Skocz do zawartości

Temperatura silnika - prawidłowe wskazanie


krzychook

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam pytanko. Jak powinna sie zachowywac wskazówka od temperatury i do którego miejsca powinna dojść?

Ostatnio powożę się szwagierki Pandą 1.1 z 2004 i zauwazyłem, przynajmniej to co dla mnie dziwne, że wskazówka zaczyna sie rusząc po przejechaniu mniej wiecej 600-700m.

Potem sobie rosnie, ale mam wrażenie, że strasznie powoli. Potem w trakcie jazdy jak stanę to niby trzyma poziom, a jak rusze to potrafi się cofnąć nawet o 2-3 kreski.

Po przejechaniu około 5 km utrzymuje sie w okolicy 2 kresek przed srodkiem.

Jak któregoś dnia dłużej pojeździłem to finalnie utrzymywała sie na środku.

Jak powinno być prawidłowo? Oczywiście ogrzewanie wyłaczone.

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> mam pytanko. Jak powinna sie zachowywac wskazówka od temperatury i do którego miejsca powinna

> dojść?

> Ostatnio powożę się szwagierki Pandą 1.1 z 2004 i zauwazyłem, przynajmniej to co dla mnie dziwne,

> że wskazówka zaczyna sie rusząc po przejechaniu mniej wiecej 600-700m.

> Potem sobie rosnie, ale mam wrażenie, że strasznie powoli. Potem w trakcie jazdy jak stanę to niby

> trzyma poziom, a jak rusze to potrafi się cofnąć nawet o 2-3 kreski.

> Po przejechaniu około 5 km utrzymuje sie w okolicy 2 kresek przed srodkiem.

> Jak któregoś dnia dłużej pojeździłem to finalnie utrzymywała sie na środku.

> Jak powinno być prawidłowo? Oczywiście ogrzewanie wyłaczone.

> Pozdrawiam

> Krzysiek

Pewnie termostat nie domaga. U mnie po przejechaniu 3-4km wskazówka stoi w połowie skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką Pandę. Ciecz chłodząca w tym aucie szybko się nagrzewa. I dobrze. W zimie jest szybko ciepło. Wskazówka powinna dojść do połowy. Objawy opadania wskazówki po chwili postoju mogą występować ale raczej przy wielkich mrozach i to też wskazuje na padanie termostatu. Przy obecnych temperaturach nie powinno być takich objawów. Ja już wymieniłem termostat. U mnie temperatura szła w górę i zatrzymywała się mniej więcej 2 kreski przed polową. Potem trzeba było długo jechać aby ciecz miała optymalną temperaturę i przy zatrzymaniu na światłach i ruszeniu wskazówka lubiła zejść niżej.

Spalanie auta znacznie wzrosło. Przy małych trasach w mieście przeszło 11 l/100km. Jeździłem na niedogrzanym silniku. Wymieniłem termostat i po sprawie. Spalanie spadło. Wskazówka jak dojdzie do połowy to ani drgnie.

Można wcześniej sprawdzić poziom płynu. U mnie po wymianie termostatu za jakiś czas zaczęło bulgotać w układzie chłodzenia. Ubywało płynu. Silnie wzrastało ciśnienie w układzie chłodzenia. Twarde węże. Efektem tego była uszkodzona uszczelka pod głowicą i ciśnienie szło w układ chłodzenia. Wymiana uszczelki i jest ok.

To tyle co mogę poradzić z własnego doświadczenia

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem, Panda żony 2004 r. Wymiana termostatu wyeliminowała problem całkowicie. Teraz wskazówka stoi na 1/2 skali (jak już się nagrzeje oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobote miałem okazje sprawdzic przy okazji zmiany kół.

Po przejechaniu około 500m górny wąż był już ciepły. Wskazówka była na drugiej cienkiej kresce.

Potem postał 20 minut i pojechałem sie przejechać.

Po mniej wiecej 2-3 km jazdy doszedł praktycznie do 2 kreski przed środkiem. Zatrzymałem sie i postał około 10 minut.

Ruszyłęm przy stanie jak był przed postojem i nagle chyba zaczął się otwierać w pełni termostat, bo spadł o 4 kreski. Wraz z jazdą zaczął powoli rosnąć i po przejechaniu prawie 1,5km doszedł znowu do 2 kresek przed środkiem. Jak wjechałem w osiedle przez ostatnie 600m powoli zaczął dochodzić do grubej kreski.

Dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń. Termostat pójdzie w najbliższym czasie do wymiany.

Pozdrawiam

PS. Poziom płynu jest w okolicy max. Kolor cieżko stwierdzić, ale kolor skroplin pod korkiem od cieczy przypominał pomarańczowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. Poziom płynu jest w okolicy max. Kolor cieżko stwierdzić, ale kolor skroplin pod korkiem od

> cieczy przypominał pomarańczowy.

Paraflu lub G12 z VAG, ale kup 5l bańkę i zmień przy okazji. Kup dobrą, gumowo-metalową uszczelkę termostatu i opaski zaciskowe 2 sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i już po wymiane termostatu.

Wczoraj rano jak jechałem do mechanika, to po prawie 15 km prawie sie zblizyl do środka, ale jak wleciałem na szybsza trase to juz nie było tak rozowo.... O ile jeszcze na trasie trzymal sie tak mniej wiecej dwie kreski przed srodkiem, to po zjezdzie spadl do pierwszej ćwiartki...

Po wymianie po niecałych 3km jest już na środku i tak sie trzyma przez całą jazdę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.