blackdriver1978 Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 witam będę wdzięczny za pomoc proszę o rozwianie wątpliwości odnośnie czujnika płynu dla ECU (biały 2 pin) moim zdaniem jest uszkodzony do rzeczy : objawy , ciężko zapala na zimnym silniku , dopiero za 2-3 razem ...jak już odpali to przy dodawaniu gazu dusi się (wrażenia jak by się zalewał) obroty 600/750 a powinno być 1100/1200 ( nie działa ssanie) (po rozgrzaniu silnika praca prawidłowa , odpala za pierwszym razem) moja diagnoza ...uszkodzony czujnik płynu więc miernik w rękę i parametry ohm zgodne z załączoną tabelką dla poszczególnych temperatur.....ale nie zgadzają się napięcie dochodzące do ecu np silnik lekko ciepły ok 20*C jest ok 2500ohm ale zasilanie ecu tylko 0,7 V , czyli tak jakby ecu widział ok 80*C a dla tego parametru 2500 ohm powinno być 3 / 3,5 V znowu przy nagrzanym silniku do ok 90 *C zasilanie ECU ok 0,62 V przy całkowicie wypiętym czujniku na ECU jest 4,95V próbowałem odpalać na zimnym silniku bez tego czujnika ale objawy j/w tz. brak ssania obroty 600/750 i teraz już sam nie wiem czy jest on sprawny czy nie !!!!!! wykonane pomiary na wtyczce czujnika .4,95V wykonane pomiary czujnika na pinach .zgodne z tabelką wykonane pomiary na wejściu ECU pin 15/44 ogólnie nie prawidłowe posiadam 2 używane czujniki TORPAN ( zamontowany ) i ELTH (ZAPAS) jeden i drugi pokazuje takie same wskazania j/w posiadam również 2 szt ECU o takich samych numerach (jeden z IMMO , drugi oryginał) wskazania j/w inne rzeczy które sprawdzałem i na 100% są sprawne krokowy ,przepustnica wyczyszczona szczelna TPS wskazania prawidłowe ,dolot szczelny, cewki kable i świece też ok , map sensor sprawny wężyk cały i szczelny. co mnie zastanawia , renówki mają tak że przy uszkodzeniu tego czujnika wentylator chłodnicy działa non stop ..U MNIE TEGO OBJAWU NIE MA i nawet jak wypnę wtyczkę z czujnika na pracującym silniku to też się na załącza / ale na pewno jest sprawny bo po przekroczeniu temperatury +/- 95*C wentylator chodzi / auto jest zasilane LPG ale objawy dotyczą tylko Pb jak odpalę auto na gazie .też za 2-3 razem to można od razu jechać i się nie dławi obroty zaraz po odpaleniu 600/750 w aucie zamontowany jest BLOS ale odpalając w taki sposób szlag trafi głowicę po pewnym czasie . objawy "braku ssania " są od początku jak kupiłem auto ...3 lata już kiedyś chciałem to zrobić , wyczytałem że to czujnik płynu więc kupiłem od razu nowy TORPAN /ten który jest teraz zamontowany , wcześniej był ten ELTH/ niestety objawy były nadal takie same , potem wymieniałem krokowy , przepustnicę itd ale bez zmian kupił bym oryginał HELLA za +/- 100 zł .ale jak znowu się okaże że to nie to to mnie chyba szlag trafi tym autem :) fajne bo wygodne i osiągi przyzwoite ale ile mi te auto już nerwów zjadło to sam sobie się diwię że jeszcze go mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Czujnik sprawny. Reguluj zawory i zrób przyuczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 17 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 > Czujnik sprawny. Reguluj zawory i zrób przyuczenie. o tym nie pomyślałem . może dlatego że ich "nie słuchać "hahah trochę zabawy z tym będzie bo tam jest regulacja na "płytkach " trzeba otworzyć , pomierzyć , zamówić i poskładać Przyuczenie tz.odpiąć aku odczekać kilka minut zapiąć odpali bez gazu i czekać do odpalenia wentylatora...tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jagu Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Tak zawory wyregulowane .....ale ssania nadal brak zauważyłem teraz ,że jak wypnę wtyczkę od czujnika płynu i rano go odpalę to obroty są na 1100/1200 i spadają po nagrzaniu silnika , przy odpalaniu na ciepłym bez tego czujnika obroty ok 950 i tak zostaje nic nie faluje itd . jakieś sugestie ??? co do zaworów to jeden wydechowy miał 025 reszta była ok , gaz mam nie cały rok i przejechane ok 15000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > zawory wyregulowane .....ale ssania nadal brak > zauważyłem teraz ,że jak wypnę wtyczkę od czujnika płynu i rano go odpalę to obroty są na 1100/1200 > i spadają po nagrzaniu silnika , przy odpalaniu na ciepłym bez tego czujnika obroty ok 950 i > tak zostaje nic nie faluje itd . > jakieś sugestie ??? > co do zaworów to jeden wydechowy miał 025 reszta była ok , gaz mam nie cały rok i przejechane ok > 15000km byłeś na clipie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > byłeś na clipie ? no na oryginalnym Clipie nie byłem tak swoją drogą , czy koledzy ze śląska znają warsztaty które mają oryginalnego Clipa i potrafią go obsługiwać byłem niedawno na podpięciu kompa ale to nie był Clip ....jakieś tam uniwersalne ustrojstwo w warsztacie ,błędów nie pokazało , skasowali 100zł Ewentualnie ktoś ze śląska ze scenic/iem 2,0 8v podjechał bym porównać pracę silników i różnicę w osiągach przyśpieszenie itd inaczej mówiąc mini spot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 to znajdź taki z Clipem i sporo wyjaśni myślę Ja za podpięcie w dobrym serwisie do Clip płacę od 50zł do 69zł Jak jestem podpięty to oprócz skasowania błędów można zrobić w cenie konfiguracje języka i sprawdzenie czy wszystko ok Więc jeździsz do zdzierców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > to znajdź taki z Clipem i sporo wyjaśni myślę > Ja za podpięcie w dobrym serwisie do Clip płacę od 50zł do 69zł > Jak jestem podpięty to oprócz skasowania błędów można zrobić w cenie konfiguracje języka i > sprawdzenie czy wszystko ok > Więc jeździsz do zdzierców ciekawy jestem ile w ASO liczą za taką przyjemność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > ciekawy jestem ile w ASO liczą za taką przyjemność chyba ze 100zł z tego co pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > chyba ze 100zł z tego co pamiętam w wolnej chwili podjadę i się dowiem hahahaha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.