Skocz do zawartości

Zakres pracy MapSensora SC 1.1SPI na pracującym silniku.


maciejkos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem dotyczy auta mojego wujka, który kupił je sobie na dojazdy do pracy kilka miesięcy temu.

Nigdzie w necie nie znalazłem żadnego sensownego wykresu. Są tylko jakieś wzorcowe z testowania czujnika na stanowisku gdzie zakres (pod)ciśnienia tam uzyskiwany jest prawdopodobnie prawidłowy tylko do diagnostyki elementu i niekoniecznie pokrywa się z tym co dzieje sę w kolektorze silnika.

Dlatego może ktoś z Was wie jakie są prawidłowe napięcia zwrotne na sterownik z map sensora podczas pracy silnika.

Do dyspozycji mam dwa używane czujniki. Obydwa pokazują takie same odczyty:

-włączony zapłon 4,4V

-wolne obroty 1,5V

-wyższe obroty-napięcie faluje, skacze etc. ale czy to może być wina miernika za 15zł?

Nie chcę się sugerować tym, że jak odczyty są takie same dla dwóch to znaczy, że jest ok. Dla przykładu w tym aucie czujnik położenia przepustnicy dawał błędne napięcia, nowy zamiennik również tak samo błędne, dopiero trzeci był dobry(ze szrotu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfikacja MAPa 1 barowego w tym silniku jest taka:

0.25V (minimum) = 17kPa

4.75V (maximum) = 105kPa

Czujnik jest liniowy. Przed odpalaniem będziesz miał aktualne ciśnienie atmosferyczne, na wolnych obrotach powinno być 35-40kPa w zależności od tego jak zdrowy jest silnik. Resztę sobie wyliczysz. Przy przygazówkach, nawet przy stałych obrotach, wydaje mi się, że oscylacje są normalne, tylko pod większym obciążeniem silnik będzie trzymał w miarę stałe ciśnienie w dolocie. Oscylacje mogą/są też spowodowane czasem brakiem "tłumika" na przewodzie do MAP sensora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Z tego co napisał Woj76 to po przeliczeniu 1.5V na wolnych obrotach jest ok. Oczywiście napięcie delikatnie oscyluje +/- 0.25 V.

Wuniek dzięki za wykres. Nie znam się ale z tego co widzę to po odpaleniu masz 2200obr. i napięcie skacze minimalnie. W SC u wuja po dodaniu gazu miernik pokazuje głupoty, raz to jest np. 2V a raz 4,5-tak ma być?

Nie wiesz może dlaczego parametry tak się rozjechały po tym "czknięciu" pod koniec na wykresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiesz może dlaczego parametry tak się rozjechały po tym "czknięciu" pod koniec na wykresie?

nie bardzo wiem co masz na myśli mówiąc ze się rozjechały, ale wykres może nie jest zbyt szczęśliwy ponieważ to kawałek zaraz po odpaleniu auta zimnym silniku i w tych pierwszych sekundach pojawiają się korekcje

po poprawieniu skal na wykresie widać że napięcie pokrywa się z odczytem mapa, a to ze wykres jest poszarpany wynika z faktu iż ciśnienie pulsuje i dodatkowo jest korygowane jest przez silniczek krokowy

8d72.jpg

odczyt z mapa komp jeszcze sobie filtruje dlatego powyższe wykresy nie pokrywają się idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że irytują mnie niedokończone tematy w necie to opiszę problem do końca. Może ktoś kiedyś skorzysta.

W pomiarach podanych w pierwszym poście nie uwzględniłem faktu, że główne zadanie czujnika to wskazania pod obciążeniem. Po ponownym przedyskutowaniu z wujkiem napięcia jakie mierzył okazalo się że jest ok. Na wolnych obrotach podczas przygazówki napięcie rośnie chwilowo i zaraz opada bo silnik nie jest obciążony.

..a roblem z autem tkwił w czym innym. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako, że irytują mnie niedokończone tematy w necie to opiszę problem do końca. Może ktoś kiedyś

> skorzysta.

> W pomiarach podanych w pierwszym poście nie uwzględniłem faktu, że główne zadanie czujnika to

> wskazania pod obciążeniem. Po ponownym przedyskutowaniu z wujkiem napięcia jakie mierzył

> okazalo się że jest ok. Na wolnych obrotach podczas przygazówki napięcie rośnie chwilowo i

> zaraz opada bo silnik nie jest obciążony.

> ..a roblem z autem tkwił w czym innym. Pzdr.

smile.gif niedokończone tematy....

w czym tkwił problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W sumie jak zacznę opisywać problem to odbiegnę od tematu. Grunt, że dzięki temu wątkowi lepiej zrozumiałem pracę mapa i suma sumarum czujnik jest sprawny. Ogólnie to została wymieniona lambda, tps i co najlepsze filtr paliwa, który był tak zapchany że nie dało się przez niego przedmuchac powietrza-wcześniej pan w ASO z "trzydziestoletnim doświadczeniem przy fiatach" po podpięciu fejsa twierdził że wszystkie czujniki pracują dobrze tylko UPG padnięta-mimo braku jakichkolwiek objawow na to wskazujących. Ciężko trafić kogoś kto się naprawdę zna, mam wrażenie, że 90% mechaników błądzi po omacku szukając usterki a klient beceluje za kolejne nieudane "naprawy".

Ogólnie jeszcze muszę rozkminić skrzynię. Jak się puści sprzęgło na wolnych obrotach to te zdecydowanie spadają i silnik zaczyna nierówno chodzić. Auto ma przejechane koło 70kk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy w lato miałeś ten sam objaw ?

stawiam na olej w skrzyni, jak kiedyś zalałem orlenowskiego HIPOLa to w lato było ok a w zimę przy -5 auto nawet na luzie podjeżdżało do przodu obciążając silnik (dopóki się rozgrzał olej w skrzyni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.