nowszy1356 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie w seryjnym t-jecie prowadzi rurka od pompy idąca za silnik ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > Mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie w seryjnym t-jecie prowadzi rurka od pompy idąca za silnik ?? Powrót z nagrzewnicy się mnie wydaje, tylko nie wiem czy o tej samej rurce mówimy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowszy1356 Napisano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Chyba myślimy o tym samym Czyli z termostatu przewód prowadzi do nagrzewnicy, trójnikiem do zbiorniczka wyrównawczego, a wraca z niej tym przewodem pompy? Dobrze rozumiem ? : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 > Chyba myślimy o tym samym Czyli z termostatu przewód prowadzi do nagrzewnicy, trójnikiem do > zbiorniczka wyrównawczego, a wraca z niej tym przewodem pompy? Dobrze rozumiem ? : ) Zbiornik wyrównawczy (góra znaczy się) jest w t-jecie podłączony prosto do termostatu, i do tego jeszcze jest po drodze trójnik do turbo. Jest to jedna z tych drobnych części chłodzenia w tym silniku, której do końca nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nowszy1356 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Ale w teorii moja wersja by zadziałała ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > Ale w teorii moja wersja by zadziałała ? Ogólnie to trzeba zrobić taki obieg jak jest seryjnie w fire n/a wg. takiego samego schematu i podłączyć dodatkowo turbo. Turbo jest zasilane wodą z miejsca jak najbliżej termostatu i wraca z turbo jak najbliżej zaraz przed pompą. Chłodzenie t nie może mieć za grubego węża, bo się zachwieje równowaga chłodzenia. Gadaliśmy o tym w turbo wątku już parę razy. Możesz też wogóle nie chłodzić turbo, też da radę, tylko szybciej zdechnie. A ori w t-jecie chłodzenie jest zrobione tak, żeby się turbo samo chłodziło na zasadzie różnicy temperatur po wyłączeniu silnika. Możesz też tak próbować zrobić, tylko tutaj wymagane jest odpowiednie ustawienie elementów w pionie (tzn. turbo musi być znacząco wyżej od rury wodnej idącej do pompy i niżej od pojemnika wyrównawczego). Jeżeli swapujesz tjeta tak jak był w dawcy ze wszystkimi gratami, to da się to zrobić, w CC z obniżonym kolektorem jest gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.