesmarować itp, ale po rozłączeniu

napędu i bramy, dzieje się to samo! :shock:

Na wszelki wypadek jednak poczyściłem i przesmarowałem wszystko co się dało.

Napęd zaprogramowałem na najwyższą siłę otwierania i przez chwilę było lepiej, ale problem znów wrócił.

Co to może być?

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a puszczales rozlaczony naped bez bramy ?

Tak

Quote:

Myślałem że trzeba wyczyścić, przesmarować itp, ale po rozłączeniu

napędu i bramy, dzieje się to samo! :shock:


Może trochę zawile napisałem, ale tak. Sam napęd bez obciążenia też się tak samo zachowywał.

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są jakieś bariery podczerwieni? Może jakaś pajęczyna na zewnątrz, czy wewnątrz obudowy robi taki cyrk, że zamiennie widzi przeszkodę i jej nie widzi, chociaż to raczej nie pasuje do zanikania problemów przy zamykaniu bramy.

Kondensator przy silniku jest? Jeśli tak, to warto zmierzyć jego pojemność, bo to akurat bardziej pasuje.

Można też zmostkować wszystkie krańcówki i systemy bezpieczeństwa i zobaczyć jak to działa.

Sam napęd można sprawdzić podłączając go do zasilania z pominięciem jakiegokolwiek sterownika.

Na moje porady musisz wziąć poprawkę, że wszystko piszę na podstawie bramy skrzydłowej - musisz się upewnić, czy silnikiem można sterować podłączając go tylko do zasilania, czy przypadkiem nie jest to coś innego, niż silnik asynchroniczny na 230V. Może też są jakieś mechaniczne blokady, na które trzeba zwrócić uwagę - dość bezpiecznie jest takich manewrów dokonywać na bramie zatrzymanej w połowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam są jakieś bariery podczerwieni? Może jakaś pajęczyna na zewnątrz, czy wewnątrz obudowy robi

> taki cyrk, że zamiennie widzi przeszkodę i jej nie widzi, chociaż to raczej nie pasuje do

> zanikania problemów przy zamykaniu bramy.

> Kondensator przy silniku jest? Jeśli tak, to warto zmierzyć jego pojemność, bo to akurat bardziej

> pasuje.

> Można też zmostkować wszystkie krańcówki i systemy bezpieczeństwa i zobaczyć jak to działa.

> Sam napęd można sprawdzić podłączając go do zasilania z pominięciem jakiegokolwiek sterownika.

> Na moje porady musisz wziąć poprawkę, że wszystko piszę na podstawie bramy skrzydłowej - musisz się

> upewnić, czy silnikiem można sterować podłączając go tylko do zasilania, czy przypadkiem nie

> jest to coś innego, niż silnik asynchroniczny na 230V. Może też są jakieś mechaniczne blokady,

> na które trzeba zwrócić uwagę - dość bezpiecznie jest takich manewrów dokonywać na bramie

> zatrzymanej w połowie.

Dzięki za pomysły.

Wszystko oprócz samego napędu już przejrzałem, wyczyściłem i nasmarowałem.

W sobotę będę miał czas, więc rozbiorę sam napęd i tam zajrzę.

O kondensatorze też wspominał mi znajomy elektryk, ale potem sam się poprawił bo przecież jakby kondek siadł, to napęd w ogóle nie miałby siły wystartować.

Ale i tak go sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak instrukcja do tego napędu jest napisana porządnie, to powinno w niej pisać, co dokładnie oznacza takie zachowanie diody, o którym piszesz. Ewentualnie na zasadzie porównania można dojść do tego. Mam na myśli, czy tym szybkim mruganiem sygnalizuje jakieś przeciążenie, błąd, zatrzymanie przez użytkownika, czy może wykrycie zadziałania którejś krańcówki. Tzn, że brama może po chwili ruchu "myśleć", że już jest w pełni otwarta, bo jedna z krańcówek się rozpadła. Przy zamykaniu może już być brany sygnał z drugiej krańcówki i dlatego zamyka się bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak instrukcja do tego napędu jest napisana porządnie, to powinno w niej pisać, co dokładnie

> oznacza takie zachowanie diody, o którym piszesz. Ewentualnie na zasadzie porównania można

> dojść do tego. Mam na myśli, czy tym szybkim mruganiem sygnalizuje jakieś przeciążenie, błąd,

> zatrzymanie przez użytkownika, czy może wykrycie zadziałania którejś krańcówki. Tzn, że brama

> może po chwili ruchu "myśleć", że już jest w pełni otwarta, bo jedna z krańcówek się rozpadła.

> Przy zamykaniu może już być brany sygnał z drugiej krańcówki i dlatego zamyka się bez

> problemu.

Nie ma żadnych barier itp.

Jedyne krańcówki są w obudowie napędu i załączane są chyba takimi "drabinkami" na łańcuchu.

Sprawdzę to w weekend.

W instrukcji się nie mogłem doszukać opisu sygnalizacji błędów za pomocą diody frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź krańcówki oraz silnik - jest trójfazowy czy jednofazowy ? Nie znam konkretnego modelu napędu, ale może to przeciążenie ? Czy napęd wykrywa odłączony silnik czy da się go oszukać i np. podłączyć zamiast niego żarówkę/żarówki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź krańcówki oraz silnik - jest trójfazowy czy jednofazowy ? Nie znam konkretnego modelu

> napędu, ale może to przeciążenie ? Czy napęd wykrywa odłączony silnik czy da się go oszukać i

> np. podłączyć zamiast niego żarówkę/żarówki ?

Silnik jednofazowy.

Więcej nie wiem bo nigdy nie zgłębiałem tematu.

Po sobocie będę wiedział więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.