KOZODOJ Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Ostatnio wymieniłem tarcze, klocki, przewody i linki ręcznego z tyłu (właściwie to warsztat, nie ja) no i się zaczęło... Oprócz konieczności poprawek w hamulcach (na razie mnie zbywają, bo rzekomo nie daję w palnik i muszę jednak trochę ostrzej hamować podczas awaryjnego hamowania wyskoczył mi check engine - pomyślałem, że to może od pompy ABS (jest taka możliwość wg spisu kodów), bo mam wrażenie, że układ nie jest idealnie odpowietrzony. Ale okazało się, że to czujnik położenia przepustnicy. Skasowali, ale zaraz za chwilę wyskoczył czujnik EGR. Podejrzewam, że to może być utrafiona diagnoza, bo czuję na mrozie, że przepustnica jest zasyfiona, tak samo pewnie może być z zaworem EGR. W związku z tym proszę o sugestie. Rozbierać coś i czyścić, czy olać i jeździć, bo i tak się zepsuje? No i jeśli okaże się, że to EGR to wymieniać na nowy, czy coś kombinować? Standardowa rada mechanika jakiej mi udzielił, brzmiała żebym dał od czasu do czasu w palnik. No więc jak ma być na drogach bezpiecznie, skoro osoby niekompetentne namawiane są do zmiany emeryckiego stylu jazdy na rajdowy? A serio mówiąc to rzeczywiście moje auto przez ~90% albo i więcej czasu używane jest na obrotach 2000-3000 rpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 mechanik miał częściowo rację przy delikatnej jeździe lubią się niektóre elementy zabrudzać, przycierać itp. Wprawdzie nie Ford a VW ze słynnym TDI przy emeryckiej jeździe przycierały się klapki w turbinie i wpadał w tryb awaryjny. Po przepaleniu auta na autostradzie problem ustępował na min kilka miesięcy. EGR zawsze można ręcznie wymontować, przeczyścić, ewentualnie później zaślepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.